Triumph Daytona 675-tråden!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Har just kollat runt lite försäkringar på daytona... Vem vill inte ha en sån!?!?!?! Min fråga är nu: Var försäkrar ni era?? De priser jag fick går inte ihop med min lilla plånbok :( Värsta priset var 24700 i trafikförsäkring...

Kolla med if,dom har en så kallad märkesförsäkring för Triumph:tummenupp
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Har just kollat runt lite försäkringar på daytona... Vem vill inte ha en sån!?!?!?! Min fråga är nu: Var försäkrar ni era?? De priser jag fick går inte ihop med min lilla plånbok :( Värsta priset var 24700 i trafikförsäkring...

Hej,
jag har länsförsäkringars tjejförsäkring för 8100kr/år. Detta är en helförsäkring med 3000 kr i självrisk om olyckan skulle vara framme. Bästa totalallösningen för mig.
/Nina
 

-nemesis-

Medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z750 -04, gsx-r 750 -07
Tackar för snabba svar!! Det låter ju inte så farligt med 8100. If skulle ha 16500 av mej. Ska helt klart ringa länsförsäkringar. Genast!!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Blir mer och mer övertygad om att en tuneboy är en alldeles ypperlig julklapp till mig själv :D

Jag kommer att beställa en, kanske är fler, vi kan ju dela på frakten om vi är lite smarta, vi får ta det via PM när det blir dax.
Min Tomte kommer dock komma ganska snart:tomten.
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag kan tänka mig tuneboy med. Vad kostar de där ni kikar på det?

Hitta på http://www.british-customs.com/stor...rts-accessories/triumph-tuneboy-software.html
för 325dollar.

http://www.tuneboy.com.au/BuyNow/BuyNow.html

529 Au$ = 3 196:- Detta är ett köp direkt från Wayne och Emma, alltså de som utvecklar Tuneboy. Ni kan dock ladda ned och titta på programvaran "for free", det är kodnyckeln och kabeln för att kunna komma åt Er ECU Ni pröjsar för.

För gruppköpet på 675.net som avslutades för några dagar sedan gällde ett pris på 430 Au$ = 2 598:-, och villkoret var 20 st deltagare. Jag såg att det var några svenskar med i den omgången (nr 4).

Så vill Ni vänta kan Ni maila ShaneXman på D675.net och börja tjata om ett nytt köp. Annars kan Ni göra en lista och försöka förhandla om ett eget gruppköp (hänvisa till tidigare köp). Alternativet är ju att betala fullt pris och ha allt igång inom någon vecka.

Det finns en brittisk ÅF http://www.tuneboy.co.uk , men det verkade smakligare (för mig i a f) att handla direkt, dessutom är uppdateringarna snabbast på den australiensiska sidan!

Lycka till!
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Jag kommer att beställa en, kanske är fler, vi kan ju dela på frakten om vi är lite smarta, vi får ta det via PM när det blir dax.
Min Tomte kommer dock komma ganska snart:tomten.

Ja det är ju rätt länge till innan den riktiga tomten kommer, och just nu när man sitter långt hemifrån med endast Visakortet och internet som sällskap så kan de mest mystiska saker hända...:gnissla men jag skall kolla lite på 675.net och se om man kommer fram till något vettigt.

Men vi kan ju kolla hur intresset är, tror dock inte att vi kan få ihop så många som tjugo stycken för ett köp här.

Sen är jag inte heller sugen på att vänta hur länge som helst på grejorna.

Över till något helt annat...
Hur ställer ni er till en eventuell bankörning endast för Triumph? Alltså även släppa in 955:eek:r och Speed 3:eek:r, hade ju varit kul med bara 675:eek:r men så anal kan man nog inte vara :D

Mina funderingar har varit att kanske gå via RAT eller något liknade, försöka få till det lite som Ducceklubbens körningar. Fast det kanske inte är funkis?

Ett annat alternativ är ju att arrangera helt själv om ett tillräckligt stort intresse skulle finnas.

