Ankan_84
Gudomlig sporthojare
Jag har en sv650 som jag hade tänkt byta in. Den har gått 1000 mil prick, alla servicar, lite smågodis på den, bra skick. Va kan jag få för den i inbyte.
Modell = 2003
Modell = 2003
roffe_s skrev:2297690Svårt att säga, men om Du stämmer Dina förväntningar enligt följande kanske det kan funka:
SV 650 k3 verkar ha ett utpris på ca 50 kkr (www.bytbil.com). Avgår handlarens påslag 15-20% - 10 kkr ger 40-45 kkr i inbytesvärde.
Mellanpris blir då 100 kkr - 40 kkr = 60 kkr. Allt under det kan Du nog se som en riktigt bra affär!
Ha de!
Yes - hojen Du har är väl en het kandidat till "mesta hoj för minsta stålarna"... Tyvärr verkar det ha funnits rätt många osålda hos handlarna, vilket inneburit lågt nypris = lågt begagnatprisAnkan_84 skrev:2297769Tja, det får la jag vara nöjd med, men som sagt det, känns som att den är värd mer
StephanD skrev:2299325Om du funderar på en 675a, skaffa näst senaste numret av Bike så förstår du hojens prestanda.
Kvaliteten är på jappsnivå, Triumph har plöjt ner mängder av pengar för att få nya Daytonan 100%, visst jag är partisk, har haft en sen i juni och är grymt nöjd. Största skillnaden som jag känner mot R6an är att den är stadigare och inte lika nervös, sen att denna hoj har karaktär till skillnad från alla tjutande radfyror gör ju inte saken sämre.
När jag var och fick första servicen gjord förra veckan berättade de att den blev godkänd i 600 klassen tills konkurenterna märket hur den gick, då lämnade två tillverkare in protester, säger ju en del.
Vee-twn skrev:2299869Jag testade 675:an idag.
VILKEN DJÄVLA HOJ!! Jag är såld. Den gick hur fint som helst; stark i botten och med ett fint klipp högre upp i registret. Kanon chassi, stadig och ändå lättsvängd utan att bli nervös. Den enda anmärkning jag har var att jag tyckte framgaffeln var lite mjuk men det är säkert en inställningsgrej. Jag väger ju ändå nästan 20 kg mer än killen i butiken som körde den på fritiden och han hade justerat den efter sin vikt.
Sen vet jag inte hur roligt det skulle vara att toura med den för jag tyckte att jag hängde rätt mycket på handlederna, men det är en petitess eftersom det är en sporthoj så bekväm ska den väl inte vara. Rymlig var den iaf med tankte på dess storlek, jag är ändå 185 cm.
Jag måste antingen spara ihop till en ny eller köpa en nästa år som begagnad för det var en riktig kanonhoj.
Just det, jag ska kanske nämna vad jag har att jämföra med. Jag har kört nästan alla nya 600- och 1000 cyklarna. Min senaste hoj var en TL1000S och jag tror att jag måste överge twin-träsket för satan i gatan vilket gôtt ljud det var i denna!
Ankan_84 skrev:2299913Säg inte så här, jag blir så sugen så jag nästan kommer att göra ett inköp snart
Ankan_84 skrev:2299913Säg inte så här, jag blir så sugen så jag nästan kommer att göra ett inköp snart
När var du där i går? Jag testade den grå vid 12 tiden ungefär. Ljudet var ju inte att leka med precis!Gerry skrev:2301870Jag var inne på Trumphcenter i Linköping igår och provkörde 675an & jag vill oxå byta
För, även om måtten på SV650 och den är ganska lika är de helt olika att köra.
675an känns lite högre, kortare och körställningen gör att det känns som att man åker med huvudet precis framför framhjulet *ler*.
Den motorbroms som jag är van med fanns inte vid första inbromsningen , rödmarkeringen var betydligt längre bort och LJUDET (!) gav ju rysningar
(men det ska det kanske göra med trimmljuddämparen jämnfört min org.ljuddämpare)
Men, även om jag inte åkte långt så jag tröttnade lite på det höga vinandet från soppapumpen.
För även om jag är riktigt nöjd med min SV ångrar jag lite att jag testade 675an... nu vill jag byta.
Så, ni som har en 675a: Kör lungt och fint (och mycket) så jag kan köpa en fin beg. billigt med 1000mil på mätaren nästa år
Vee-twn skrev:2301887När var du där i går? Jag testade den grå vid 12 tiden ungefär. Ljudet var ju inte att leka med precis!
Jajjemän!Gerry skrev:2301908Runt 16-tiden..
Så det var du som gasat upp all bensin??
Gerry skrev:2301870Jag var inne på Trumphcenter i Linköping igår och provkörde 675an & jag vill oxå byta
För, även om måtten på SV650 och den är ganska lika är de helt olika att köra.
675an känns lite högre, kortare och körställningen gör att det känns som att man åker med huvudet precis framför framhjulet *ler*.
Den motorbroms som jag är van med fanns inte vid första inbromsningen , rödmarkeringen var betydligt längre bort och LJUDET (!) gav ju rysningar
(men det ska det kanske göra med trimmljuddämparen jämnfört min org.ljuddämpare)
Men, även om jag inte åkte långt så jag tröttnade lite på det höga vinandet från soppapumpen.
För även om jag är riktigt nöjd med min SV ångrar jag lite att jag testade 675an... nu vill jag byta.
Så, ni som har en 675a: Kör lungt och fint (och mycket) så jag kan köpa en fin beg. billigt med 1000mil på mätaren nästa år
StephanD skrev:2302197Du kan ju inte jämföra din SV (även om det är en trevlig hoj) med en Daytona,
nazurro skrev:2302185En varningens finger till alla er som funderar på att välja Triumphs märkesförsäkring med IF:
Ni kommer inte vara välkommna på de flesta arrangörers bandagar. Endast kurser arrangerade av SMC eller Triumph. Detta p.g.a att försäkringen helt enkelt inte gäller. Och meningen med en sån här hoj är att köra bana (personlig åsikt)!!! Speciellt till alla som bor i Linköping och vill kunna köra kvällskörningarna på Sviesta som går en gång i veckan - IF/Trygg Hansa försäkrade hojar är inte välkomna...snyft.... Och eftersom det är en årsförsäkring kan du inte byta försäkringsbolag förrän året har gått....
xyx skrev:2302235Nåja, skulle inte bekymra mig särskilt mycket. I år verkar inte några bolag (folksam inräknat) låta sina fordonsförsäkringar gälla för bankörning - så på gott och ont sitter alla i samma båt.
Undantag förekommer dock.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |