Triumph Daytona 675-tråden!

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
De värmande orden förpliktar:) Svarar med mobil nu, kompletterar i kväll.

Michelin däck funkar tillsammans med Metzler bra på trajjan då de påminner om Pirelli.

Jag åkte comp B hela fjolåret, både gata och bana, och fick ut 8-12 kursdagar på ett bakdäck. I år lägger jag på comp A vid säsongsstart och när tempen närmar sig 20 grader blir det comp B. Fantastiskt bra grepp, förutsägbara.

Dock är dom inte bra i regn! För att hänga med deltagarna i snabb grupp på gatdäck i busväder fick jag åka med ställ in och ur nästan alla kurvor - inte kul!

Street-däcket har mycket mjukare stomme och många har stekt ett bakdäck efter 1-2 dagar. Börja med MER luft än Mich rekommenderar om Ni väljer dom. Jag kommer att lägga på nya Power Pure på mina reservfälgar i år, om det regnar småspik eller för längre landsvägstripper.

Mina 2p, återkommer och kompletterar ikväll

Kanske en dum fråga men pratat vi 20 grader i luften eller i alfalten?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det finns väl inga dumma frågor i denna tråd? :) 20 grader i asfalten, men missförstå mig nu rätt - detta är ingen exakt vetenskap. Jag körde med B på bana i tolv-femton grader, det funkade bra om det fick lite längre tid att värma upp. På samma sätt lär A funka över 20 grader för de flesta, bara nötas lite snabbare och ev bli lite halkiga om Du är så snabb att Du lyckas närma Dig gränsen för överhettning.

carlb skrev:
Kanske en dum fråga men pratat vi 20 grader i luften eller i alfalten?
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Det finns väl inga dumma frågor i denna tråd? :) 20 grader i asfalten, men missförstå mig nu rätt - detta är ingen exakt vetenskap. Jag körde med B på bana i tolv-femton grader, det funkade bra om det fick lite längre tid att värma upp. På samma sätt lär A funka över 20 grader för de flesta, bara nötas lite snabbare och ev bli lite halkiga om Du är så snabb att Du lyckas närma Dig gränsen för överhettning.

Glasklart! Gracias
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Tja.

Jag kommer nog också köra på power one competition iår. tänkte börja på A och gå över på B lite längre fram i sässongen.

Skall man välja den spetsigare V profilen fram eller kör ni på den "vanliga"?

CarlB: jobbar med glas eller?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag kör vanliga 120/70 fram, då min hoj har lite brantare lutning på grund av det moddade länkaget och därför är rejält lätt att bryta omkull även i högfartskurvor. Jag har därför inte sett det som akut att byta fram, bara för att den kan bli mer instabil i sväng...

Dessutom överlevde mitt framdäck två bakdäck under fjolåret och har fortfarande bra med mönster kvar, så det byts ju inte varje gång:)

Är Du sugen så testa gärna, det vore intressant med en jämförelse. Jag ska beställa ett A-däck fram tills säsongsstarten, man kanske skulle prova något nytt för en gångs skull ändå...:S :)

Robban skrev:
Skall man välja den spetsigare V profilen fram eller kör ni på den "vanliga"?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Detta är forumets mest kompletta och bästa tråd. :tummenupp
Tack alla för input, jag återkommer med feedback, lägger nog ett set på hyllan tills jag kört slut på mina Bridgestone BT016 (vilka jag för övrigt fortfarande inte kommit överens med, får hoppas nya fjädringsinställningar ger mig förtroendet tillbaka.)
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Någon som kan tipsa om ett set med vikbara broms och kopplingshandtag. De jag har hittat (ebay, grevens osv) är hiskeligt dyra. Någon som har nåt alternativ eller är det bara att bita ihop och öppna lädret?
 

eorembe

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675 -06, KTM 950 Adventure
Däck

Det finns väl inga dumma frågor i denna tråd? :) 20 grader i asfalten, men missförstå mig nu rätt - detta är ingen exakt vetenskap. Jag körde med B på bana i tolv-femton grader, det funkade bra om det fick lite längre tid att värma upp. På samma sätt lär A funka över 20 grader för de flesta, bara nötas lite snabbare och ev bli lite halkiga om Du är så snabb att Du lyckas närma Dig gränsen för överhettning.

