Tja, nu gäller detta iofs en daytona 650 2005 men det kanske finns snarlika symtom på en 675:a. Lite bakgrund. Har ägt min 650 i ca 1 månad, upplever att allt var ändå helt ok vid provkörning osv. Lite smågrejer som det brukar vara på en lite äldre hoj. Hade läst på en del om modellen och elfel är ett välkänt problem. Problem som jag upptäckt efter 1 månad i min ägo.
- Svår att kallstarta, gnuggar alltid 7-8 sekunder för att sedan gå igång. Vid denna uppstart fungerar väldigt sällan hastighetsmätaren, den kickar igång vid start nr 2 som aldrig är några problem.
- Den är svårtstartad när den blir varm (95-100grader). Säg att man kör i stan och ska tanka för att sedan starta den igen. Gjorde ett test idag, fick ner hojen till 82 grader på motorvägen, svängde av vid en parkeringsficka, slog av den och startade den utan problem.
- Ibland vid uppstart så loopar den digitala hastighetsmätaren tills att man börjar köra.
Har kört hojen ca 4 timmar med enbart stopp för tankningar utan problem. Det borde ju åtminstone betyda att batteriet får laddning. Pratade med min lokala återförsäljare av Triumph och han trodde inte att statorn var problemet, han menade på att om den är "trasig" så startar inte hojen överhuvudtaget.
Är jag ensam om detta, det känns ju jävligt synd på en annars trevlig hoj att köra. Att det dessutom är lite svårt att få tag i delar gör ju inte saken bättre direkt. Någon med erfarenheter?
Tack så länge.