Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Och igår fick jag min 675 SE!
Underbart! :tuttar

Grattis! Den saknar inte mycket bling den varianten:tummenupp

För er med lite abstinens - Stabby som modererar t675.net samt driver egen verksamhet med uthyrning av hojar, utflykter samt banevents i Catalonien har varit på en ny spansk bana med en av sina hojar... Ha bra ljud när Ni tittar på filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=E6g1gZpnndc&eurl=http://www.centrodepilotaje.com/Noticias/57

Suck

Å andra sidan hade han vurpat för någon vecka sedan så det är väl inte helt riskfritt. Bromsar han inte på sig på andra varvet efter en liten raka eller....:gnissla :huvet Yepp avundsjuka stavas det nog:)

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Å andra sidan hade han vurpat för någon vecka sedan så det är väl inte helt riskfritt. Bromsar han inte på sig på andra varvet efter en liten raka eller....:gnissla :huvet Yepp avundsjuka stavas det nog:)

Jahupp, då åker vi nästa vinter och vår då. :tummenupp

Visst verkar det som han får till det lite dåligt på 2:a varvet ( det är alltid enkelt på läktaren :gnissla )

Har du någon bra mapp för orginalsystemet att rekomendera Roffe? Kanske bäst att lägga in 07:an mapp och vara nöjd så. Helst vill jag åka med TBR och dundermappen men eftersom det Anderstorp som gäller först i år så....

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Jahupp, då åker vi nästa vinter och vår då. :tummenupp ...
Har du någon bra mapp för orginalsystemet att rekomendera Roffe? Kanske bäst att lägga in 07:an mapp och vara nöjd så. Helst vill jag åka med TBR och dundermappen men eftersom det Anderstorp som gäller först i år så....

Käre vän - spanien nästa vårvinter låter som en plan:tummenupp . Vi får väl bara se till att hålla hojarna fräscha och hela:tungan ...

Kör Du med originalsystemet, så ladda hem Tuneboys dynokörda mapp: http://www.tuneboy.com.au/TuneDownloads/20109Tune_StandardPipe.dat

Har aldrig kört den mappen men Wayne brukar göra bra mappar.

Med P1-R pipen (som följer med) har jag under 92 db vid förbipassering. Dessutom har jag en P1 (mindre öppning) samt en crosspip (extremt liten öppning) från TBR liggande i skräplådan utifall att problem skulle uppstå:) . "Tyvärr" blev det inga problem med mätningarna på mittsverige så jag har inte testat dom. Intresserad av att låna kanske?

Jag tror att P1:an skulle få den att låta i nivå med original, tyvärr hinner jag inte justera mappen till Din Anderstorpsrunda.

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
K...
Med P1-R pipen (som följer med) har jag under 92 db vid förbipassering. Dessutom har jag en P1 (mindre öppning) samt en crosspip (extremt liten öppning) från TBR liggande i skräplådan utifall att problem skulle uppstå:) . "Tyvärr" blev det inga problem med mätningarna på mittsverige så jag har inte testat dom. Intresserad av att låna kanske?

Mmmm, har för mig att vi (jag) stötte och blötte ljudnivån på TBR förra året. Om jag inte minns fel så står det på TBR's hemsida att crosspipen var ett stort "no-no" i kolfiberdämparna pga värmutvecklingen.

Aja, man kan ju alltid ta bägge systemen med sig och byta om det strular. Går ju snabbt. Faktiskt aldrig utmanat ljudmätaren på A-torp (har inte vågat) :gnissla

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...står det på TBR's hemsida att crosspipen var ett stort "no-no" i kolfiberdämparna pga värmutvecklingen.

Aja, man kan ju alltid ta bägge systemen med sig och byta om det strular. Går ju snabbt. Faktiskt aldrig utmanat ljudmätaren på A-torp (har inte vågat) :gnissla

Du missar ju max ett pass och har Du P1-pipen med så har Du ju alla förutsättningar att klara Dig... Jag såg den texten också och misstänkte det vara en del av den amerikanska varningstext-subkulturen. Så jag mailade en kille på 675.net som jobbade på TBR vid den tiden (theCycleGuy) och det var han som bedömde att crosspipen visst skulle fungera. Det skiljer ju också en del mellan 675 och 1 000 cc...