Kom med lite funderingar:)
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Såg en svart 675a på gågatan i VBG, någon här?

Ja det är ju rätt länge till innan den riktiga tomten kommer, och just nu när man sitter långt hemifrån med endast Visakortet och internet som sällskap så kan de mest mystiska saker hända...:gnissla men jag skall kolla lite på 675.net och se om man kommer fram till något vettigt.

Men vi kan ju kolla hur intresset är, tror dock inte att vi kan få ihop så många som tjugo stycken för ett köp här.

Sen är jag inte heller sugen på att vänta hur länge som helst på grejorna.

Över till något helt annat...
Hur ställer ni er till en eventuell bankörning endast för Triumph? Alltså även släppa in 955:eek:r och Speed 3:eek:r, hade ju varit kul med bara 675:eek:r men så anal kan man nog inte vara :D

Mina funderingar har varit att kanske gå via RAT eller något liknade, försöka få till det lite som Ducceklubbens körningar. Fast det kanske inte är funkis?

Ett annat alternativ är ju att arrangera helt själv om ett tillräckligt stort intresse skulle finnas.

Kom med lite funderingar:)

Vill precis som du få skruvat på grejjerna denna sommar.

Din idé ang Triumph Bankörning vore kanon, är helt klart på.
Har du någon kontakt i RAT?.
 
Last edited:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100

Över till något helt annat...
Hur ställer ni er till en eventuell bankörning endast för Triumph? Alltså även släppa in 955:eek:r och Speed 3:eek:r, hade ju varit kul med bara 675:eek:r men så anal kan man nog inte vara :D

Mina funderingar har varit att kanske gå via RAT eller något liknade, försöka få till det lite som Ducceklubbens körningar. Fast det kanske inte är funkis?

Ett annat alternativ är ju att arrangera helt själv om ett tillräckligt stort intresse skulle finnas.

Kom med lite funderingar:)

Jag vore på helt klart.:tummenupp
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Såg en svart 675a på gågatan i VBG, någon här?



Vill precis som du få skruvat på grejjerna denna sommar.

Din idé ang Triumph Bankörning vore kanon, är helt klart på.
Har du någon kontakt i RAT?.
Nix, har ingen kontakt där
. Funderingarna har varit ungefär så här, att nu när Triumph har lyckats slå sig in i det lite sportigare segmentet utav hojar borde det kanske ligga i deras intresse att arrangera/synas i banåkningssammanhang. Då borde kanske RAT vara en portal för det? Ähh, jag vet inte men det lät bra när jag satt här och funderade....

Har aldrig själv varit i kontakt med RAT och vet därför inte riktigt hur de är organiserade osv. Kanske borde ta på stora tänkarhatten och formulera ett mail till någon på Triumph Sverige, typ marknadsföringsavdelningen eller något ditåt.

Att:StephanD

Jo, det blir väl köp som det ser ut nu. Tror nog att det enklaste blir att vi handlar var för sig om det är snabba ryck som gäller, sen får Roffe maila sin supermapp för TBR och så får jag skicka en flaska finkonjak till Piteå :D :D (om han nu dricker sånt...)
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Nix, har ingen kontakt där
. Funderingarna har varit ungefär så här, att nu när Triumph har lyckats slå sig in i det lite sportigare segmentet utav hojar borde det kanske ligga i deras intresse att arrangera/synas i banåkningssammanhang. Då borde kanske RAT vara en portal för det? Ähh, jag vet inte men det lät bra när jag satt här och funderade....

Har aldrig själv varit i kontakt med RAT och vet därför inte riktigt hur de är organiserade osv. Kanske borde ta på stora tänkarhatten och formulera ett mail till någon på Triumph Sverige, typ marknadsföringsavdelningen eller något ditåt.

Att:StephanD

Jo, det blir väl köp som det ser ut nu. Tror nog att det enklaste blir att vi handlar var för sig om det är snabba ryck som gäller, sen får Roffe maila sin supermapp för TBR och så får jag skicka en flaska finkonjak till Piteå :D :D (om han nu dricker sånt...)