Då kommer en tilll däcksfråga. Har precis köpt en 675 -06a :yopartyoch fick med en uppsättning flong nya Dunlop Qualifier RR. Ngn som har erfarenheter av dessa på 675an?:va

Tack/O
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Någon som kan tipsa om ett set med vikbara broms och kopplingshandtag. De jag har hittat (ebay, grevens osv) är hiskeligt dyra. Någon som har nåt alternativ eller är det bara att bita ihop och öppna lädret?
Provat en av sporthojs annonsörer såsom Nilssons MC tillbehör? ------->
De säljer Titax, som verkar vara okej, samt WRP som är vikbara.

http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=7671
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
eorembe skrev:
Då kommer en tilll däcksfråga. Har precis köpt en 675 -06a :yopartyoch fick med en uppsättning flong nya Dunlop Qualifier RR. Ngn som har erfarenheter av dessa på 675an?:va

Tack/O

Kan tyvärr inte svara på däcksfrågan men välkommen till tråden och den underbara världen med tre cylindrar :banan
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jahopp, då har man tittat på hojen.

-06a uttagen 07. 1 ägare som är 37 år.

Den är lagd i en kurva, lite repor som inte så farliga ut. Den blev inlämnad efter vurpan å igenomkollad och servad (100mila).

Den har stått stilla i ett varmt förråd nu i 1½ år, soppa och andra vätskor kvar i hojen.

Fråga: Kan detta ha orsakat skador som är svårupptäckta? tex om oljan är aggresiv mot motorn, packningar?

Provkörde inte pga dåligt väder, men de ska såklart göras innan köp.

Tjöööp eller avstå?

54041329.jpg


64585913.jpg
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Någon som kan tipsa om ett set med vikbara broms och kopplingshandtag. De jag har hittat (ebay, grevens osv) är hiskeligt dyra. Någon som har nåt alternativ eller är det bara att bita ihop och öppna lädret?

Du lär nog få bita ihop och betala:näsblod. Jag har sett ett alt. på Ebay som inte kostar hela skjortan utan lämnar kanske en arm iaf. men de är inte vikbara.
Jag kommer att skaffa FP Racing`s vikbara. Bästa pris jag hittat är $199 USD + frakten. Risken är ju tullen, men det kan ju gå bra också.
Alternativ 2 är Ebay igen och PP Tuning`s vikbara.. £152 GBP + frakt. Det är dock EU, så där blir ingen tull åtminstone.

Lycka till.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Provat en av sporthojs annonsörer såsom Nilssons MC tillbehör? ------->
De säljer Titax, som verkar vara okej, samt WRP som är vikbara.

http://www.nilssonsmc.se/product.php?ID=7671

Tack

Du lär nog få bita ihop och betala:näsblod. Jag har sett ett alt. på Ebay som inte kostar hela skjortan utan lämnar kanske en arm iaf. men de är inte vikbara.
Jag kommer att skaffa FP Racing`s vikbara. Bästa pris jag hittat är $199 USD + frakten. Risken är ju tullen, men det kan ju gå bra också.
Alternativ 2 är Ebay igen och PP Tuning`s vikbara.. £152 GBP + frakt. Det är dock EU, så där blir ingen tull åtminstone.

Lycka till.

Tack

Det lutar åt dessa faktiskt
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...0243656107&viewitem=&sspagename=STRK:MEWAX:IT

Väntar bara svar på vad frakten landar på

Jahopp, då har man tittat på hojen.

-06a uttagen 07. 1 ägare som är 37 år.

Den är lagd i en kurva, lite repor som inte så farliga ut. Den blev inlämnad efter vurpan å igenomkollad och servad (100mila).

Den har stått stilla i ett varmt förråd nu i 1½ år, soppa och andra vätskor kvar i hojen.

Fråga: Kan detta ha orsakat skador som är svårupptäckta? tex om oljan är aggresiv mot motorn, packningar?

Provkörde inte pga dåligt väder, men de ska såklart göras innan köp.

Tjöööp eller avstå?

54041329.jpg


64585913.jpg

Hur långt har den gått?
 
Last edited:

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
Någon som köpt Triumphs original larm till sin Daytona? ska tydligen vara rätt lätt att koppla in om jag förstod det rätt, kablarna ska vara fördragna från fabrik.

Min fråga är om det är något att ha, eller blir det bara strul vid batteritorsk osv
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Frontline skrev:
Någon som köpt Triumphs original larm till sin Daytona? ska tydligen vara rätt lätt att koppla in om jag förstod det rätt, kablarna ska vara fördragna från fabrik.

