Firman jag köpte min hoj av besiktigade den med tor på
Hej!
Är det någon som har lite mer erfarenhet av vilka blås man kan ha på vid besiktning. Har för närvarande ett TOR på. Funkar det med db-killer eller måste jag byta tillbaka till orginalet?
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt
Igår bar det av emot göteborg från nyköping (35mil) för att kolla på en grafitgrå 675 från -06. 2700 på mätarn hade den överlag skapligt skick så nu är man 50k fattigare och har en 675 i garaget. Är en av er nu Resan hem var dock inte kul, regn, blåst och 12 grader när det var som kallast. Tog tid men det var det vårt
Grattis till en fin hoj.
Se till och boka upp dig på några kurser så du får möjlighet att lära känna hojen ordentligt.
T.ex:
6-7 aug på Gelleråsen. https://www2.svmc.se/school?courseId=288
8 aug på Gelleråsen. https://www2.svmc.se/school?courseId=291
Brukar alltid vara några 675or på plats
Nästa år kommer jag ! i år ska jag lära känna hojen, sporthoj är nytt för mig. Har kört motard och numera en HD från 38 och en cross.
Hur mycket olja dricker era hojar?
Tror min har slukat i sig 7dl på ca 500 mil.
Är det normalt att den dricker så mycket
Hur mycket olja dricker era hojar?
Tror min har slukat i sig 7dl på ca 500 mil.
Är det normalt att den dricker så mycket
Tja...
Min daytona bråkar lite med mig när jag försöker köra igång den. är ett jävla meckande me att lägga in växel, lägga i neutral, döda strömmen dra upp stödet ner stödet sen vill den komma igång efter diverse meck. Någon som vet vad detta kan bero på?
Är ju rätt skämmigt att stå där och försöka få igång fanskapet. Är en daytona 675 -08
1. Batteriet börjar vara slut. Mät upp.
2. Tändstiftsbyte?
Mina 2p
Klockers tack! Polarn snacka någonting om insprutet? Han hade liknande problem på en annan hoj men på den räckte de typ att gunga till för att den skulle kicka igång.
Förra ägarn ja köpte den ifrån sa att han bytt batteri denna säsong dock påpeka han att batteriet till daytonan suger....
Tändstiften kanske....
Tack!
Hej. Har Du blivit stående med batteristopp någon/några gånger? Är motorlampan släckt?
Koppla en multimeter över batteripolerna och mät upp spänningen utan att ha laddat batteriet men efter någon timmes körning. Följande tillstånd mäts:
1 - batterispänning med nyckeln av. Min 12.4V
2 - batterispänning med nyckeln på. Min 12V
3 - batterispänning när startmotorn går. Min 11.7V
4 - batterispänning när motorn går med lite varv. Min 13.5V
Får Du lägre värden än detta är det batteri eller likriktare/stator som är huvudmisstänkta. Det finns en mycket bra tråd på Triumph675.net om hur man felsöker vidare men det är bara om test 4 ger för låg spänning som det blir aktuellt. Är alla test OK och den är lika trögstartad om än Du tar hjälpström från ett bilbatteri (med bilmotorn av) skulle jag prova stiften...
Lycka till!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |