Triumph Daytona 675-tråden!

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
:hoppa

Min -07 Jet Black skickades från England 16 Jan så de borde dyka upp snart :yoparty

Ett par bilder på en svart daytona :)

Bifogat

• IMG543.jpg
    IMG543.jpg
    70.5 KB · Visningar: 147
  • IMG544.jpg
    IMG544.jpg
    69.1 KB · Visningar: 145
Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
:hoppa

Min -07 Jet Black skickades från England 16 Jan så de borde dyka upp snart :yoparty

Ett par bilder på en svart daytona :)

Helt sjukt p0rrig! :yoparty :yoparty

Era nya villkor har ni här:

http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/17BEEB90D9200CCFC1256B6700333E93/$file/Triumph07.pdf

675:ans gick bara upp 300:-

:D

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Min -07 Jet Black skickades från England 16 Jan så de borde dyka upp snart...

Grattis - men när Du väl fått hem den kommer Du att känna det som att kung Bore slagit ner sina bopålar permanent...:D

Kan detta var något för er Daytona 675 ägare ?...

Yepp - den pipan diskuteras en hel del på www.triumph675.net. Låter helt rätt, men blir nog lite dyr i f t de andra på marknaden... Men den låter gött:tummenupp

...Era nya villkor...675:ans gick bara upp 300:- :D

Goda nyheter - och det verkar inte ha varit så mycket skador med D675:an under förra året :tummenupp .

När får Du Din då:confused: :D

Ha de!

Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Grattis - men när Du väl fått hem den kommer Du att känna det som att kung Bore slagit ner sina bopålar permanent...:D

Yepp - den pipan diskuteras en hel del på www.triumph675.net. Låter helt rätt, men blir nog lite dyr i f t de andra på marknaden... Men den låter gött:tummenupp

Goda nyheter - och det verkar inte ha varit så mycket skador med D675:an under förra året :tummenupp .

När får Du Din då:confused: :D

Ha de!

Ja du.. blir nog inte detta året. Sticker utomlands till Australien & singapore om 3 veckor och är borta i ca 3 månader. Semestern går på runt 100k, men kanske får lite över. Jag har ju mitt slipon i garderoben, alltid något :rolleyes:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Ja du.. blir nog inte detta året. Sticker utomlands till Australien & singapore om 3 veckor och är borta i ca 3 månader. Semestern går på runt 100k, men kanske får lite över. Jag har ju mitt slipon i garderoben, alltid något :rolleyes:

Tjaa - Då bommar Du ju ändå stor del av säsongen, så det var nog ett klokt val. Trevlig resa!:tummenupp

Själv blir det Thailand, men bara tre veckor - i mina trakter innebär det hemkomst i goood tid före säsongen:näsblod

Ha de!

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Tjaa - Då bommar Du ju ändå stor del av säsongen, så det var nog ett klokt val. Trevlig resa!:tummenupp

Själv blir det Thailand, men bara tre veckor - i mina trakter innebär det hemkomst i goood tid före säsongen:näsblod

Ha de!

Jag funderar på att sätta ungarna i bilen och åka till Eskilstuna och handla.
Där är ju väldans fint så här års,,:näsblod

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jag funderar på att sätta ungarna i bilen och åka till Eskilstuna och handla.
Där är ju väldans fint så här års,,:näsblod

Meeen - med tanke på den globala uppvärmningen trodde jag att Eskilstuna med omnejd numera ingick i den subtropiska klimatzonen:confused: :)

Ha de!

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jet black D675 med mycket godis...

Om nu någon är intresserad - taskiga mobilbilder från mässan på en svart 675 med en hel del godis...

Ha de!

Bifogat

• Black01.JPG
    Black01.JPG
    77.3 KB · Visningar: 155
  • Black02.JPG
    Black02.JPG
    75.4 KB · Visningar: 145

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Körde några varv med min 675 inomhus i ett stort garage igår, tror ni man blev sugen på sommar nu eller?
Dom låter så gott, svarar så fint på gaspådrag att man blir salig.

Har aldrig kört på bana förut, men denna säsong blir det av.
Hur upplever ni era 675or på bana?

Peter

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...Har aldrig kört på bana förut, men denna säsong blir det av. Hur upplever ni era 675or på bana? Peter

Kort svar - jag vet ingen bättre miljö för en D675! På landsväg finns det maskiner med bättre komfort och mer HK/vrid - men med kvickhet, exakthet i styrning och ett rimligt vrid vågar i a f jag ta ut svängarna på bana med D675:an utan att vara livrädd för High-side... Begränsningarna ligger i samtliga fall hos mig som förare och inte hos hojen:rolleyes:

Jag är inbokad på 4 bandagar under våren och har fipplat lite med inställningarna på fjädring/dämpning nu i vinter, så framåt sommaren kan man väl kanske komma med en något mer uttömmande recension...

Ha de!

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM

Jag är inbokad på 4 bandagar under våren och har fipplat lite med inställningarna på fjädring/dämpning nu i vinter, så framåt sommaren kan man väl kanske komma med en något mer uttömmande recension...

Ha de!

Är också sugen på att ge mig på fjädringen, men väntar nog tills jag kört på bana någon gång, för att verkligen ha något att jämföra med.
Har kollat igenom rekommendationer från alla tester som gjort och kommer välja en blandning av dessa.
Blir riktigt ball alltså!