Har en granne som kör trajja modell "släde", har sin jacka pryd med RAT märke ska ge mig på honom för lite fakta.

Ja jag får väl dra i väg ett kluckande paket Pitiå även jag:D :D

Har precis beställt PCIII till min andra hoj, ska försöka få till dynokörning på Trajjan när jag lämnar min andra för det, vore kul med siffror på TOR mappen som jag har.
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
http://www.tuneboy.com.au/BuyNow/BuyNow.html

529 Au$ = 3 196:- Detta är ett köp direkt från Wayne och Emma, alltså de som utvecklar Tuneboy. Ni kan dock ladda ned och titta på programvaran "for free", det är kodnyckeln och kabeln för att kunna komma åt Er ECU Ni pröjsar för.

....massa text..., men det verkade smakligare (för mig i a f) att handla direkt, dessutom är uppdateringarna snabbast på den australiensiska sidan!

Lycka till!

Hur var leveranstiden från Australien Roffe? Höll de det inom den tid de anger på hemsidan?

Lägger antagligen min beställning i början utav veckan :yoparty
 

ZioX

Insprutning är underbart
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Syd
Hoj
Triumph Daytona 675 07
Då var man en glad ägare till en ny rykande färsk Triumph Daytona 675 :hoppa :hoppa
är så j*ra nöjd med hojen. och vilket ljud omg !! :Bugar :Bugar
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Då var man en glad ägare till en ny rykande färsk Triumph Daytona 675 ...

Grattis - Du har mycket roligt framför Dig:)

Hur var leveranstiden från Australien Roffe? Höll de det inom den tid de anger på hemsidan?

Lägger antagligen min beställning i början utav veckan :yoparty

Det gick snabbt! Jag tror de höll vad som lovades - jag beställde ena veckan och hade det hemmavid under den efterföljande. Ett litet råd - ladda hem och börja "torrsimma" redan när Ni bestämt Er för att köpa programmet.

...skicka en flaska finkonjak till Piteå (om han nu dricker sånt...)

:D Jag tillhör faktiskt den minoritet i grannskapet som inte anser det livsfarligt att dricka ur en flaska som låter "klick" när man öppnar den! Mina grannar föredrar bäverhojt ur dunk och jag anses därmed som något av bygdens särling...:tummenupp Men det är bara höra av Er när Ni fått hem Tuneboy så skickar jag senaste mappen per mail.

Det finns vissa som kommit fram till att AFR 13.1 ger mer pulver på topp där min mapp nu går något fetare (AFR 12.75). Så jag ska bara logga in en version av mappen på den magrare blandningen och testa lite...

@Stephan - kör Ni en bänkning så be om en AFR-kurva! Det underlättar arbetet betydligt med att anpassa mappen till just Er hoj!

Jag föreslår att Ni först provar ut och bestämmer Er för vilken basmapp Ni vill ha - min, PCIII-an, TOR, Undiis (Jardine) eller den Ni tycker funkar bäst för Er hoj.

Vill Ni sedan ha en egen anpassning kör Ni en bänkning med AFR-värde. Efter att ha tittat på AFR-kurvan kan Ni justera mappen för Er maskin individuellt.

Kom ihåg att jag loggar under drift vilket ger fetare gång i bänk (ingen effekt av luffarturbon), vilket de flesta föredrar (viktigast är ju att den är optimerad för verkligheten, inte i bänk).

Igår kväll fick jag UltraCDL att funka på min GPS/handdator via bluetooth, så snart ska jag kunna sköta allt (GPS, display av AFR-värden samt loggning) bara via den lilla manicken och lämna lap-topen hemma ( www.ultracdl.com ). Jag ska bara försöka få till en snygg och dold installation av sändare samt strömmatning:gnissla ...

Ha de!
 
