Triumph Daytona 675-tråden!

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
x
va å kolla på en idag på johans mc i gbg!!

:kär :kär :kär :kär :kär

den va såååååååååååå fin.om inte ni har sett den så gör det för ni går miste om nått,ni går miste omatt bli av med oskulden!!!!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Måste säga att den ser väldigt läcker ut. Klart mer inspirerande än japanerna, R6:an är den enda som har lite attityd i sin look av dem.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Nu blev ni allt glada när ni kanske har läst Masterbike-testet i nya Bike va!?
:tummenupp

DARTOS

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Street Triple-08
Hämtade min nya skönhet i förrgår..
Fasen så fin den är..
Håller just på och kör in den, skitkul :hihi Har nu kört ca 15 mil

Vi synes på vägarna alla coola 675 ägare...... :yoparty

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Så nu är en sån pärla provkörd :D
Leendet var rätt stort efteråt, vilken härlig hoj :)
Reagerade på den rejsmässiga sittställningen men det ska väl gå att åka längre på den *S*
Finns det exemplar att få tag på? Nån har antytt att tilldelningen är slut till svedala??

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
rewind skrev:
2228632 Så nu är en sån pärla provkörd :D
Leendet var rätt stort efteråt, vilken härlig hoj :)
Reagerade på den rejsmässiga sittställningen men det ska väl gå att åka längre på den *S*
Finns det exemplar att få tag på? Nån har antytt att tilldelningen är slut till svedala??

Tilldelningen på 80 hojar till skandinavien tog slut i mars typ.
Finns dock en del sekundärimport (dvs Svenska Triumph har köpt in av Triumph i andra länder), kolla blocket.
Här är en i den färg jag vill ha t.ex. http://www.blocket.se/vi/8486032.htm?ca=23_11_s :drool

Andra produktionsomgången ("2007") ska tydligen komma redan nästa månad dock.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Annsluter mig till den lyckliga skaran som kör 675a, hämtade min i går, en grafitgrå, just nu är jag lycklig som en alkis inlåst på systemet över helgen :banana .

Följer klisterlappen på tanken, undra om det gör någon skillnad igentligen, inkörning trodde jag var passè,

/S

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Den röda e rejs, helt klart :tummenupp
Klurar på finanser så det knakar...
Men om produktionen på de nya startar nu strax så
är det ju lugnt :banana

Nåra kända barnsjukdomar på dessa?
Har läst tråden men inte sett nåt, bara lovord :)

Bike skrev nåt om ryck vid gasavslag eller nåt? Kände inget på det ex:et jag provkörde...

Ut å åk med era glada 675-ägare :yoparty

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
StephanD skrev:
Följer klisterlappen på tanken, undra om det gör någon skillnad igentligen, inkörning trodde jag var passè,

/S

Kort och gott: Nej.
Bästa sättet är att köra in är att köra med varierat varvtal, mycke fullgas och mycket motorbroms. Ligg inte och segdra på stilla varv och fegkör inte heller.
Men för den delen så ska du inte heller ligga vid rödmarkering - kör på friskt med håll dig en bit från rött. :tummenupp

Edit: Det här är viktigt för mig. Ämnar köpa en begagnad 675a om något år - då vill jag att den ska vara ordentligt inkörd. :hihi

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Har redan börjat fundera på hur man ska få den ännu snyggare, smal fälgtejp i samma färgton som traja dekalerna, kan det va något? kanske någon som har?

/S

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Byta från Miles till km/h

Hämtade min nya 675 igår, är ruggigt nöjd då jag kört Triumph RS 955 innan. Ingenting går att jämföra!

Men hur ändrar jag från Miles till km/h, tycker att jag provat allt, och det står inget i boken.

Peter

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
peterf skrev:
2237973 Hämtade min nya 675 igår, är ruggigt nöjd då jag kört Triumph RS 955 innan. Ingenting går att jämföra!

Men hur ändrar jag från Miles till km/h, tycker att jag provat allt, och det står inget i boken.

Peter

Köpte du den röda hos Johans Mc, den grå hämtade jag dagen innan.
Hade samma problem med att den ej va ändrad till km/h, slå på tändningen, tryck in alla tre knapparna tills det kommer upp val i hastighetsmätaren tror nr 3 var km räknare tror jag tryckte på den i mitten för att ändra, du får knappa runt lite, det gjorde jag efter jag ringt verkstaden och vips så va det km/H

Blev det något mer godis?, jag slog till på cutskåpa, slip-on och mapning,
kommer nog köpa en del kolfiber längre fram, finns ju mycket orginal

Last edited:

DonDiego

Muttern
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Trajja Daytona
Ville bara passa på att säga grattis till alla er som köpt 675'an. En vacker maskin med god prestanda. :tummenupp

Mvh Mattias

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
DonDiego skrev:
2239769 Ville bara passa på att säga grattis till alla er som köpt 675'an. En vacker maskin med god prestanda. :tummenupp