Min fråga är om det är något att ha, eller blir det bara strul vid batteritorsk osv

Jag har haft det men helt ärligt installerade jag det bara och testade, sen avinstallerade, parkerar nästan alltid i mitt garage ändå. Enkel installation med bara en kabel(men man måste lyfta tanken, det är där den skall placeras)

testade att utlösa det i garaget, tjöt som fan. men batterierna i fjärren var dåliga, och kom inte ihåg hur man stängde av med tändlåset(det är ett sätt man kan stänga av larmet på också) fick panik och slet loss larmet men det fortsatte tjuta. Var nära på att bli tokig så jävla högt det lät och var på vippen att sätta ett spett i det i ren panik! Hade lock för öronen hela kvällen...

Har väl lite koll på det om du undrar över något specifikt, annars körde trajajohan med det längre!
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jahopp, då har man tittat på hojen.

-06a uttagen 07. 1 ägare som är 37 år.

Den är lagd i en kurva, lite repor som inte så farliga ut. Den blev inlämnad efter vurpan å igenomkollad och servad (100mila).

Den har stått stilla i ett varmt förråd nu i 1½ år, soppa och andra vätskor kvar i hojen.

Fråga: Kan detta ha orsakat skador som är svårupptäckta? tex om oljan är aggresiv mot motorn, packningar?

Provkörde inte pga dåligt väder, men de ska såklart göras innan köp.

Tjöööp eller avstå?

Skador efter att stått i ett varmt förråd behöver du inte vara rädd för, den hade väl bara rullat 220 mil? kåpdelarna som är skadade kan du ju reparera om du vill ha den 100% i ordning, väljer du att köpa nya kåpdelar så har Johansmc i GBG faktiskt rätt sidokåpa i rätt kulör.
Skrolla ner så hittar du den.
http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/triumph/daytona-675-08-c-1209-1.aspx

Och här finns de flesta kåpdelar och mer där till faktiskt riktigt bra priser nu när det är rea på pundet:Bugar, klicka på rätt del så kommer fler färgalternativ.
http://shop.t3-racing.co.uk/bodywork-31-c.asp
 
Last edited:

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hur långt har den gått?

180 mil

Skador efter att stått i ett varmt förråd behöver du inte vara rädd för, den hade väl bara rullat 220 mil? kåpdelarna som är skadade kan du ju reparera om du vill ha den 100% i ordning, väljer du att köpa nya kåpdelar så har Johansmc i GBG faktiskt rätt sidokåpa i rätt kulör.
Skrolla ner så hittar du den.
http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/triumph/daytona-675-08-c-1209-1.aspx

Och här finns de flesta kåpdelar och mer där till faktiskt riktigt bra priser nu när det är rea på pundet:Bugar, klicka på rätt del så kommer fler färgalternativ.
http://shop.t3-racing.co.uk/bodywork-31-c.asp

Tack! :Bugar Den engelska sidan va ju riktigt bra ! Men jävla pris på frakten, 150£ !
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack! :Bugar Den engelska sidan va ju riktigt bra ! Men jävla pris på frakten, 150£ !
Man kan inte förvänta sig nåt annat, dom där bor ju på en ö, kör på "left" sida om vägen men påstår ändå att det är "right". Dom hyllar fortfarande drottningen, dricker pissljummen öl och tror att dom är bäst i världen på fotboll fast dom inte varit världsmästare sedan 1966...
Klart att det är dyrt att föra ut saker därifrån, omvärlden måste ju vara på sin vakt. :D

Fast motorcyklar kan dom bygga! :)
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Man kan inte förvänta sig nåt annat, dom där bor ju på en ö, kör på "left" sida om vägen men påstår ändå att det är "right". Dom hyllar fortfarande drottningen, dricker pissljummen öl och tror att dom är bäst i världen på fotboll fast dom inte varit världsmästare sedan 1966...
Klart att det är dyrt att föra ut saker därifrån, omvärlden måste ju vara på sin vakt. :D

Fast motorcyklar kan dom bygga! :)

Ha ha!! Så sant så sant:D
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Man kan inte förvänta sig nåt annat, dom där bor ju på en ö, kör på "left" sida om vägen men påstår ändå att det är "right". Dom hyllar fortfarande drottningen, dricker pissljummen öl och tror att dom är bäst i världen på fotboll fast dom inte varit världsmästare sedan 1966...
Klart att det är dyrt att föra ut saker därifrån, omvärlden måste ju vara på sin vakt. :D

Fast motorcyklar kan dom bygga! :)

Haha! :D

Hur funkar de me att köpa från ebay? Finns hela kåpset för 580$ ink frakt, men tillkommer nåt från tullen här?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top