Triumph Daytona 675-tråden!

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
De krashkåporna var fan i mig snygga i vitt, ojojoj vad godis det finns till
675-orna


Hittade lite grejer på e-racing, riktigt billigt:tummenupp

Ser fram emot den första bankörningen med Trajjan !
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
som kommer i slutet på mars. köpte till orginal slipon som ska monteras och sen mappning.Beställde även en hel del carbon delar och cuts så snart ska det skruvas inför våren.Är det nån här på forumet som beställt led bakljuset med inbyggd blinkers från clear alternatives?. Tror jag beställer direkt ifrån deras sida,behövs extra reläet som dom vill sälja till eller går det att lösa med lite motsånd för att få den att blinka normalt.
Funderar ochså på ev. xenon konvertering och utbyte av parkeringsljus till led,så om nån här vet vad parkeringslamporna/halvljuset har för socklar/watt skulle jag bli glad.
Tack på förhand/ Magnus

Din hoj kommer att bli svår att skilja från min:tummenupp , har alla dom modsen som du beskriver frånsett att jag har alla kolfiber delar.
Skippa inbyggd blinkers, du kommer att synas dåligt, köp orginal tbh baklampan istället
A9700074_2562.jpg
 
Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Har beställt mig en svart 675-a, vill köra bana mer (det är ju hojen gjord för).
Måste man köra licens/oförsäkrat ifall man ska köra nån bandag, isf var köper man krashpuckar (bäst,billigast)?
Surt att köra oförsäkrat med 110 000 kronors hoj, tips , erfarenhet nån?

http://www.ngc-racing.se/

Dem saljer kraschkapor till 675an, helt satt kostar 4000 skr


:tummenupp
 

Jögge

Jörgen
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Tranås
Hoj
Honda Hornet 600 FA-08
Kan bara gratulera! En underbar hoj =)

köpte en 675:a i höstas, och bytte bort min gamla gixxer!!!
Ångrar det inte en sekund...
 
Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Tranås, du kanske har lite tips på krokvägar därikring !

Till er andra / Hur ska man köra in den lungt eller hårt - era upplevelser, drar den olja ?

Jag vill köra lite bandagar , If tillåter inte det vad ska man då ha för försäkring, vad har ni ?



Kan bara gratulera! En underbar hoj =)

köpte en 675:a i höstas, och bytte bort min gamla gixxer!!!
Ångrar det inte en sekund...
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Tranås, du kanske har lite tips på krokvägar därikring !

Till er andra / Hur ska man köra in den lungt eller hårt - era upplevelser, drar den olja ?

Jag vill köra lite bandagar , If tillåter inte det vad ska man då ha för försäkring, vad har ni ?

Inkörnig= segdra inte, ligg inte på allt för höga varv, växla mycket, allt enl handlaren där jag köpte min.

Ja, den kan dra rejält med olja enl Triumph, tom nu har de ersatt på grantin när kunder kört torrt på olja, gör du det nu blir det dyrt för dom har lagt till i instruktionsboken att man skall kontrollera regelbundet.

Om den höga förbrukningen gäller alla hojar vet jag inte, min har endast rullat180 mil och under dessa sker ju ett oljebyte så jag har ingen klar bild ifall förbrukningen är hög.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Hur ska man köra in den lungt eller hårt - era upplevelser, drar den olja ?...Jag vill köra lite bandagar , If tillåter inte det vad ska man då ha för försäkring, vad har ni ?

Inkörning - INTE segdra (viktigast), inte konstant gaspådrag/varvtal under långa perioder (ligg hellre lite omväxlande av/på) öka varvtalsmaxet successivt. Kör tuffare än Du tror...

Oljeförbrukning - bytte innan vintern vid mätarställning 535 mil (tidigare 1 byte efter inkörningen - ca 80 mil) och hade fyllt en gång under den körsträckan <0.5 liter...

Bandagar - Folksam har vettigt pris och tillåter bankörning på SMC-arrangemang samt bankörning under "icke tävlingsmässiga förhållanden". Min bedömning är att en RR-träning inte går in under den definitionen. Det finns dock mycket skrivet om detta i försäkringsforum. Jag har gjort en "egen" bedömning att bandag och körpass med endast andra försäkrade hojar under skolmässiga förhållanden ger mig en chans att få ut ersättning för vagnskada vid en ev. vurpa.

Vill vi pressa vår D675 till max och hitta våra egna gränser som förare på en RR-träning är det nog inte mer än rätt mot övriga försäkringstagare att vagnskadedelen inte gäller...