Last edited:

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Över till något helt annat...
Hur ställer ni er till en eventuell bankörning endast för Triumph? Alltså även släppa in 955:eek:r och Speed 3:eek:r, hade ju varit kul med bara 675:eek:r men så anal kan man nog inte vara :D

Mina funderingar har varit att kanske gå via RAT eller något liknade, försöka få till det lite som Ducceklubbens körningar. Fast det kanske inte är funkis?

Ett annat alternativ är ju att arrangera helt själv om ett tillräckligt stort intresse skulle finnas.

Kom med lite funderingar:)

Det skulle vara riktigt ball, jag är på!!!
Snackade med Johans MC häromdagen, och de sa att Triumph just haft en körning på Kinnekulle, men det var ju för alla Trajjor så tempot var nog högst varierande.
Jag snackar med dem på måndag igen, de kanske kan hjälpa oss på något vis, åtminstone har de rätt kanal till RAT.
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE


Igår kväll fick jag UltraCDL att funka på min GPS/handdator via bluetooth, så snart ska jag kunna sköta allt (GPS, display av AFR-värden samt loggning) bara via den lilla manicken och lämna lap-topen hemma ( www.ultracdl.com ). Jag ska bara försöka få till en snygg och dold installation av sändare samt strömmatning:gnissla ...

Ha de!

Skönt att veta att det finns fler en jag som är såld på tekniska prylar:D :D

För att kunna logga AFR när du kör hojen, behöver du ha bredbandslamba monterad?

Om du inte haft så jäkla långt ner från Piteå kunde du få vart med och "klickat" nu i helgen, är jättekalas i stan (Fallens dagar, Trollhättan).:fyllisar

Stephan :öl

Det skulle vara riktigt ball, jag är på!!!
Snackade med Johans MC häromdagen, och de sa att Triumph just haft en körning på Kinnekulle, men det var ju för alla Trajjor så tempot var nog högst varierande.
Jag snackar med dem på måndag igen, de kanske kan hjälpa oss på något vis, åtminstone har de rätt kanal till RAT.


Var det din hoj som stod där när jag var där och servade i onsdags?, en grå med T3 puckar och inflyttad plåt, stompgrip.
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skönt att veta att det finns fler en jag som är såld på tekniska prylar:D :D

För att kunna logga AFR när du kör hojen, behöver du ha bredbandslamba monterad?

Om du inte haft så jäkla långt ner från Piteå kunde du få vart med och "klickat" nu i helgen, är jättekalas i stan (Fallens dagar, Trollhättan).:fyllisar

Stephan :öl

Tja, jag kan bara inte få in i min skalle vart gränsen mellan kewlt och insnöat/nördigt egentligen går:va :gnissla

Yupp, det är signalerna från bredbandslambdan jag konverterar till bluetooth-signal. Och den kan PDA:n läsa:yoparty

Jag hade gärna varit nere hos Er och firat fallens dag (i mitt fall kanske förfallens dag vore mer passande:dricka ). Jaja, nästa helg har vi "Piteå Dansar och Ler" (eller var det super och spyr:confused: ), tyvärr blir det till att vandra runt som vakt i år igen:huvet .

Nå, måndag morgon får mc och elektronik stryka på foten, för då åker vi upp ovanför Pajala och jagar lax, öring och harr:yoparty . Piercingen uppfanns för övrigt förmodligen av någon som sett mig vifta frenetiskt med flugspöt!

Ha de!
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Det skulle vara riktigt ball, jag är på!!!
Snackade med Johans MC häromdagen, och de sa att Triumph just haft en körning på Kinnekulle, men det var ju för alla Trajjor så tempot var nog högst varierande.
Jag snackar med dem på måndag igen, de kanske kan hjälpa oss på något vis, åtminstone har de rätt kanal till RAT.

Ok, var gick den infon om körningen ut? Någon mer än jag som missat det? :tungan

Kanske var med en lokal RAT-avdelning?

men det var ju för alla Trajjor så tempot var nog högst varierande.

Jo, men det hänger inte på materialet, chaffisen gör en del med :D
Verkar ju knasigt om det var körning hej vilt utan någon slags gruppindelning...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top