Triumph Daytona 675-tråden!

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Nu är det ju så att jag inte stod ut längre, utan var tvungen att ge henne lite sol. Alltså släpade jag ut henne från garaget och bytte olja+filter och monterade Flushmounts samt backspeglarna, för nu kan det inte vara många dagar kvar.

Jag konstaterar då att miffot(en inte nämnd firma) som fyllt olja senast har överfyllt ordentligt samt att instr.boken inte stämmer.
Jag vet att det är något som är fel någonstans, antingen var det stickan eller så var det volymen, men vilketdera :va

Jag fyller i 2,6 liter som anges i boken och kommer knappt upp till Min-markeringen på stickan. Då har jag ett svagt minne av att jag sett något om detta någonstans..men vad skall det vara..3,1 liter låter bekant, men jag är osäker.
Någon som vet?

Söndag kväll och inget att göra, så.....oljestickeinlägg.:tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3556859&postcount=1527

samt

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3557006&postcount=1528
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tack, hade för mig att det var något sådant. Det blev 3 liter till strax under strecket och jag ville inte öppna fler flaskor än nödvändigt.
Det får duga.
(Den var tidigare fylld med olja till över kryssen och jag har en gammal sticka kryssad hela vägen upp)

Tack även ni andra, manualen som PDF har även jag och samma sak gäller naturligtvis även min kompis "Mållgan", jag skulle naturligtvis aldrig nånsin dela ut den, men om ni PM:ar, så kan jag nog få honom att göra det. :)
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
tjena grabbar.. jag sitter och snokar runt efter en D675a.. vad tycker ni är ett rimligt pris för en 06-07a.. och finns det något speciellt jag bör tänka på när jag åker och kollar på en?? /Niklas
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Nu står hon klar..

ja då var hon ätligen "ready to race"

Det som är gjort är följande:

Works racekåpor, lackade triumph org opalwhite och assam black
PP tuning fotpinnar
Bitubo bakdämpare (ex. mccoy:tummenupp)
Notera McCoy:s autograph på tanken:)
Bitubo styrdämpare
Skyddskåpor samt krashpuckar från GBracing
bytt olja och filter
ujuj höll på att glömma alla pimpade skruvar:tungan

premiär de 28:e april på G-åsen:banana
 

Bifogat

  • Före....jpg
    Före....jpg
    237.9 KB · Visningar: 89
  • DSC01323.jpg
    DSC01323.jpg
    237.5 KB · Visningar: 103
  • DSC01317.jpg
    DSC01317.jpg
    229.5 KB · Visningar: 90
  • DSC01227.jpg
    DSC01227.jpg
    241 KB · Visningar: 102
  • DSC01328.jpg
    DSC01328.jpg
    232.2 KB · Visningar: 92
  • DSC01249.jpg
    DSC01249.jpg
    236.9 KB · Visningar: 101
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
ja då var hon ätligen "ready to race"

Det som är gjort är följande:

Works racekåpor, lackade triumph org opalwhite och assam black
PP tuning fotpinnar
Bitubo bakdämpare (ex. mccoy:tummenupp)
Notera McCoy:s autograph på tanken:)
Bitubo styrdämpare
Skyddskåpor samt krashpuckar från GBracing
bytt olja och filter

premiär de 28:e april på G-åsen:banana
Urläcker! :tummenupp
Glöm bara inte bort att lägga till rödeloxerade skruvar på listan :D
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
ja då var hon ätligen "ready to race"

Det som är gjort är följande:

Works racekåpor, lackade triumph org opalwhite och assam black
PP tuning fotpinnar
Bitubo bakdämpare (ex. mccoy:tummenupp)
Notera McCoy:s autograph på tanken:)
Bitubo styrdämpare
Skyddskåpor samt krashpuckar från GBracing
bytt olja och filter

premiär de 28:e april på G-åsen:banana

Snygg..riktigt snygg.
 