MikkE

Guest
Tjenixen.

Det kommer snart bli ett sporthojsköp för mig men har vart helt inne på CBR 600RR -07. Den är "billig" att köpa men kommer inte vara billigare att försäkra för mig (om man ska jämföra...). Har nu börjat börjat kolla just på Daytona 675 -07 och måste bara säga att den är vacker och har tillräckligt med prestanda för mig.
Men är försäkringarna billigare på Triumph (Triumph-försäkringen via IF) jämfört med Hondan? (jag tror iaf det till 90%).
Hur är andrahandsvärdet på denna hoj?
Reservdelar?

Tack för svar medans jag skummar igenon tråden och forskar lite mer..

Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Är det någon här som kört 675 på ERF? Vill veta hur den mäter sig mot övriga.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Är det någon här som kört 675 på ERF? Vill veta hur den mäter sig mot övriga.

Senaste Performance Bikes kan kanske ge dig ett litet hint Maffan..
De endurancetestade en 675a mot en GSX-R 750.

Resultatet blev tyvärr lite tråkigt, med det fanns dock goda orsaker!

675an havererade tyvärr med ventilsallad och kolvmos efter ett par timmar.
Ett resultat av en sen tidigare skadad ventil som till slut gav upp och kolliderade med kolven. Antagligen något som skett vid en felaktigt utförd service.

Dock presterade 675an bättre än Suzukin så länge den körde, konstant bättre varvtider och bättre förarfeedback.

Ett öga ska dock hållas på oljenivån...

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Något att tänka på?

Har börjat sondera marknade då jag funderar på att byta till 675an i år.

Är det något av tillbehören man absolut inte klarar sig utan? Jag vill ha ensitscuts och depåstödpins men utöver detta?

Är det någon av er som har en schysst handlare att ha kontakt med och har någon lyckats få ner priset något? Jag har aldrig köpt tvärsny MC förut så jag funderar om det är som med bilar att man kan få med lite lulllull på priset eller pruta något? Funderar också ev på en begagnad men i så fall en Grafitgrå men ännu är nog inte begagnatmarknaden speciellt stor.

Hoppas ni har några bra svar till mig.

Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...Är det något av tillbehören man absolut inte klarar sig utan? Jag vill ha ensitscuts och depåstödpins men utöver detta?...schysst handlare att ha kontakt med och har någon lyckats få ner priset något?...

Hej Ninan! Det finns nog många åsikter om "nödvändigheten" i tillbehören, men faktum är att D675:an fungerar mycket bra i det skick den levereras! Men... slip-on plus rensning av baken tillför en hel del. Värmeskölden i kolfiber är snygg om Du väljer Triumph TOR (original slip-on).

Gillar Du att skruva själv är väl verkstadsmanual och framför allt TuneBoy (programvara för analys och mappning av soppa och tändning samt läsning av felkoder och givarvärden) en HIT.

Åker Du mycket och långt - throw-over pannies och Gel-seat kanske?

Rent köp ger väl ca 5-10%, liksom inbyte mot en demo-hoj. Johans i Gbg verkar stora - jag är jättenöjd med Bike-City, men e la lite lååångt för Dig:rolleyes:

Mycket står redan tidigare i denna tråden - så vassego och bilda Dig en egen uppfattning:) . Men faktum är att redan originalupplagan täcker de flesta behov!

@xyz - har Du hittat hela testen? Jag laddade ned en kopia, men fick endast med de första sidorna:mad: Å andra sidan var det den roligaste delen - innan ventilsalladen inträffat...:tungan

Ha de!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
@xyz - har Du hittat hela testen? Jag laddade ned en kopia, men fick endast med de första sidorna:mad: Å andra sidan var det den roligaste delen - innan ventilsalladen inträffat...:tungan

Ha de!

Jo, jag prenumererar på tidningen så jag har det liggande. Kan försöka lägga upp en kopia. Men som sagt, det är kanske inte den roligaste läsningen för en Triumph-fan.
Fast man får hålla i åtanke att 675an ändå utsågs till 2006 års hoj :)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...det är kanske inte den roligaste läsningen för en Triumph-fan. Fast man får hålla i åtanke att 675an ändå utsågs till 2006 års hoj :)

Det vore skoj och läsa hela storyn:tummenupp . Och Du har helt rätt i att hojen fått fantastiska omdömen - för en luttrad gube som kommer ihåg tiden med Lucas elsystem (och skämten:rolleyes: ) hade det varit allt annat än en sensation om inte något hade hänt:D

Det mest positiva var ju att det denna gången fanns en trovärdig förklaring...:gnissla

Ha de!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Det vore skoj och läsa hela storyn:tummenupp . Och Du har helt rätt i att hojen fått fantastiska omdömen - för en luttrad gube som kommer ihåg tiden med Lucas elsystem (och skämten:rolleyes: ) hade det varit allt annat än en sensation om inte något hade hänt:D Det mest positiva var ju att det denna gången fanns en trovärdig förklaring...:gnissla

Ha de!

Jämför man % så rasar nog jappsen lika ofta, ang oljeförbrukningen så är det ju inte helt ovanligt på andra märken heller, men som sagt gamla meriter är svåra att bli av med, specielt från alla " världsmästare som alldrig ägt eller kört en Trajja.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...