Mvh Mattias

Din trajja är ta mig fan uber fet, fick torka av tidningen när jag läste om den. :tummenupp

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
StephanD skrev:
2239760 Köpte du den röda hos Johans Mc, den grå hämtade jag dagen innan.
Hade samma problem med att den ej va ändrad till km/h, slå på tändningen, tryck in alla tre knapparna tills det kommer upp val i hastighetsmätaren tror nr 3 var km räknare tror jag tryckte på den i mitten för att ändra, du får knappa runt lite, det gjorde jag efter jag ringt verkstaden och vips så va det km/H

Blev det något mer godis?, jag slog till på cutskåpa, slip-on och mapning,
kommer nog köpa en del kolfiber längre fram, finns ju mycket orginal

Bra, det löste sig med miles till km/h.

Nix, jag hämtade min grå, den röda står kvar ännu.
Jag valde slip-on och map, ej cuts då jag kommer att skjutsa då och då.
På kurviga vägar är ju hojen helt enorm.
Ej heller någon nackdel att folk vänder sig om både för utseendet och ljudet.
Segt att köra in bara, man vill ju fläska på ordentligt nu!

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
rewind skrev:
2232609 Den röda e rejs, helt klart :tummenupp
Klurar på finanser så det knakar...
Men om produktionen på de nya startar nu strax så
är det ju lugnt :banana

Nåra kända barnsjukdomar på dessa?
Har läst tråden men inte sett nåt, bara lovord :)

Bike skrev nåt om ryck vid gasavslag eller nåt? Kände inget på det ex:et jag provkörde...

Ut å åk med era glada 675-ägare :yoparty

Hej !

Jag har snart hunnit köra 400 mil med min. Enda "problemen" jag har haft är relaterat till leveransservice. Detta verkar vara mer regel än undantag tyvärr.

Ex, vis, hastighetsmätare ställd på MPH, jättefrispel i gaswire, osv,

Skitsaker iofs, men så jäkla onödigt.

Övriga förekommande fel är flagnande färg i bränsletanken/påfyllningshålet pga, bristfällig/utebliven maskering vid lack.

Några har tappat en backspegel efter att ha landat lite hårt efter wheelies.
Fästet verkar lite klent gjutet.

Batteriet är väldigt litet och tål inte vilken behandling som helst.

Klädseln på sadeln har fått bubblor i ngt, fall.

Dessa är väl de allvarligaste internationelt kända problemen enligt www.triumph675.net

Jag är nöjd :Bugar

Angående inkörning, det kan löna sig att läsa kapitlet i instruktionsboken istället för klisterlappen på tanken :hihi

Mvh, Nicke

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Det där med tankhålet har jag hör från flera även andra modeller av triumph, har inte kollat på min ännu, men tydligen så får man putsa rent invändigt runt kanten, bubblande sadel måste ju gå att ta på garantin.

Har bara hunnit köra 20 mil men jag tycker det verkar som Triumph har skärpt till kvaliten jämfört med äldre Daytona modeller avsevärt,

/S

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Idag byttes RF900:an mot en gulfärgad traja! Måste bara säga att det är en oerhört trevlig maskin! Trodde fram till i fredags att det skulle bli en SV1k eller FZ-1 för mig, men efter att ha provat Daytonan var jag såå såld!

Är Ni andra lika nöjda med hojen än?

Ha de!

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Fornminne FJ 1100
roffe_s skrev:
2249231 Idag byttes RF900:an mot en gulfärgad traja! Måste bara säga att det är en oerhört trevlig maskin! Trodde fram till i fredags att det skulle bli en SV1k eller FZ-1 för mig, men efter att ha provat Daytonan var jag såå såld!

Ha de!

Grattis !

Jo, det blir bara bättre och bättre. Den "släppte" märkbart efter 250 - 300 mil. :banana

Se till att få slip-on mappen vid första service, så får du ännu lite bättre mos kring 6-8000 rpm, detta skall inte kosta något och funkar finfint även med originalljudämparen.

Mvh, Nicke

Last edited:

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
roffe_s skrev:
2249231 Idag byttes RF900:an mot en gulfärgad traja! Måste bara säga att det är en oerhört trevlig maskin! Trodde fram till i fredags att det skulle bli en SV1k eller FZ-1 för mig, men efter att ha provat Daytonan var jag såå såld!

Ha de!

Jag har haft min grafitgrå 675 i fyra dagar nu, bränt av 80 mil och gjort första service. Så igår kunde jag fläka på ordentligt. Jag har haft osannolikt kul även under inkörning trots att jag inte varvat över 10 000 rpm.
Men nu är det ännu roligare när man ligger på 10 - 14 000 rpm.
Känns som det går att köra hur fort som helst i kurvor, vill man ändra spår i en kurva är det bara att göra det. Riktigt smidigt!
Helnöjd som du förstår.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...