Det finns Daytonor med helsystem, men de flesta jag stött på är rejs- eller banhojar som inte hänger i denna tråd.
Str3-motorn har andra kammar och möjligen tyngre vevparti om minnet inte sviker mig, allt för att ge mer kräm i mellanregistret på bekostnad av toppeffekt. Tillsammans med en mer upprätt sittställning ger det ett busigare koncept som gärna viftar med framhjulet i luften i högre grad än 'tonan.
Men sida vid sida är min erfarenhet att Daytona har mer pulver än sin nakna kusin.
Ett helsystem kommer inte att ge Dig mer effekt i mellanregistret, det är designat för rejs och därmed toppeffekt. De som lyckats bäst med att lyfta mellanregistret har nästan alltid utgått från ett originalsystem, kapat det från kollektorn och bak och ersatt kat och EXBV med en 2" rörstump och därefter avslutat med en sidohängd ljuddämpare. Tillsammans med en duktig bänkning har det gett en riktig påverkan på registret ända upp mot toppeffekt.
Medaljens baksida är att hojen låter stenkross, några 95dB vid förbifart (som är kravet på de flesta banor) vet jag ingen som ens kommit i närheten av. Vi talar uppskattningsvis 105+ dB vilket närmar sig en upplevd fördubbling av tillåten nivå.
Därför skulle jag inte rekommendera Dig att gå den vägen, $ per hk blir inte småpotatis. Vill Du ha mer mellanregister och kan skruva - bygg turbo. Kan Du inte skruva - Byt hoj. Tyvärr är nog det den nakna sanningen, i alla fall enligt min erfarenhet...
Mina 2p, lycka till hur än Du gör!