Har just kollat runt lite försäkringar på daytona... Vem vill inte ha en sån!?!?!?! Min fråga är nu: Var försäkrar ni era?? De priser jag fick går inte ihop med min lilla plånbokVärsta priset var 24700 i trafikförsäkring...
Har just kollat runt lite försäkringar på daytona... Vem vill inte ha en sån!?!?!?! Min fråga är nu: Var försäkrar ni era?? De priser jag fick går inte ihop med min lilla plånbokVärsta priset var 24700 i trafikförsäkring...
...Tror du att du skulle kunna mäta lite nån dag Roffe? http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3051629&postcount=748...
Blir mer och mer övertygad om att en tuneboy är en alldeles ypperlig julklapp till mig själv![]()
Jag kan tänka mig tuneboy med. Vad kostar de där ni kikar på det?
Hitta på http://www.british-customs.com/stor...rts-accessories/triumph-tuneboy-software.html
för 325dollar.
Jag kommer att beställa en, kanske är fler, vi kan ju dela på frakten om vi är lite smarta, vi får ta det via PM när det blir dax.
Min Tomte kommer dock komma ganska snart.
Ja det är ju rätt länge till innan den riktiga tomten kommer, och just nu när man sitter långt hemifrån med endast Visakortet och internet som sällskap så kan de mest mystiska saker hända...men jag skall kolla lite på 675.net och se om man kommer fram till något vettigt.
Men vi kan ju kolla hur intresset är, tror dock inte att vi kan få ihop så många som tjugo stycken för ett köp här.
Sen är jag inte heller sugen på att vänta hur länge som helst på grejorna.
Över till något helt annat...
Hur ställer ni er till en eventuell bankörning endast för Triumph? Alltså även släppa in 955r och Speed 3
r, hade ju varit kul med bara 675
r men så anal kan man nog inte vara
![]()
Mina funderingar har varit att kanske gå via RAT eller något liknade, försöka få till det lite som Ducceklubbens körningar. Fast det kanske inte är funkis?
Ett annat alternativ är ju att arrangera helt själv om ett tillräckligt stort intresse skulle finnas.
Kom med lite funderingar![]()
Hur ställer ni er till en eventuell bankörning endast för Triumph? Alltså även släppa in 955r och Speed 3
![]()
Mina funderingar har varit att kanske gå via RAT eller något liknade, försöka få till det lite som Ducceklubbens körningar. Fast det kanske inte är funkis?
Ett annat alternativ är ju att arrangera helt själv om ett tillräckligt stort intresse skulle finnas.
Nix, har ingen kontakt därSåg en svart 675a på gågatan i VBG, någon här?
Vill precis som du få skruvat på grejjerna denna sommar.
Din idé ang Triumph Bankörning vore kanon, är helt klart på.
Har du någon kontakt i RAT?.
Nix, har ingen kontakt där
. Funderingarna har varit ungefär så här, att nu när Triumph har lyckats slå sig in i det lite sportigare segmentet utav hojar borde det kanske ligga i deras intresse att arrangera/synas i banåkningssammanhang. Då borde kanske RAT vara en portal för det? Ähh, jag vet inte men det lät bra när jag satt här och funderade....
Har aldrig själv varit i kontakt med RAT och vet därför inte riktigt hur de är organiserade osv. Kanske borde ta på stora tänkarhatten och formulera ett mail till någon på Triumph Sverige, typ marknadsföringsavdelningen eller något ditåt.
Att:StephanD
Jo, det blir väl köp som det ser ut nu. Tror nog att det enklaste blir att vi handlar var för sig om det är snabba ryck som gäller, sen får Roffe maila sin supermapp för TBR och så får jag skicka en flaska finkonjak till Piteå![]()
(om han nu dricker sånt...)
http://www.tuneboy.com.au/BuyNow/BuyNow.html
529 Au$ = 3 196:- Detta är ett köp direkt från Wayne och Emma, alltså de som utvecklar Tuneboy. Ni kan dock ladda ned och titta på programvaran "for free", det är kodnyckeln och kabeln för att kunna komma åt Er ECU Ni pröjsar för.
....massa text..., men det verkade smakligare (för mig i a f) att handla direkt, dessutom är uppdateringarna snabbast på den australiensiska sidan!
Lycka till!
Då var man en glad ägare till en ny rykande färsk Triumph Daytona 675 ...
Hur var leveranstiden från Australien Roffe? Höll de det inom den tid de anger på hemsidan?
Lägger antagligen min beställning i början utav veckan![]()
...skicka en flaska finkonjak till Piteå (om han nu dricker sånt...)
![]()
Igår kväll fick jag UltraCDL att funka på min GPS/handdator via bluetooth, så snart ska jag kunna sköta allt (GPS, display av AFR-värden samt loggning) bara via den lilla manicken och lämna lap-topen hemma ( www.ultracdl.com ). Jag ska bara försöka få till en snygg och dold installation av sändare samt strömmatning...
Ha de!
Det skulle vara riktigt ball, jag är på!!!
Snackade med Johans MC häromdagen, och de sa att Triumph just haft en körning på Kinnekulle, men det var ju för alla Trajjor så tempot var nog högst varierande.
Jag snackar med dem på måndag igen, de kanske kan hjälpa oss på något vis, åtminstone har de rätt kanal till RAT.
Skönt att veta att det finns fler en jag som är såld på tekniska prylar![]()
![]()
För att kunna logga AFR när du kör hojen, behöver du ha bredbandslamba monterad?
Om du inte haft så jäkla långt ner från Piteå kunde du få vart med och "klickat" nu i helgen, är jättekalas i stan (Fallens dagar, Trollhättan).![]()
Stephan![]()
Det skulle vara riktigt ball, jag är på!!!
Snackade med Johans MC häromdagen, och de sa att Triumph just haft en körning på Kinnekulle, men det var ju för alla Trajjor så tempot var nog högst varierande.
Jag snackar med dem på måndag igen, de kanske kan hjälpa oss på något vis, åtminstone har de rätt kanal till RAT.
men det var ju för alla Trajjor så tempot var nog högst varierande.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |