Triumph Daytona 675-tråden!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Så,då är man en glad ägare till ytterligare en leksak:)
Kunde inte motstå duccens skönhet,nu snackar vi sång på hög nivå:kär
Ska givetvis försöka behålla 675:an,var grym på bana igår(Sviesta)
Kanske inte jag,men hojen...haha!
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Ingen som vill byta sin 675:a mot min Speed Triple Limited Edition -07?
Endast 3st i Sverige!
Mattsvart
Endast 50 mil och en månad gammal!
Utrustad med Arrow helsystem i titan, K&N
luftfilter och Iridium tändstift. Är givetvis
mappad för detta. Ca148hk/178kg
Framlyset är ett Duke.
Pm:a vid intresse!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Som det verkar kommer jag att beställa mig en 675'a tills nästa vår också, ska bara spara ihop lite pengar... Har tänkt av den svarta färgen, får nog bli en gul med massor av coolfiber ;)
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Som det verkar kommer jag att beställa mig en 675'a tills nästa vår också, ska bara spara ihop lite pengar... Har tänkt av den svarta färgen, får nog bli en gul med massor av coolfiber ;)

Min står kanske till förfogande,färdig kittad o klar:tummenupp
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Ingen som vill byta sin 675:a mot min Speed Triple Limited Edition -07?
Endast 3st i Sverige!
Mattsvart
Endast 50 mil och en månad gammal!
Utrustad med Arrow helsystem i titan, K&N
luftfilter och Iridium tändstift. Är givetvis
mappad för detta. Ca148hk/178kg
Framlyset är ett Duke.
Pm:a vid intresse!

Varför byta redan? S3an är ju den absolut grymmaste fabriksfightern som finns, har inte sett Ltd versionen men den låter fräck:tummenupp.
 
Last edited:

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Nu finns 08orna i affärerna

Var inne och servade min idag och då stod det en turkosblå 675a med större dekaler i affären :va Nästa årsmodell kommer visst i blått med alltså. Ytterligare en att välja på då.

Blev förresten glatt överaskad på servicen 1300kr inklusive allt. Fick också servicebulentinen fixad och ny mappning. De satte dit den för helsystemet då jag kör en del bana med odjuret. Skall prova den så snabbt det bara går.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Var inne och servade min idag och då stod det en turkosblå 675a med större dekaler i affären :va Nästa årsmodell kommer visst i blått med alltså. Ytterligare en att välja på då.

Blev förresten glatt överaskad på servicen 1300kr inklusive allt. Fick också servicebulentinen fixad och ny mappning. De satte dit den för helsystemet då jag kör en del bana med odjuret. Skall prova den så snabbt det bara går.

Har sett den blå och jag skulle då inte köpa den, min nästa ska bli vit.
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Någon som har lust att kanske dra en Skillnad mellan en R6á och era fina Daytona 675´s ?

Vad/Hur mkt skiljer dom åt och är det en rent överlag bättre mc?

*Skulle uppskattas väldigt mycket*
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Har sett den blå och jag skulle då inte köpa den, min nästa ska bli vit.


Nope, inte jag heller. Håller med om att vitt är fint men jag kommer lacka de nyss beställda kraschisarna i grafit för då kan jag ha dem på hela tiden utan att jag stör mig för mycket.
 

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Hedekas
Hoj
zx6rr(green and mean)
Är det någon som vet om Triumph säljer en färdig supersport kittad 675:a
för race har för mig att jag läste det i Teknikens värld en gång hade varit
perfekt för nästa racesäsong.
Tacksam för svar.
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Är det någon som vet om Triumph säljer en färdig supersport kittad 675:a
för race har för mig att jag läste det i Teknikens värld en gång hade varit
perfekt för nästa racesäsong.
Tacksam för svar.

Kolla här: http://www.triumph.co.uk/uk/Triumph_Racing.aspx

Det går säkert att köpa en hoj med kittet som vilket tillbehör som helst. Det är dock inte gratis....

Här finns det mesta om kittet. Det stod en svart kittad hoj på mc mässan i Stockholm i våras.
 
