Triumph Daytona 675-tråden!

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
roffe_s skrev:
Grattis Boffen - Hur lång kommer den här vintern att kännas för Dig, tro?:tummenupp

Ha de!

Tack, den här vintern känns redan för lång även om den knappt börjat. Man får väl köpa tillbehör o sånt till hojen nu för att stilla abstinensen.

Ang TBR så var det sNaljK som köpt det här http://www.soders.se

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
StephanD skrev:
2609342 Var köpte du din pipa?, vad kostade den ?

~4500 från www.soders.se

Leveranstid runt 2 veckor

Jag köpte m5:an.

Står lite info här..

http://www.twobros.com/cgi-bin/shop...TBRSearchResult-Simple-Tri-Daytona675-06.html

Boffen skrev:
2609126 Jag tror dock det kan bli läckert med dekalerna i guld/gult. Snyggt tillsammans med stötdämparen + TBR blåset som också är i svart & guld/gult.

Jag har beställt min och får den i januari (enligt oves motor).

BTW, grattis till köpet, man är inte lite avis... :gnissla

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
StephanD skrev:
2611736 ...Snyggast är värmeskölden till ljuddämparen, det var därför jag undrade om den skulle vara kvar ifall jag fick för mig att köpa samma pipa som dig...Ska ta bättre bilder med riktig kamera.

Då skölden sitter originalmonterad i pipan kunde Du i så fall bocka till en egen fästplåt som fästs till ramen via någon bef infästning (t. ex. de jag använder som blinkersfästen). Tyvärr är TBR:en kortare än originaldämparen och sitter monterad närmare baklyset, så det blir nog för trångt:( .

Se fram emot bilderna, då jag själv är sugen på framför allt hugger, kedje- och hälskydd.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
roffe_s skrev:
2612785
Se fram emot bilderna, då jag själv är sugen på framför allt hugger, kedje- och hälskydd.

Har lagt upp lite detaljbilder på kolfajbern i mitt garage efter önskemål, tyvärr han jag inte med stora vinterputsningen utan sköljde enbart av lite damm från henne.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
StephanD skrev:
2618200 Har lagt upp lite detaljbilder på kolfajbern i mitt garage efter önskemål...

Rackarns också - Nu blev ju även kolfiberpanelerna ett oumbärligt måste...:) Snygg hoj - och bil för den skull också:tummenupp

Ha de!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
roffe_s skrev:
2618319 Rackarns också - Nu blev ju även kolfiberpanelerna ett oumbärligt måste...:) Snygg hoj - och bil för den skull också:tummenupp

Ha de!

Ja det är bilen som ska få lite godis i vinter så Trajjan får nöja sig med tvätt och kanske lite omstrukturerig av skylt och blinkers.

roffe_s skrev:
2615582 Hugade spekulanter - pågår ett gruppköp, där färska ljudklipp finns (stora filer - tar ett tag att ladda ned). Se länk sidan 11. Fett ljud, men hur funkar det på svenska banor, tro:confused:

http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=5911&start=165&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Ha de!

Jäklar vad D675or det var där:tummenupp , sjöng rätt bra om den pipan.

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Någon här som bytt baklampan till den med inbyggd blinkers, funderar på att beställa den, undrar även om någon vet ifall det finns någon svensk åf på blinkersen som passar i kåpan, modell och färganpassad med dioder som figurerar på 675.net.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
StephanD skrev:
2622506 ...bytt baklampan till den med inbyggd blinkers, funderar på att beställa den, undrar även om någon vet ifall det finns någon svensk åf på blinkersen som passar i kåpan, modell och färganpassad med dioder som figurerar på 675.net.

Stephan - har Du sett baklampan med gråtonat glas och dioder? Jag vet inte om den modellen har inbyggd blinkers, men jag såg en bild med det bakljuset monterat på en grå D675 - :yoparty

Jag tror att bilden fanns i någon slipon-tråd på den siten...

