Kollade med alla bolag innan jag köpte min D675:a i våras och det finns inget bolag som kommer ens i närheten om man vill ha den helförsäkrad som jag föredrar.
Av och påställning kan man ju "reglera" även med en helårsförsäkring om man har en snäll förälder/polare som vill äga en Daytona under vinterhalvåret
För mig veterligen finns det inget som hindrar en från att sälja och köpa tillbaka hojjen när det är säsong igen. Visst, det blir många ägare på ägarbeviset, men det kan kvitta imo. Det är ju ändå ganska mycket pengar man ska betala för ett halvår då man inte kan använda sin motorcykel.
Jag vill ju inte vara sådan, men det finns försäkringsalternativ där du har möjlighet att ställa av och på. Använd det istället. Om du tror att premien är samma månad för månad på helår, så har du fel, du vinner inte särskilt mycket på det.
Inte mer än att FB börjar undra vad du håller på med...
Innan någon gnyr, så ja, jag har nyttjat min försäkring och jag är mycket nöjd med mitt FB. De ger mig en fair deal och har skött sig exemplariskt, så jag ser ingen anledning att försöka lura dem. Det enda som kommer att hända är att det blir ännu svårare att få en vettig försäkring.
Faktum är att de erbjöd sig att ge mig ett helt nytt skinnställ, vilket jag faktiskt avböjde och de betalar lagningen av det "gamla" (>1 år) istället.
Att priserna är som de är..ja, vi har oss själva att skylla. Ingen nämnd och ingen glömd, mig själv inräknad
Kan vi diskutera något roligare och mer givande istället nu..Fjädring kanske?
@ Freddan69, kan bara beklaga och jag hoppas att se dig uppe och på't igen snarast