Triumph Daytona 675-tråden!

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
En sak till.
Behöver ett nytt kåpstag fram.
Finns det någon som har ett? Original eller aftermarket, innan jag handlar på eBay.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Hej,
Ska till Gåsen med Actionpics 8-9 augusti, så innan dess ;-)

Vi får väl gå över till PM istället...det blir lite menlöst för alla andra att läsa den här diskussionen.Du har PM...eller strax iaf :hej
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Sälj den inte för lågt bara..hua..det ligger många ruskigt lågt i pris tycker jag. ..omvärlden lågkonjunturen som pressar ner priserna...och utbudet såklart..men ja..det är en helt suverän hoj så mår dåligt jag ser en annons med extremt pressat pris men hoppas du får sålt den till ett förhoppningsvis högre pris än många som ligger ute nu..och hoppas du får sålt den till någon som vet att hantera den..och som tar hand om den..som inser hur fantastisk dessa hojar är. det skär i hjärtat varje gång jag ser en 675.a till för pressat pris..:D
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Finns det någon som vill sälja sin hoj? Skicka gärna ett PM med info om hojen och pris isånnafall.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Söker tips om ett skivbromslås med alarm som ryms i det lilla utrymmet under sadeln. www.xenasecurity.com har 2-3 modeller som passar Daytonans bromsskiva, finns även ett från Abus. Vill dock höra om någon har hands on erfarenhet av att få plats med något av dessa under sadeln???
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kör Abus Detecto 8000.
Passar fint på bromsskivan men du kan glömma att få med et under sadeln.
Rygga som gäller om man ska få med saker på en Daytona.
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Man brukar kunna fästa låset på skjutspinnarna annars. Funkar bra på min och polarens daytona iaf =)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Man brukar kunna fästa låset på skjutspinnarna annars. Funkar bra på min och polarens daytona iaf =)

Hur fäster du ett lås med larm på bakre fotpinnarna?
Lär tuta ganska mycket om dig när du kör i så fall.
Ett utan larm kan du säkert låsa fast på lämpligt ställe.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Kör Abus Detecto 8000.
Passar fint på bromsskivan men du kan glömma att få med et under sadeln.
Rygga som gäller om man ska få med saker på en Daytona.

Ja Abus Detecto 8000 är en rejäl kloss. Vägrar av princip att köra med potentiellt skadliga metallklossar eller spetsiga föremål i en ryggsäck eller fickor också. Själv då, åker konsekvent med ryggsäck för att få med dig låset? :)



Det ser åtminstone betydligt smidigare ut, men det är jäkligt lurigt att mäta hur stor utrymmet under sadeln är plus att det är lite trixigt att få ner föremål där under den överliggande metallen i bakre ändan.

Frågan är om det där låset passar på en 657a? Ska se om jag hittar någon city-butik som har det hemma för irl test, tack för tipset.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det ser åtminstone betydligt smidigare ut, men det är jäkligt lurigt att mäta hur stor utrymmet under sadeln är plus att det är lite trixigt att få ner föremål där under den överliggande metallen i bakre ändan.

Fast nu blev jag myket skeptisk, även den nya modellen ser för stor ut för att rymmas under sadeln. Hur f*n har dom tänkt sig, ingår följebil ? :va2840458846.jpg
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hjälpte en kompis med att uppdatera mappen på sin D675-06 igår och uppdaterade då till ny programvara från Tuneboy - Tuneboy Live. Wow!

TC av Bazzaz-typ, mapswitch mellan tre mappar, Launch control, i kombination med Innovative Motorsports LC-1 även Autotune typ PCV/Motty...:) Och det fina är att det verkar finnas som val för alla årsmodeller från -06.

Ingen av ovan nämnda funktioner finns vad jag vet i TuneECU än. Så Ni med lite ambitioner på banorna kanske skulle uppdatera Er lite? Jag är i alla fall imponerad, varför finns inte detta på japanska hojar än??:gråta
 
Last edited:

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Hjälpte en kompis med att uppdatera mappen på sin D675-06 igår och uppdaterade då till ny programvara från Tuneboy - Tuneboy Live. Wow!

TC av Bazzaz-typ, mapswitch mellan tre mappar, Launch control, i kombination med Innovative Motorsports LM-1 även Autotune typ PCV/Motty...:) Och det fina är att det verkar finnas som val för alla årsmodeller från -06.

Ingen av ovan nämnda funktioner finns vad jag vet i TuneECU än. Så Ni med lite ambitioner på banorna kanske skulle uppdatera Er lite? Jag är i alla fall imponerad, varför finns inte detta på japanska hojar än??:gråta

Det där med tuneboy verkar klart intressant. Vart besäller man detta? Vad jag förstår så går det att läsa ut felkoder mm? klarar en vanlig dödlig av detta? har en motorlampa som lyser...
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Hjälpte en kompis med att uppdatera mappen på sin D675-06 igår och uppdaterade då till ny programvara från Tuneboy - Tuneboy Live. Wow!

TC av Bazzaz-typ, mapswitch mellan tre mappar, Launch control, i kombination med Innovative Motorsports LM-1 även Autotune typ PCV/Motty...:) Och det fina är att det verkar finnas som val för alla årsmodeller från -06.

Ingen av ovan nämnda funktioner finns vad jag vet i TuneECU än. Så Ni med lite ambitioner på banorna kanske skulle uppdatera Er lite? Jag är i alla fall imponerad, varför finns inte detta på japanska hojar än??:gråta

Precis vad jag skulle behöva...vem säger att det här inte är en materialsport. Kan man inte köra måste man ju ha fräna prylar iaf, så det här måste jag bara ha på min :gnissla

Fast jag är rätt säker på att TuneEcu kommer att komma med det. Ge dem lite tid bara.
Men nu förstår jag att Tuneboy inte gjort väsen av sig på senare. Det var det här de arbetade på alltså..Imponerande.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top