Triumph Daytona 675-tråden!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
låter fint,, sitter och väntar på mina nya sulor, men leveransen verkar dra ut på tiden. Himla vulkan. Jag som planerat testa henne på bana nästa vecka

1:a bankörningen 15:e april på Sviestad, nu väntar Gelleråsen 10-11 maj. Fler som ska dit? (ok, roffe räknas inte, men det ska bli kul att ses!) :D
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
BearMan79 skrev:
Nya puppor på idag: Dunlop SportSmart :)

Har inte hunnit testa ännu, dock. Får försöka hinna med ett par svängar i nästa vecka, för sedan bär det av mot Kinnekulle framåt Valborgshelgen.

Nice! Förväntar mej en recenssion sen, jämförs ju med nya Pure osten! Ska snart byta också, varför valde du SportSmart? Hur tänkte du?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag lade på mina nya puré på reservfälgarna igår och tänkte premiäråka dom i morgon på en liten gocartbana i närheten. Återkommer därefter med snabb synpunkt:)

LucaBrasi skrev:
...jämförs ju med nya Pure osten! ...
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
jag kommer att fortsätta med pirelli diablo rosso nästa däckbyte, dom har funkat förjäkla bra, blir riktigt mjuka o goa när dom e varma. rekommenderas!
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Även jag fick årets premiärtur idag! Även om den var väldigt kort så hann jag konstatera att det var väldigt halt, Hjulspinn så fort man gasade lite för häftigt!
Sen gick den inte riktigt rent, bludrade och tvekade lite när man gasade från låga varv. Nå det var ändå helt underbart!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hjälpligt. Mjuka och fina avåkningszoner vid sidan om asfalten:) Kommer kanske lite bilder i morgon, jag har lånat nyckeln till Gocartbanan i Piteå, så vi är några stycken som "avrostar" oss i morgon förmiddag...

@Hank - hann hojen bli riktigt varm? Vilken mapp kör Du, min eller den som är baserad på Din PC3-mapp?

@Vimpen - jag har aldrig kört Rosso själv men hört mycket gott om de däcken :) Hugade spekulanter kan kolla på www.reifenversand.com , jag tycker dom har bra pris på Pirelli.
saeco12 skrev:
Är snön borta nu? :arsele
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hej folket!

Fick en tur på 09 eller 2010 årsmodell av 675. Blev helt förvånad att den powerwheelade i 100 knyck. Det upplevde jag aldrig på den R6:a jag provade för en tid sen.

Kanske dags att byta till sportis igen..
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hej folket!

Fick en tur på 09 eller 2010 årsmodell av 675. Blev helt förvånad att den powerwheelade i 100 knyck. Det upplevde jag aldrig på den R6:a jag provade för en tid sen.

Kanske dags att byta till sportis igen..

Jag blev också förvånad efter att ha bytt från en r6a till en 675a :D

Gött mos!
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
@Hank - hann hojen bli riktigt varm? Vilken mapp kör Du, min eller den som är baserad på Din PC3-mapp?

Nej den blev inte riktigt varm. Jag kör med din just nu..
Tror inte det är något allvarligt fel, får inga felkoder och den går hur bra som helst i övrigt.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hur stor är egentligen skillnaden på 2008 och 2009? Någon som gjort roll-on test och jämfört?
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Nice! Förväntar mej en recenssion sen, jämförs ju med nya Pure osten! Ska snart byta också, varför valde du SportSmart? Hur tänkte du?

Recension kommer så fort jag har ngt vettigt att säga! (Om de nya däcken, alltså... :rolleyes:) :tummenupp

Stod i valet och kvalet mellan Dunlop SportSmart och Michelin Pilot Power eller Pure, men efter att ha läst & hört diverse goda omdömen om SportSmart så slog jag till. Ska bli kul att testa!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top