Triumph Daytona 675-tråden!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej!

Är det någon som har lite mer erfarenhet av vilka blås man kan ha på vid besiktning. Har för närvarande ett TOR på. Funkar det med db-killer eller måste jag byta tillbaka till orginalet?

Besiktigade min med TOR i våras utan dB-killer. De mätte inte ens. Min egenhändiga mätning med mobilen visar 92dB.
Den info jag fått är att det ej ska vara problem att besiktiga med TOR vilket medförde att jag åkte till besiktningen utan dB-killer.

Mvh
Andreas
 

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu :) Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt :)
 

Bifogat

  • 265533_10150249624645863_529150862_8010984_6628144_o.jpg
    265533_10150249624645863_529150862_8010984_6628144_o.jpg
    218.5 KB · Visningar: 64

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu :) Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt :)

Grattis!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu :) Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt :)

Grattulerar till ditt köp. Hoppas du kommere trivas som fisken i vattnet...
 

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu :) Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt :)

Grattis till en fin hoj
 

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Trivs redan efter att ha försäkrat den. 988kr/mån hel att ha den på mig 24år gammal :) Det ända är att jag ska försöka få tag i en ny framskärm då den var lite sprucken.
 

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Nästa år kommer jag ! i år ska jag lära känna hojen, sporthoj är nytt för mig. Har kört motard och numera en HD från 38 och en cross.

Om sporthoj nu är nytt för dig så är det ännu mera rätt att gå en kurs istället för att du provar dig fram och det blir fel från början.

Jag kan nästan lova dig att du inte kommer att ångra dig.
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Hur mycket olja dricker era hojar?

Tror min har slukat i sig 7dl på ca 500 mil.
Är det normalt att den dricker så mycket :confused:
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Tja...

Min daytona bråkar lite med mig när jag försöker köra igång den. är ett jävla meckande me att lägga in växel, lägga i neutral, döda strömmen dra upp stödet ner stödet sen vill den komma igång efter diverse meck. Någon som vet vad detta kan bero på?
Är ju rätt skämmigt att stå där och försöka få igång fanskapet. Är en daytona 675 -08
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Räkna med i vart fall 1dl under en bandag och en dl/100mil med landsvägsåka får Du nog räkna med, kanske något mer. Så det är bara att åka vidare:)

Hur mycket olja dricker era hojar?

Tror min har slukat i sig 7dl på ca 500 mil.
Är det normalt att den dricker så mycket :confused:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
1. Batteriet börjar vara slut. Mät upp.
2. Tändstiftsbyte?

Mina 2p

Tja...

Min daytona bråkar lite med mig när jag försöker köra igång den. är ett jävla meckande me att lägga in växel, lägga i neutral, döda strömmen dra upp stödet ner stödet sen vill den komma igång efter diverse meck. Någon som vet vad detta kan bero på?
Är ju rätt skämmigt att stå där och försöka få igång fanskapet. Är en daytona 675 -08
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
1. Batteriet börjar vara slut. Mät upp.
2. Tändstiftsbyte?

Mina 2p

Klockers tack! Polarn snacka någonting om insprutet? Han hade liknande problem på en annan hoj men på den räckte de typ att gunga till för att den skulle kicka igång.

Förra ägarn ja köpte den ifrån sa att han bytt batteri denna säsong dock påpeka han att batteriet till daytonan suger....

Tändstiften kanske....:gnissla

Tack!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hej. Har Du blivit stående med batteristopp någon/några gånger? Är motorlampan släckt?

Koppla en multimeter över batteripolerna och mät upp spänningen utan att ha laddat batteriet men efter någon timmes körning. Följande tillstånd mäts:

1 - batterispänning med nyckeln av. Min 12.4V
2 - batterispänning med nyckeln på. Min 12V
3 - batterispänning när startmotorn går. Min 11.7V
4 - batterispänning när motorn går med lite varv. Min 13.5V

Får Du lägre värden än detta är det batteri eller likriktare/stator som är huvudmisstänkta. Det finns en mycket bra tråd på Triumph675.net om hur man felsöker vidare men det är bara om test 4 ger för låg spänning som det blir aktuellt. Är alla test OK och den är lika trögstartad om än Du tar hjälpström från ett bilbatteri (med bilmotorn av) skulle jag prova stiften...

Lycka till!

Klockers tack! Polarn snacka någonting om insprutet? Han hade liknande problem på en annan hoj men på den räckte de typ att gunga till för att den skulle kicka igång.

Förra ägarn ja köpte den ifrån sa att han bytt batteri denna säsong dock påpeka han att batteriet till daytonan suger....

Tändstiften kanske....:gnissla

Tack!
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Hej. Har Du blivit stående med batteristopp någon/några gånger? Är motorlampan släckt?

Koppla en multimeter över batteripolerna och mät upp spänningen utan att ha laddat batteriet men efter någon timmes körning. Följande tillstånd mäts:

1 - batterispänning med nyckeln av. Min 12.4V
2 - batterispänning med nyckeln på. Min 12V
3 - batterispänning när startmotorn går. Min 11.7V
4 - batterispänning när motorn går med lite varv. Min 13.5V

Får Du lägre värden än detta är det batteri eller likriktare/stator som är huvudmisstänkta. Det finns en mycket bra tråd på Triumph675.net om hur man felsöker vidare men det är bara om test 4 ger för låg spänning som det blir aktuellt. Är alla test OK och den är lika trögstartad om än Du tar hjälpström från ett bilbatteri (med bilmotorn av) skulle jag prova stiften...

Lycka till!

Grymt tack! Inte de att den är trögstartad. Den ger inte någon som helst indikation på uppstart förrän man typ meckar lite me den o när den väl vill kicka igång kommer den igång på engång. Ska ge fan att döda strömmen varje gång ja parkar den å se om de e de som gör de kanske..
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top