ok, är otroligt sugen på en daytona 675. Hur är egenskaperna på hojen?
Kör twin 650 just nu, hur är effekten på trean jämfört med twinen? Allmäna uppfattningen om hojen?
Provkört och jmf med sv650 så händer det en massa mer![]()
Hojen är mer varvvillig och har mer drag på låga varv, kanske inte lika lågt som sv650 men ändå
Den är lite högre, känns mer racig med lägre sittställning. Mer vikt på händerna men en otrolig maskin!
Jag har det som min troliga nästa maskin![]()
...till den som eventuellt skulle tycka att den "vuxit ut" Daytonan ur prestandasynpunkt. En kille filmade ett race i 750-klassen som han vann med en i princip standard 675. Fett.
http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=15203&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Det verkar vara många som gått från Sv650 till 675:an på det forumet (Sv 650 verkar vara en rätt vanlig banhoj "over there") så jag skulle kanske lägga upp frågan där.
Men låt mig säga att Du kommer att ha en mycket skarpare maskin i hela registret - naturligtvis med störst skillnad på toppen. Chassimässigt en styvare setup och en helt annan körställning...
Inte för att vara den, men Ni som varit omkull eller kört ett tag med Era hojar kanske skulle titta till länkaget till bakdämparen under vintervilan![]()
http://www.triumph675.net/phpBB2/viewtopic.php?t=15278&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Det har i o f s bara hänt någon gång (hitintills), men brottytorna påminner olustigt mycket om utmattning - jag ser inte någon tendens till mekanisk åverkan i alla fall...
Min hoj ser dock ok ut - det blir intressant att följa om det kommer någon åtgärd. Jänkarna lär i alla fall tvinga fram något besked av reaktionerna att döma![]()
De älsta 675orna har ju hunnit rulla några tusen mil nu och en sådan detalj bör ju vara väl utprovad.
...Jag gissar på en jäkla otur eller någon omständighet som vi inte vet ang. just den hojen...
´Det har i o f s bara hänt någon gång (hitintills), men brottytorna påminner olustigt mycket om utmattning - jag ser inte någon tendens till mekanisk åverkan i alla fall...
Min har rullat 310mil men jag har flera hojar.Apropå det.
Vem i Sverige har hunnit med flest mil på 675:an hittils ?
Själv blev det ju uselt iår, 1180 mil totalt.
Då var det dax att sparka igång vinterprojektet!...
...Planerar att köpa ifrån http://www.british-customs.com/triumph-motorcycles/triumph-daytona-675-motorcycle-parts/ då dollarn är rätt låg nu, eller har någon annan här något bra ställe?
Någon som beställt ifrån british-customs.com och har något positivt/negativt att säga om dom?
Dom ska vara bra - har dock inte köpt från dom själv ännu. Kom ihåg att planera för tull och moms...
Butikerna i "sponsor forum" säljer mycket till Daytonan. Specialdrive på Woodcraft just nu: http://www.triumph675.net/phpBB2/index.php?c=7&sid=41f83581acc29d698c0bde849d75eb6f
Inom EU-området:
www.jacklilley.com - finns i england och har handlat kolfiber hos dom. Skriver man att man är medlem i triumph675.net så brukar man få 10% om man ber snällt![]()
http://www.redracingparts.com/en/english.htm verkar ha ett fint utbud dom också!
...Kikat lite och jacklilley var flera hundralappar billigare på flera saker. Och då slipper man ju moms/tull när det är inom EU om jag fattat rätt?
Rätt uppfattat - Kolla bara att 11% moms (England) ingår i angivet pris inom EU (vilket det oftast gör) så tillkommer endast frakten.
Utanför EU kan den med rymligt samvete naturligtvis påverka möjligheten att försändelsen slinker förbi genom att fixa med privat avsändare i anonyma paket, "gift" eller "guarantee issue", skriva ned varuvärdet etc, men det är ett rejält bök för ganska liten vinst i slutändan enligt min personliga åsikt... Dessutom är firmorna mer och mer kallsinniga till sådana operationer.
Du kan också läsa en del om hur detta funkar på de stora firmornas hemsida, ex www.usps.com .
...Fast jag hittar inga bra krashpuckar vare sig där lr på redracingparts. Bara såna raka som man måste göra hål i kåpan för och så roligt vill jag inte haMen just den detaljen kan man ju köpa lokalt lr ifrån något annat ställe....
Jag har själv LSL-puckar http://stores.sportbiketrackgear.co...gory=*TRIUMPH*:2006+675+Daytona:frame+sliders
Dom har även puckar som skyddar kopplingskåpan numera - betydligt billigare än t. ex. Woodkraft. Jag skulle maila Nick (-1badR6- på triumph675.net) för att få ett bra arrangemang kring försändelsen om jag skulle handla från dom.
Jojo, denna vintern blir nog inte billigare än förra i alla fall![]()
Sportbiketrackgear är amerikanskt också lr?
Och skall du beställa något ifrån det stället? Isf är jag intresserad av det
Skulle han ordna något fint med försändelsen för tullen och sånt?
Krashpucken på kopplingskåpan skyddar även motorkåpan antar jag? Det var lite svårt att se de på bilderna.
Ne, usch vad mkt de är man vill ha. Är riktigt sugen på diverse kolfiber också. Men krashpuckar och lite annat får gå före det.![]()
Jag köpte från British Customs:
GSG Framesliders och GSG Clutch protector. Framesliders passform kändes klockren, däremot fudnerar jag på hur det kommer vara att gasa på bågen med en "pinne" som sticker ut strax över fötterna. Funderar på att sänka fotreglage något så man inte fastnar om man får panik och ska "ejecta" sej snabbt från bågen (hoppa i fartenPriset var ok, men fick pynta en slant när fraktbolaget kom med prylarna!
![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |