Triumph Daytona 675-tråden!

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Menar mest att det skulle va snyggt att få upp skylten lite, sen smeta ditt ett par miniblinkers

Finns ju massa "tail tidy" osv på ebay och på länken ovanför till nilssonsmc.. men vill ju helst slippa att göra några ingrepp så att säga. Finns det skylthållare som passar direkt så att säga? Vill helst slippa dra kablar och grejer, vill ha nåt som bara är att smacka dit. Visst kan man säkert bygga själv och så, men känner mig osäker på eldragning osv.
Så enkelt ska det vara! Iaf tills man blivit varm i kläderna och känner att man kan börja pilla lite mer.
Men är inte där än!

Jag hade en "tail tidy" från R&G som passade både original- och TOR-blåset.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Vart någonstans hittar jag kinakåpor eller racekåpor till Daytonan, 2010 års modell?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Vart någonstans hittar jag kinakåpor eller racekåpor till Daytonan, 2010 års modell?

Racekåpor - ebay.
Kinakåpor - verkar i princip inte finnas, köp en lampa till 2006-08 och byt till den, sen passar kinakåporna, så som kinakåpor passar...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Då hade man hämtat lite kolfiber till hojen idag.
 

Bifogat

  • IMG_1076.jpg
    IMG_1076.jpg
    239.8 KB · Visningar: 70

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Hur mycket meck är det att montera dit kraschkåpor? Krävs det andra fästen och/eller stag för att lösa det?
Eller ska jag bara skaffa kraschpuckar?

Jag vill ha något för att iaf minska eventuell skada om jag lägger den på en bandag.
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Hur mycket meck är det att montera dit kraschkåpor? Krävs det andra fästen och/eller stag för att lösa det?
Eller ska jag bara skaffa kraschpuckar?

Jag vill ha något för att iaf minska eventuell skada om jag lägger den på en bandag.

Om du köper kraschkåpor som är förborrade av t.ex polidom, bikeplast, works med flera är det bara att skruva dit i originalfästena. Annars får man borra hålen och passa in dom själv. Kraschpuckar är alltid en bra investering men det räddar inte kåpor, fotpinnar, tank mm från skador ändå så köp båda om du har råd. Annars köp BRA kraschpuckar först då det kan rädda t.ex motorkåpor från att få oönskade hål... Så tycker jag ?
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Om du inte har kraschpuckar eller motorskydd så kommer motorn att ta I om du lägger omkull.
Dom här inte direct billiga, men kostar troligen mindre än att krascha utan dom.
http://www.gbracing.eu/675%252FST-675-STOCK-Motorcycle-Protection-Bundle.-6mm-Paddock-Stand.354.html
OBS, kolla om dina bobbiner skall vara 6 eller 8 mm. Finns till 8 mm också

Hur mycket meck är det att montera dit kraschkåpor? Krävs det andra fästen och/eller stag för att lösa det?
Eller ska jag bara skaffa kraschpuckar?

Jag vill ha något för att iaf minska eventuell skada om jag lägger den på en bandag.
 

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
Gotland
Hoj
Daytona 675 -08
Någon som har en bra guide för hur man plockar bort kåporna? Tänkte snart byta oljan och filtret och samtidigt.rengöra bakom kåporna. Är det svårt att få bort all plast?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Stora sidokåporna.
Ta bort ifyllnadspanelerna vid styret, en skruv mitt i panelen och den översta vid sidan av framlyset.

Plocka ifyllnadskåporna på insidan vid kylaren, 3 spärrskruvar på var sida.

Finns 4 spärrskruvar mitt under hojen, 2 framför bakdäcket och 2 strax efter framräckte. Dessa håller ihop de två sidokåporna.

Sedan har du ytterligare en skruv framme vid framlyset. Lossa den och plocka de resterande 3 skruvarna på sidokåpan så kan du ta bort hela sidokåpan. Lossa blinkerskablarna så kan du ställa undan den. Samma sak på andra sidan av hojen.

Done.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Finns en grymt bra guide på Triumph675.net
Den innehåller bilder och en del andra tips.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Köpte själv av Greven. Toppen kvalité! Jag skulle egentligen köpt av polidom som också fått bra kritik och har mycket bra passform. Men tyvärr fick han inte fram dom i tid :(
 

Hoffmeister2

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
Gotland
Hoj
Daytona 675 -08
köpte nyss min daytona med tor slipon. Ska besiktiga den nu i vår, men tror ni det blir några problem att besiktiga med tor sliponet?
Fick inte originalet med på köpet. Så vad finns det att göra om den inte går igenom?
Ju billigare desto bättre. Vill ju inte behöva köpa ett original och sätta dit endast för besiktningen liksom...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Har besiktigat min två gånger med TOR slipon.
Det har aldrig varit något problem.
 

Christer66

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Honda CBR 600RR 2008
Hej, jag har köpt en Daytona 675 2007, motor bytt 09, för bana endast (ska ta licens i vår) och ny på forumet.
Han som jag köpte den av tipsade mig att värmeväxlaren (heat exchanger/oil cooler) är en svag punkt på cykeln, speciellt om du kör bana.
Tipsade mig att JHS har en eftermarknads som används i bl.a. Street Triple Cupen i Tyskland http://www.jhsracingstore.co.uk/PBSCCatalog.asp?CatID=1591273
Har någon erfarenhet av problem med värmeväxlaren, är denna att rekommendera, prisvärd och hur avancerat är det att byta..?
Tacksam för tips
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Har aldrig hört talas om det problemet och inte sett några sådana tendneser på min hoj. Den har gått en del bana I relativt högt tempo

Hej, jag har köpt en Daytona 675 2007, motor bytt 09, för bana endast (ska ta licens i vår) och ny på forumet.
Han som jag köpte den av tipsade mig att värmeväxlaren (heat exchanger/oil cooler) är en svag punkt på cykeln, speciellt om du kör bana.
Tipsade mig att JHS har en eftermarknads som används i bl.a. Street Triple Cupen i Tyskland http://www.jhsracingstore.co.uk/PBSCCatalog.asp?CatID=1591273
Har någon erfarenhet av problem med värmeväxlaren, är denna att rekommendera, prisvärd och hur avancerat är det att byta..?
Tacksam för tips
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top