Last edited:

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
ja då var hon ätligen "ready to race"

Det som är gjort är följande:

Works racekåpor, lackade triumph org opalwhite och assam black
PP tuning fotpinnar
Bitubo bakdämpare (ex. mccoy:tummenupp)
Notera McCoy:s autograph på tanken:)
Bitubo styrdämpare
Skyddskåpor samt krashpuckar från GBracing
bytt olja och filter
ujuj höll på att glömma alla pimpade skruvar:tungan

premiär de 28:e april på G-åsen:banana

Grymt läcker, grattis! :tummenupp

Fan, bakdämapren är sjuuukt snygg *NERD ALERT, NERD ALERT! :tungan* och extra plus får du för de matchande skruvarna/bultarna. :drool
 

ulfmel

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Triumph Thruxton 2011, Triumph Daytona 675 2007 banracer, Triumph Bonneville T120R 1969
Oljenivå

Tack, hade för mig att det var något sådant. Det blev 3 liter till strax under strecket och jag ville inte öppna fler flaskor än nödvändigt.
Det får duga.
(Den var tidigare fylld med olja till över kryssen och jag har en gammal sticka kryssad hela vägen upp)

Tack även ni andra, manualen som PDF har även jag och samma sak gäller naturligtvis även min kompis "Mållgan", jag skulle naturligtvis aldrig nånsin dela ut den, men om ni PM:ar, så kan jag nog få honom att göra det. :)

Det finns en ny oljesticka att köpa som har markeringen högre upp. Denna oljesticka finns på nyare modeller, exakt från när vet jag inte. Nyare än min 07:a i alla fall.

Med andra ord har Triumph-fabriken flyttat upp oljenivån.:)
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
D675 är klassad som enbart "sport" om det inte är ändrat i år:skrämd, Speed3:an och 1050 Daytonan är "sport+"

Ringde idag och du hade rätt och han första killen på IFs kundtjänst hade feeel! :)

5000 vid stöld, 6000 vid vagnskada å så gånger 2 eftersom man är så liten :rolleyes:

Har hittat en här i sthlm som ser lovande ut.

D675 -07, mindre än 250 mil för 70k. Prutmån eller redan lågt pris?

Tips vad man ska kika efter på dessa hojar?
Har läst nåt om startproblem trots fullt batteri eller va de skrev.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
ja då var hon ätligen "ready to race"

Det som är gjort är följande:

Works racekåpor, lackade triumph org opalwhite och assam black
PP tuning fotpinnar
Bitubo bakdämpare (ex. mccoy:tummenupp)
Notera McCoy:s autograph på tanken:)
Bitubo styrdämpare
Skyddskåpor samt krashpuckar från GBracing
bytt olja och filter
ujuj höll på att glömma alla pimpade skruvar:tungan

premiär de 28:e april på G-åsen:banana

Riktigt porrig, du har hög blingnivå på den för att vara byggd till racing:tummenupp


70k för en 07:a med 250 mil låter som ett riktigt bra pris tycker jag, särskilt om den är välvårdad.

Snarare snor billigt, det är ju vad -06or med avsevärt fler mil på kostar. TJÖPP:tummenupp

Får ta å kika på den i veckan. Ingen som haft några problem me sina hojar?

Förhållandevis lite problem med D675or, vanligast är nog att modellen gillar olja och att man ska ta för vana att kontrollera nivån regelbundet.

Batteriproblemet du nämner är att batterierna är väldigt små och klena så de behöver regelbunden laddnig över vintern för att inte knäckas, ger symtom som att batteriet är fullt men hojen vägrar starta.
Lärde mig det den hårda vägen på min tidigare -06a, det är dyra små rackare till batterier i 675orna.
Lätt avhjälpt med en C-tek laddare.
 
Last edited:

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Tack för positiv respons!

jo blingfaktorn vart lite över min tänkta nivå då den enbart ska piskas på bana, men det är en sjukdom jag lider av... enda boten jag hittat är liten plånbok..

Tanklocket hittade jag på e-bay, mc motoparts. taiwan.. ser helt ok ut ändå.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Tack för positiv respons!

jo blingfaktorn vart lite över min tänkta nivå då den enbart ska piskas på bana, men det är en sjukdom jag lider av... enda boten jag hittat är liten plånbok..

Tanklocket hittade jag på e-bay, mc motoparts. taiwan.. ser helt ok ut ändå.


Ha ha, det där med botten i plånboken känns igen..
Råsnygg hoj förresten:tummenupp

Du får gärna dela med dig av hur du upplever hojen med nya dämpare, stöddämpare osv jämfört med orginal
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Förhållandevis lite problem med D675or, vanligast är nog att modellen gillar olja och att man ska ta för vana att kontrollera nivån regelbundet.