Jaja - det kostar bara ett porto att vara lite "wild and crazy" gentemot Humlan och hans vänner:D

cosworthcrew

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
RGV 250 Tyga Performace"Lucky strike"
Om nån får nys om en svart 675 som vill byta ägare får ni gärna skicka ett pm.

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
675-Race!
Ja då kanske de börjar dra ihop sig till en liten affär! liten fråga innan: vad ska ja köra m för försäkring, vill kunna ställa av den på vintern, vad har ni för försäkringar o hur mycke går dom på ungefär??

//johan

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Ja då kanske de börjar dra ihop sig till en liten affär! liten fråga innan: vad ska ja köra m för försäkring, vill kunna ställa av den på vintern, vad har ni för försäkringar o hur mycke går dom på ungefär??

//johan

Det allra enklaste svaret på den frågan är att ringa till alla bolag du kan tänka dig och fråga.

Som du säkert vet är försäkringar till mc en djungel. Ring fråga, ring upp igen och få ett annat pris från samma bolag. Har hänt...:gnissla

Hade du tänkt dig att använda den för lite bankörningar? Glöm då IF och Trygg-hansa. Skall den bara gå som posörhoj så är väl IF's försäkring rätt förmånlig?

Glömde:Har folksam's SMC försäkring. Är gammal som gatan och bor på landet så jag ligger på lite över 6000 helåret.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...vad ska ja köra m för försäkring, vill kunna ställa av den på vintern, vad har ni för försäkringar o hur mycke går dom på ungefär??

//johan

Edit - Herr fahnenjunker Porta var snabbare än mig:D

Edit2 - Såg Ni trajjornas kval i WSS i Quatar? Plats 7, 8, 11 lovar väl gott?

Ett trist svar, men tidigare i tråden är detta diskuterat rätt mycket;-)

En kort sammanfattning:
Folksams SMC-försäkring kör jag och några andra med. Årskostnad 6.3 kkr hel/hel för mig.

De flesta har kanske IF:s märkesförsäkring - http://www.triumph-sverige.com/sweden/1890.aspx

Bägge dessa har mastodontsjälvrisker, andra alternativ har dyrare premier men lägre självrisker/möjlighet till avställning... Vestas kanske skulle kollas upp? Perra72 satte sin Ducce där vill jag minnas?

Lycka till!

Last edited:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
De flesta har kanske IF:s märkesförsäkring - http://www.triumph-sverige.com/sweden/1890.aspx

Bägge dessa har mastodontsjälvrisker, andra alternativ har dyrare premier men lägre självrisker/möjlighet till avställning... Vestas kanske skulle kollas upp? Perra72 satte sin Ducce där vill jag minnas?

Lycka till!

Nja, 675:an går i klassen sport hos IF. Fullt acceptabla självrisker.

Själv har jag inte utnyttjat en fordonsförsäkring sedan jag fick kk, vid 16 årsålder. (20 år iår):rolleyes:

Borde jag inte få en medalj eller nått.:mad:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
Jag är lite trött och fattar inte,,,

E-bay fynd?

Alltså, är det ett lättat svänghjul med kåpa och hela fadderittan?
Verkar ju bi, bi, billigt,,, isåntfall.

Kanske något för er med dineros.:)

Edit: iofs, har ju inte nuvarande bud ngt, med slutpriset att göra, men ändå.

Last edited:

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
675-Race!
Nja, 675:an går i klassen sport hos IF. Fullt acceptabla självrisker.

Själv har jag inte utnyttjat en fordonsförsäkring sedan jag fick kk, vid 16 årsålder. (20 år iår):rolleyes:

Borde jag inte få en medalj eller nått.:mad:

ok, vad har du för försäkring då o hur mycke går den på ungefär, är 23 ja!

//Johan

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...