Att inte rasta sin D675 på bana någon gång är nog tyvärr lika med att inte uppleva sin maskin i sin bästa miljö...

Ha de!
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Kraschpuckar

Nu har jag beställt kraschpuckar från www.rg-racing.com till styret, gaffeln och svingen. Beställde även för ramen från www.t3-racing.co.uk
Ingen av dessa behöver någon modifiering av kåpor eller andra ingrepp på hojen.
Någon som provat stomgrip traction pad från www.jacklilley.com?
Ibland skulle det vara gott med bra fäste mot tanken.

Ha det gott, för nu är det vår med 675!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Folksams SMC-försäkring...

Jag vill bara tipsa Er om att kolla upp Folksams SMC-försäkring.

Jag är över 35 år, och bor i villa i Norrland, men ändå... - jag betalar 5 458:- hel/helår:tummenupp

DET tycker jag var ett bra pris!

Ha de!
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
NU är det på plats

Måste bara visa mitt nya slip-on från Spanien. Låter gott både "street legal" och utan insatser. :yoparty

Nu är det bara att få dit diodblinkers och vänta på våren.
 

Bifogat

  • 675_1.JPG
    675_1.JPG
    119.9 KB · Visningar: 273

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Måste bara visa mitt nya slip-on från Spanien. Låter gott både "street legal" och utan insatser. :yoparty

Nu är det bara att få dit diodblinkers och vänta på våren.

Snyggt som tusan:tummenupp ! Påminner starkt om Sharks, men det är väl IXIL:s slip-on?

Grattis och...

Ha de!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tranås, du kanske har lite tips på krokvägar därikring !

Till er andra / Hur ska man köra in den lungt eller hårt - era upplevelser, drar den olja ?

Jag vill köra lite bandagar , If tillåter inte det vad ska man då ha för försäkring, vad har ni ?

Det finns massor av inkörnings länkar. Dom flesta säger att man har cirka 20 minuter på sig att slita ihop kolvringar och cylinder. Starta upp låt gå en kort stund så att det blir olja överallt därefter varva ordentligt ingen segdragning och sluta inte innan 20 minuter.

Förklaringen kortfattat är att alla moderna hojar har kolvringar som pressa mot cylinderväggen med hjälp av tryck. Lågt varv och försiktig körning = inget tryck och cylinderväggarna får en hård yta innan passform uppnåtts = lägre komp. Efter 20 min är cylinderväggar och kolvringarnas yta hårda och sen blir det inte bättre.

Skall försöka hitta den bästa sidan som beskrev detta.

Enligt flera tester kan man vinna ett antal HK på detta jämfört med att följa manualen. Så det har jag gjort på båda mina triplar.


Edit: ca 20miles inte 20 minuter
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Jag vill bara tipsa Er om att kolla upp Folksams SMC-försäkring.

Jag är över 35 år, och bor i villa i Norrland, men ändå... - jag betalar 5 458:- hel/helår:tummenupp

DET tycker jag var ett bra pris!

Ha de!

Vad har dom för krav för att kunna teckna den, är som du "host,harkel" 35+.
Kör med Triumph-If som jag trodde var billigast
 
Last edited:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Det finns massor av inkörnings länkar. Dom flesta säger att man har cirka 20 minuter på sig att slita ihop kolvringar och cylinder. Starta upp låt gå en kort stund så att det blir olja överallt därefter varva ordentligt ingen segdragning och sluta inte innan 20 minuter.

Förklaringen kortfattat är att alla moderna hojar har kolvringar som pressa mot cylinderväggen med hjälp av tryck. Lågt varv och försiktig körning = inget tryck och cylinderväggarna får en hård yta innan passform uppnåtts = lägre komp. Efter 20 min är cylinderväggar och kolvringarnas yta hårda och sen blir det inte bättre.

Skall försöka hitta den bästa sidan som beskrev detta.

Enligt flera tester kan man vinna ett antal HK på detta jämfört med att följa manualen. Så det har jag gjort på båda mina triplar.



Edit: ca 20miles inte 20 minuter

Alla nya Triumph körs i bromsbänk på fabriken, bla, kontrolleras att max effekt ligger inom toleransen. Därefter tappar man oljan, silar den, och häller i igen.
Det som lämnas åt kund att "köra in" är bla, växellådsdrev odyl,
Det tror jag inte han stötstångsmecken från USA du länkade till tänkte på.
Tänk vad stort genomslag en sida kan få bara innehållet passar läsarna :confused:

Inkörning har vi redan ältat minst en gång i denna tråd.
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top