Batteriproblemet du nämner är att batterierna är väldigt små och klena så de behöver regelbunden laddnig över vintern för att inte knäckas, ger symtom som att batteriet är fullt men hojen vägrar starta.
Lärde mig det den hårda vägen på min tidigare -06a, det är dyra små rackare till batterier i 675orna.
Lätt avhjälpt med en C-tek laddare.
Får tillägga, batteriet var ett problem. Fr.o.m. 2009 insåg även Triumph att man inte skall försöka spara vikt på batteriet. Nu sitter det ett mindre litet batteri som orginal.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Får tillägga, batteriet var ett problem. Fr.o.m. 2009 insåg även Triumph att man inte skall försöka spara vikt på batteriet. Nu sitter det ett mindre litet batteri som orginal.

Jag nagelfor min -09a när jag fick den efter uppdateringar men batteriet reflekterade jag aldrig över, man lär sig hela tiden:D
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
roffe_s!!!
Jag behöver en uppdatering på vad du tycker om Michelin Power One på Trajjan.
Har fått ett bra erbjudande men vet inte om jag skall slå till och i så fall på vilken kombo.
Bansäsongen börjar 17:e april och sträcker sig till 25:e september. Detta innebär att de behöver klara både kallt i backen (och evt. blött) samt stekheta sommardagar i (h)juli-augusti.

:Bugar O store guru, what do you recommend? :Bugar

http://www.michelinpowerone.com/sitepower/site/indexen.html
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
roffe_s!!!
Jag behöver en uppdatering på vad du tycker om Michelin Power One på Trajjan.
Har fått ett bra erbjudande men vet inte om jag skall slå till och i så fall på vilken kombo.
Bansäsongen börjar 17:e april och sträcker sig till 25:e september. Detta innebär att de behöver klara både kallt i backen (och evt. blött) samt stekheta sommardagar i (h)juli-augusti.

:Bugar O store guru, what do you recommend? :Bugar

http://www.michelinpowerone.com/sitepower/site/indexen.html

Jag har monterat flång nya Power one A både bak och fram. Hörde att de var det bästa för vårt klimat. A är mjukast av power one däcken och borde således greppa bäst när det inte är så varmt.
Rätta mig gärna om jag är fel på det :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
De värmande orden förpliktar:)

Michelin däck funkar tillsammans med Metzler bra på Trajjan då de påminner om Pirelli. Jag har inget ont att säga om de andra däcken jag testat, men försöker hålla mig till något så när samma uppbyggnad av stomme och profil - chassiinställningarna funkar bäst då.

Jag åkte comp B hela fjolåret, både f+b på gata och bana, och fick ut 8-12 kursdagar på ett bakdäck. I år lägger jag på comp A vid säsongsstart och när tempen närmar sig 20 grader blir det comp B. I torrväder ger Power One Comp B det bästa grepp jag hitintills upplevt när däcken väl har rätt temperatur, små släpp i utgångarna kommer först efter nästan brutala gaspådrag från nedlägg och då signalerar dom i god tid att något är på väg att hända.

Jag gjorde en idiotgrej vid premiären under fjolårets april-premiär på G-åsen och åkte ut med flång nya comp B utan förberedande däcksvärmare, vatten i båten som skvätte ut, nollgradig asfalt och kanske fem i luften. Kanske onödigt att säga att bakhjulet bara försvann i första svängen...:gnissla Det kan inte skyllas på däcken utan enbart på gubben som stirrar mej i ögonen framför badrumsspegeln varje morgon:brinnerup

Dock är dom inte bra i regn! För att hänga med deltagarna i snabb grupp på gatdäck i busväder på Mittsverige i fjol fick jag åka med ställ in och ur nästan alla kurvor - inte kul! På gata körde jag slut på bandäcken och med lite försiktighet var det nemas problemas, även på fukt och vid inte allt för höga temperaturer.

Street-däcket har mycket mjukare stomme och många har stekt ett bakdäck efter bara 1-2 dagar. Börja med gatryck eller MER luft än Mich rekommenderar om Ni väljer dom. Jag kommer att lägga på nya Power Pure på mina reservfälgar i år, om det regnar småspik eller för längre landsvägstripper.

Hoppas detta gav den info Du sökte:)

Maverick_ou812 skrev:
roffe_s!!!
Jag behöver en uppdatering på vad du tycker om Michelin Power One på Trajjan.
Har fått ett bra erbjudande men vet inte om jag skall slå till och i så fall på vilken kombo....
 
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top