Ja du kan använda bromspump/huvudcylinder från valfri hoj med samma dimension på cliponen (i princip alla sporthojar). Bara välja nåt från en nyare hoj som inte gått så långt.Funderar på att byta bromspumpen för frambromsen då jag inte är riktigt nöjd med hur fritt framhjulet rullar efter jag renoverat oken.
Tycker fortfarande att bromsen ligger an lite för mycket.
Tänker då att det kanske är dags att renovera huvudcylindern eller byta hela pumpen.
Något jag bör tänka på vid köp av pump?
Kan jag montera vilken pump jag vill?
Vad rekommenderas i så fall?
Kan jag montera en brembopump för senare Daytonamodell på min 07’a?
Tack.Ja du kan använda bromspump/huvudcylinder från valfri hoj med samma dimension på cliponen (i princip alla sporthojar). Bara välja nåt från en nyare hoj som inte gått så långt.
Finns på EBay från England för runt 600kr (finns för ca 2000kr med och då ingår nya kolvar som sällan behöver bytas) inkl frakt, men då tillkommer väl moms å tull numera ?Tack.
Ska jag se om jag hittar en renoveringssats eller om man kanske ska gå på en brembopump istället.
Jag har köpt delar från Sprint Manufacturing tidigare utan att vara missnöjd. Hur det fungerar nu efter Brexit vet jag inte...Tack.
Ska jag se om jag hittar en renoveringssats eller om man kanske ska gå på en brembopump istället.
Haha, vet inte varför men jag kollade ju lite för oken ? Aja, inget att se, gå vidare!Finns på EBay från England för runt 600kr (finns för ca 2000kr med och då ingår nya kolvar som sällan behöver bytas) inkl frakt, men då tillkommer väl moms å tull numera ?
Ptjaa, ett tips kan vara att PM:a trådskaparen för denna tråd för 1.5 decennium sedan. Förstår jag det rätt är han väl uppdaterad i saken…?Någon som sett en Daytona 765?
Om man skulle råka springa på en och köpbegäret slår in. Är den då värd uppgraderingen?
Ladda batteriet om du inte gjort det, fick en hel hög med konstiga fel på min med lite dåligt laddat batteriSkulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?
Fredrik Wallerius on Instagram: "Daytonan krånglar"
4 likes, 2 comments - strykollon on January 7, 2022: "Daytonan krånglar".www.instagram.com
Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Jag väntade en stund och vred ånya på nyckeln. Den botade-om och lät riktigt och bensinen visade halv tank som den skulle. Motorn small igång precis som vanligt och lät som vanligt, MEN check-engine-lampan lyser nu!
Vad är det som händer?
Hmmm....det är fulladdat.Ladda batteriet om du inte gjort det, fick en hel hög med konstiga fel på min med lite dåligt laddat batteri
Om motorlampan lyser så ska man kunna få en felkod från ECUn? Det borde hjälpa dig att felsöka. Köp en OBD adapter och läs av felkoden med TuneECU kanske?Skulle göra en varmkörning av Daytonan. Den var ovillig att starta. När den ändock startat, var den ovillig att gå och stannade efter en kort stund. Vid nytt startförsök gick det inte alls. Bensinmätaren visade tomt.
Vad är det som händer?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |