Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...gamla meriter är svåra att bli av med, specielt från alla " världsmästare som alldrig ägt eller kört en Trajja.

Hej Stephan - har Du kommit på något nytt med bakdelen än? Ser fram emot bilder i a f... Angående Trajjans varande - efter att ha knatat runt bland hallarna på mässan i över sju timmar frågade jag mig själv: "- ...om man var utan hoj och skulle handla idag - vilken skulle jag då välja?"

Det är rätt skönt att känna att man till 90% skulle ha kontrakterat samma maskin igen - i a f så länge storebror lyser med sin frånvaro:tummenupp

Att den ännu så länge inte säljer i japs- eller italienarklass är väl snarast positivt om man nu tycker det är skoj att inte möta sin spegelbild i varje gathörn...

Ha de!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Hej Stephan - har Du kommit på något nytt med bakdelen än? Ser fram emot bilder i a f... Angående Trajjans varande - efter att ha knatat runt bland hallarna på mässan i över sju timmar frågade jag mig själv: "- ...om man var utan hoj och skulle handla idag - vilken skulle jag då välja?"

Det är rätt skönt att känna att man till 90% skulle ha kontrakterat samma maskin igen - i a f så länge storebror lyser med sin frånvaro:tummenupp

Att den ännu så länge inte säljer i japs- eller italienarklass är väl snarast positivt om man nu tycker det är skoj att inte möta sin spegelbild i varje gathörn...

Ha de!

Storebror kommer tidigast -09 efter vad jag hört.

Bilder kommer såfort jag är klar, har motivationsproblem, vi har nämligen fått snö här för första gången denna vinter, får ta mig i kragen och gå ut i garaget.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Känner mig tvungen att posta den här bilden på en 675a i raceskrud fast många i den här tråden antagligen redan sett den:

1vq5.jpg

:drool

Edit: Liten ljudbonus.

(Om någon av er tröttnat på 675an och sneglar på 04 Speed Triple istället så skicka PM ;) )

Last edited:

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Känner mig tvungen att posta den här bilden på en 675a i raceskrud fast många i den här tråden antagligen redan sett den:

Den ser riktigt grym ut! Skulle inte ha nått emot att prova rasta den runt banan :yoparty

Eller en helt standard 675 heller för den delen. Får gärna bli vår så man kan provköra en :gnissla

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport

Ha de!

Detta slog mig oxå,skulle valt samma hoj i år:tummenupp

Ni som byggt om bakpartiet och vill dela med er,lägg gärna upp bilder:)

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Hittade följande i en motorbilaga till Helsingborgs Dagblad. :D

"Årets motorcykel köper man svart. När den 3-cylindriga Triumph
Daytona vann Supersportklassen i det stora Masterbike-testet
i Spanien i somras så var det en smärre revolution. Att Triumph Daytona 675 nu också vunnit prestigefyllda 2006 International
Bike of the Year är ett bevis för Triumph inte längre enbart är ett nostalgimärke. Daytona vann dessutom utmärkelsen
med en bekväm majoritet av rösterna. På MC-mässan ”På 2 hjul” 2007 lanserar Triumph en svart och guldfärgad version av Daytona
675. Samtidigt presenteras en serie med extrema racingtillbehör.
I racingkitet ingår bland annat kamaxlar som ger vassare öppningstider,
ny tändbox, andra ventilfjädrar, nya ventiler och en uppdatering av växellådan. Triumph Daytona 675 kostar
från 106 990 kronor. Priset på racingkitet
är inte klart ännu.

TT Spektra"

Men guldfärgad är väl ingen nyhet dock.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...Samtidigt presenteras en serie med extrema racingtillbehör.
I racingkitet ingår bland annat ...massa godis... Priset på racingkitet
är inte klart ännu....

Hmmm... ännu en nödvändig investering när man nu ändå ska kolla ventilspelet efter säsongen... Och dr. Bike/Brink borde väl få chansen att titta in i en Trajja också...

Det blir roligt att se vad man kan få ut med detta kit. Tyvärr brukar ju körbarheten påverkas och ventilfjädrarna tyder väl också på att maxvarvet ökar...

Teamen i England verkar vad jag förstått lyckas pressa fram 130-135 hk, men då med rätt omfattande ingrepp. Det är väl något liknande man siktar på med detta kit.

Det blir en rolig säsong 2007!

Ha de!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Hmmm... ännu en nödvändig investering när man nu ändå ska kolla ventilspelet efter säsongen... Och dr. Bike/Brink borde väl få chansen att titta in i en Trajja också...

Kolla ventilerna efter säsongen? hur mycket kör du igentligen?:) , det var väl ganska långt till ventilkontroll enl servicechemat.

Lägg inte upp trimdelar här jag är för dum för att fatta att det är bortkastade pengar.:D

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Kolla ventilerna efter säsongen? hur mycket kör du igentligen?:) , det var väl ganska långt till ventilkontroll enl servicechemat.

Lägg inte upp trimdelar här jag är för dum för att fatta att det är bortkastade pengar.:D

Schhhhhh Stephan /viskar förläget/ jag VET vad serviceschemat säger... men det gör inte min kära hustru:)

Blir rapporterna från raceputtarna positiva vet vi väl båda hur nästa vinter blir:D . Efter denna vinter har jag konstaterat att de största kostnaderna med hojägandet mycket väl kan uppkomma under avställningsperioden...

Edit: om nu någon skulle ha julklappspengarna kvar pågår ett rätt intressant gruppköp av Jardines nya pipa (som finns visat tidigare i denna tråd) på triumph675.net... Där finns ljudklipp där TBR:s pipa (den jag har) jämförs med Jardine. Ljudnivå under 100 db (98.5) vid 4-5 000 varv gör den godkänd på de banor jag kollat i alla fall!

http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=7385&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Inte för att det behövs - men för att det går....

Ha de!

Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Grattis Boffen:)

Vilken basstämma Du kommer att få från trippeln detta år...:tummenupp

Ha de!

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Eftersom det blir bankörning till sommaren får man ju fixa en db-killer. Är inte sugen på att montera originaldämparen varje gång man skall till banan.
Har nu TOR (Triumph original) slipon som låter bra gött.

Var hittar jag en db-killer som passar på detta slipon?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...