Triumph Daytona 675-tråden!

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Tänkte snart gå igenom moppen, vad tycker ni man ska byta/kolla nu till våren? moppen har nu gått 450 mil ungefär så drivpaket borde vara ok.

Är nog inte mycket att göra på den, ordentlig rengöring/smörjning kanske.
Efter drygt 1100 mil åker jag med original drivpaket och bromsbelägg, mycket kvar. Ändå kör jag oftast rätt aggresivt med lite slangningar och stoppies.
(försöker iaf,:rolleyes: )
Däck går det ju.:näsblod

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Som föregående talar sa, tror inte det är så mkt att göra mer än att hålla rent och koll på drivpaketet. Jag byter olja vid ca 500, mittemellan serviceintervallen. Vet inte om det är nödvändigt eller ej men efter lite råd här i tråden så gör jag det iaf :)
Håll koll på oljenivån med, märkt att min dricker en del.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Solomotoparts satte 100 dollar som värde på paktet, grymt! ...

Jag hämtade ut brorsans TBR (Fireblade) idag, men var inte riktigt lika tuff som Du angående värdet - några dollar till stod det nog:tummenupp

Jag la förresten in en bild på nylackade kraschisar i min blogg om ngn skulle vara intresserad av hur en gul daytona kan se ut i banskrud.

Ha de!

MuFFiE

Lev i nuet, imorgon kan det vara försent
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Triumph daytona 675 SE, Hornet 600, Husqvarna 125
Då Har man varit ute på premierturen med daytonan. 3 plus garder ont i nacken och i vänster hand annars kul som fan. Ett par plus grader till så blir det en lång tur i helgen.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Då Har man varit ute på premierturen med daytonan. 3 plus garder ont i nacken och i vänster hand annars kul som fan. Ett par plus grader till så blir det en lång tur i helgen.

Nä men fy fan :yoparty Några minnesvärda lowsiders?

Jag la förresten in en bild på nylackade kraschisar i min blogg om ngn skulle vara intresserad av hur en gul daytona kan se ut i banskrud.

Ha de!

inte illa!!! :tummenupp

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
visabild.php

visabild.php

Notera proton blinkers, blev riktigt nöjd :D

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Ni med TBR, två saker!

1. Börjar det brinna i bromslampplasten?
2. Kör ni med TBR's medlevererade skylthållare, i så fall, upplever ni att den kan funka?

Vad tror ni om följande:
Skylt:
4d1191654303-home-made-fender-eliminator-triumph-675-triumph-daytona-675-small2.jpg

Blinkers:
t_1033.jpg

meka på grababr! :yoparty
ursäkta om jag spammar ner denna tråd ;)

Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Ni med TBR, två saker!

1. Börjar det brinna i bromslampplasten?
2. Kör ni med TBR's medlevererade skylthållare, i så fall, upplever ni att den kan funka?

meka på grababr! :yoparty

Nix, brinner gör det inte. Hade själv de farhågorna. Vad det gäller skylthållaren så funkar den att hänga upp skylten i. Fast särskilt laglig är den inte :D

NU skall jag gå ut och lägga i en ny mapp för testning sen blir det en liten runda...börjar närma sig 10-12 grader i solen här idag. Konstigt klimat :va

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
675-Race!
Dum fråga kanske menmen: hur står sig 675an på bana? och hur mycket ger de om man mappar om den o byter system på den, vad är de för service intervaller på den??

//Johan

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
Dum fråga kanske menmen: hur står sig 675an på bana? och hur mycket ger de om man mappar om den o byter system på den, vad är de för service intervaller på den??

//Johan

Jag svarar på denna fråga utan att ha kört hojen. Dock är jag intresserad av att köpa en och har därför läst hela tråden och kan därför också svara på din fråga! :pannkyss

På bana går den som en dröm:tummenupp , det är faktiskt där den hör hemma bäst. Mappar du den & byter system ger det ca 3-7 Hkr till beroende på system. Service ska ske var 1000 mil. Har jag fel eller har denna tråd lärt mig så mycket?:confused:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Jag svarar på denna fråga utan att ha kört hojen. Dock är jag intresserad av att köpa en och har därför läst hela tråden och kan därför också svara på din fråga! :pannkyss

På bana går den som en dröm:tummenupp , det är faktiskt där den hör hemma bäst. Mappar du den & byter system ger det ca 3-7 Hkr till beroende på system. Service ska ske var 1000 mil. Har jag fel eller har denna tråd lärt mig så mycket?:confused:
Så. då var man tillbaka hemma efter 5 mil i solskenet på lite kringelkrokväg i östraste småland.:D :D

Man kan lära sig mycket utav den här tråden :tummenupp

Den går som sagt bra på bana, inte så konstigt kanske eftersom det är en ganska kompromisslös cykel byggd för att gå snabbt i rätt händer.

läs gärna här och sök på triplechallenge på youtube

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
675-Race!

ok, men vad går e vanlig service på då, ungefär??
hur mycket skillnad blir de på hojen om man mapar om den, är de någe speciellt ja ska tänka på om ja åker o tittar på en, några svagheter??

//Johan

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
hur mycket skillnad blir de på hojen om man mapar om den, är de någe speciellt ja ska tänka på om ja åker o tittar på en, några svagheter??

//Johan

1 000-milaintervall, normala kostnader, ventilspel varannan service. Mappning har jag lite erfa av numera :) - den vanliga TOR-mappen som installeras av ÅF ger någon eller några hk tillsammans med ett slip-on, men ger en trevligare gång.

Individuell mappning (med TOR som basmapp) ger ytterligare ett par hk på topp men lite trevligare momentkurva och framför allt en mjukare gång.

Inga markanta svagheter - håll koll på oljan när den är ny bara.

Last edited:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
,,,har därför läst hela tråden och kan därför också svara på din fråga! :pannkyss

Respekt.:tummenupp

//Johan

1:a service vid 80 mil sedan var 1000:e mil. De två första är ju typ oljeservice och för dessa betalade jag knappa 1400 spänn stycket.
Då valde jag helsyntet.
Storservice vid 2000 mil med ventilspelskontroll. Är nog ingen i sverige som hunnit dit ännu. Jag tippar på ca, 3500.

Originalmappen som hojen leveras med finns bara till för att klara ljud/miljökrav. En vettig åf, byter till slip-on mappen vid första service utan kostnad. Är väl ingen natt och dag skillnad precis men körbart.
Andra här i tråden kan betydligt mer om mappning.

Edit: Roffe är snabb ja.

Kan kanske besserwisra (?) lite med att Triumphs -07 version av TOR mappen är betydligt bättre än den tidigare med avseende på motorgång/ryck.

Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Respekt.:tummenupp

1:a service vid 80 mil sedan var 1000:e mil. De två första är ju typ oljeservice och för dessa betalade jag knappa 1400 spänn stycket.
Då valde jag helsyntet.
Storservice vid 2000 mil med ventilspelskontroll. Är nog ingen i sverige som hunnit dit ännu. Jag tippar på ca, 3500.

Originalmappen som hojen leveras med finns bara till för att klara ljud/miljökrav. En vettig åf, byter till slip-on mappen vid första service utan kostnad. Är väl ingen natt och dag skillnad precis men körbart.
Andra här i tråden kan betydligt mer om mappning.

Jag tippar på 6-7000kr.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...