Edit - hittade länk på Ebay till rökfärgat ljus med inbyggd blinkers och relä...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-0...tegoryZ35580QQihZ006QQitemZ160054289324QQrdZ1

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
roffe_s skrev:
2622891

Edit - hittade länk på Ebay till rökfärgat ljus med inbyggd blinkers och relä...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-0...tegoryZ35580QQihZ006QQitemZ160054289324QQrdZ1

Fick ett tips om att bikersneed har exakt den lampan som du länkade till, och det stämde.
Hade stora putsardagen i söndags så nu står hon och gnistrar, din skyltplacering har lagen haft några åsikter om den?

Här är blinkersen jag sökte ifall någon mer är intresserad, jag blir nog tvungen att köpa dessa:Bugar

http://www.british-customs.com/store/
EL01-014-d.jpg

http://www.british-customs.com/store/d_images/EL01-014-a.jpg

Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
StephanD skrev:
2622942 Fick ett tips om att bikersneed har exakt den lampan som du länkade till, och det stämde.
Nu ska jag bara hitta framblinkersen till kåpan sen är det bara att vänta in våren, hade stora putsardagen i söndags så nu står hon och gnistrar, din skyltplacering har lagen haft några åsikter om den?

1095:-, inte så farligt. Galet snyggt :tummenupp

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Tjena Stephan - jo, jag har sett den blinkersen också på ebay, och tillsammans med integrerade bak förmodligen himmelskt snyggt! Själv är jag dock lite för feg - litar inte på att mina medtrafikanter har rätt observationsförmåga för snygga - men tätt sittande - blinkersarrangemang:rolleyes:

Det finns faktiskt en tråd på 675.net som tar upp just den aspekten med inbyggda bakre blinkers...

Däremot kommer jag att testa arrangemanget som Aussien bygger för att få dubbla halvljus (alltså ett "nedtrimmat" helljus i halvljusläge). ca 80$ - well worth a try:yoparty

Nope - ingen uppmärksamhet från farbror blå ännu. Jag tror det bör gå bra - skylten är mycket bra belyst, fullt synlig bakifrån och ingen "mini-variant"... Vissa antyder att skylten inte får sitta framför bakhjulets nav, men ingen har ännu hänvisat till något lagrum eller anvisning där detta kan utläsas...

Ha de!

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
roffe_s skrev:
Nope - ingen uppmärksamhet från farbror blå ännu. Jag tror det bör gå bra - skylten är mycket bra belyst, fullt synlig bakifrån och ingen "mini-variant"... Vissa antyder att skylten inte får sitta framför bakhjulets nav, men ingen har ännu hänvisat till något lagrum eller anvisning där detta kan utläsas...

Ha de!

:hej

Hur har du gjort med skyltbelysningen? Vad är det för lampa du använder?

Hibboi

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
bobbycar
Jag vill också ha en 675:a :(
Värt pengarna det kostar med en ny? måste provköras fortast möjligt, om det bara kunde bli vår nu!

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Boffen skrev:
2623233 :hej

Hur har du gjort med skyltbelysningen? Vad är det för lampa du använder?

Finns bultar med inbyggd ledlampa, mycket starkt sken och liten, hade sådan på min tidigare hoj.

Last edited:

Hibboi

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
bobbycar
Boffen skrev:
2623264 Jag tycker det.
Det är ju kanske inte det bästa ekonomiskt men det är skönt o roligt med en ny hoj.

Aldrig kostat på mig en ny hoj så det är väl kanske dags..
Såg att johans mc hade 06or till bra priser kanske skulle slå till på en sån iaf.. men vill provköra först som sagt o är inte riktigt säsong för det.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Hibboi skrev:
2623256 Jag vill också ha en 675:a :(
Värt pengarna det kostar med en ny? måste provköras fortast möjligt, om det bara kunde bli vår nu!

Har inte hört någon vara missnöjd med sin 675a, tror att andrahandsvärdet kommer att bli mycket bra på våra hojar.

Hibboi skrev:
2623270 Aldrig kostat på mig en ny hoj så det är väl kanske dags..
Såg att johans mc hade 06or till bra priser kanske skulle slå till på en sån iaf.. men vill provköra först som sagt o är inte riktigt säsong för det.

Just därför du ska slå till nu, till våren är nog inte samma hoj lika billig, priserna nu är eftersäsongspriser så är du sugen, vänta inte.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...