Last edited:

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Kanske ett av dom mindre positiva inläggen här....

Nån mer som har funderat lite över kvalitén på dessa hojar?
Min har, sedan 1:a servicen läckt olja från oljepluggen, jag
har har själv oxå bytt packning där men det läcker fortfarande,
min kåpor är oftare svarta än gula på insidan.
Min varningslampa för motorstyrningen lyser, tydligen en givare
för insugsluften som e paj, (servicetid bokad), och nu häromdan
när jag kom hem så står den o pissar vatten oxå....tycker inte det
ska ske så mycke konstigheter på en hoj som gått 500 mil....

Visst, jag är inte världens snällaste på gasen men det tror jag inte
så många här är heller, dom e ju byggda för att gasas med...
 

Bifogat

  • DSC00228.jpg
    DSC00228.jpg
    135 KB · Visningar: 86

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Verkar som du fått en riktig "lemon", jisses!
Ta tillbaks den till handlaren och se till att allt fixas på garantin...
 

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Verkar som du fått en riktig "lemon", jisses!
Ta tillbaks den till handlaren och se till att allt fixas på garantin...

mm, ska in till dom idag o gnälla lite, har ju en tid bokad redan för
givaren, den är ju mindre allvarlig men nu när det läcker vatten
vågar man ju knappast köra nåt mer innan det e fixat...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Nån mer som har funderat lite över kvalitén på dessa hojar?
Min har, sedan 1:a servicen läckt olja från oljepluggen, jag
har har själv oxå bytt packning där men det läcker fortfarande,
min kåpor är oftare svarta än gula på insidan.
Min varningslampa för motorstyrningen lyser, tydligen en givare
för insugsluften som e paj, (servicetid bokad), och nu häromdan
när jag kom hem så står den o pissar vatten oxå....tycker inte det
ska ske så mycke konstigheter på en hoj som gått 500 mil....

Jag har samma fel på tempgivaren från luftintaget, felmeddelandet kom upp första passet under en tvådagarskörning på bana:mad: ...

Då jag hade datorn med mig läste jag felkoden och släckte lampan, men felet kom upp igen på tredje varvet i efterföljande pass. Jag rev bort tanken och mätte motståndet över givaren och det var oändligt - innebär givarpaj. Jag ringde då min Trajja-mek och meddelade att nu gasades det fullt med lampan lysande och eventuella konsekvenser behandlades som garantiärende! Detta accepterades, då felkod fanns och enda konsekvensen är att ECU-n tror att det är -20 °C och därmed pytsar på med extra soppa. Vid 1 000-mila förra veckan upprättades ett serviceärende och jag väntar nu på min nya givare. Så för detta fel kan Du lugnt köra vidare:tummenupp

Vattnet kommer förmodligen från ett brustet "knäled" i plast som finns bakom luftburken. Detta är ett "typfel" som det skrivits spaltkilometer om på 675.net

Oljan - :mad: . Det är ett nytt fel jag inte sett så mycket skrivet om tidigare... D675:an kan dra en del olja, framför allt i kombinationen helsyntet + bana, men är Du säker på att oljepluggen är boven i dramat och packningen är bytt måste det vara en skada, antingen i blocket eller pluggen! Garantiärende!

Allmänt kvalitetstänk: Vi äger och kör en hoj av "första generationen" från en mindre tillverkare. Detta innebär att man kanske kan förvänta sig någon servicebullentin. Tyvärr verkar Du ha drabbats av samtliga typfel (undantaget brunnen ECU p g a stoppswitchen, samt lossnade bultar från luftintaget/ramen) så jag kan bara hålla med XYX om att Du verkar ha drabbats lite hårdare än andra... En positiv grej kan ju vara att Du får allt fixat under garantin!

Jag tycker Du ska be verkstaden fixa samtliga ovanstående fel inklusive servicebullentinen för ECU:n på en gång (dom måste beställa prylarna för bullentinen (om Din hoj omfattas av den - ge verkstaden Ditt VIN/ram-nummer) samt knäleden till kylarslangen!) då Du har många mil kvar till ordinarie service!

Lycka till!
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top