Triumph Daytona 675-tråden!

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Jag har en sv650 som jag hade tänkt byta in. Den har gått 1000 mil prick, alla servicar, lite smågodis på den, bra skick. Va kan jag få för den i inbyte.
Modell = 2003 :gnissla
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Svårt att säga, men om Du stämmer Dina förväntningar enligt följande kanske det kan funka:

SV 650 k3 verkar ha ett utpris på ca 50 kkr (www.bytbil.com). Avgår handlarens påslag 15-20% - 10 kkr ger 40-45 kkr i inbytesvärde.

Mellanpris blir då 100 kkr - 40 kkr = 60 kkr. Allt under det kan Du nog se som en riktigt bra affär!

Ha de!
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
roffe_s skrev:
2297690 Svårt att säga, men om Du stämmer Dina förväntningar enligt följande kanske det kan funka:

SV 650 k3 verkar ha ett utpris på ca 50 kkr (www.bytbil.com). Avgår handlarens påslag 15-20% - 10 kkr ger 40-45 kkr i inbytesvärde.

Mellanpris blir då 100 kkr - 40 kkr = 60 kkr. Allt under det kan Du nog se som en riktigt bra affär!

Ha de!

Tja, det får la jag vara nöjd med, men som sagt det, känns som att den är värd mer :rolleyes:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Inbyte...

Ankan_84 skrev:
2297769 Tja, det får la jag vara nöjd med, men som sagt det, känns som att den är värd mer :rolleyes:
Yes - hojen Du har är väl en het kandidat till "mesta hoj för minsta stålarna"... Tyvärr verkar det ha funnits rätt många osålda hos handlarna, vilket inneburit lågt nypris = lågt begagnatpris :(

Å andra sidan - jag har en känsla av att Du kommer att se liiite annorlunda på saken efter en provtur (tog mig ca 45 s att gå från en eventuell framtida spekulant till nybliven Trajjaägare) :tungan

Berätta gärna hur det går, och...

Ha de!
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Om du funderar på en 675a, skaffa näst senaste numret av Bike så förstår du hojens prestanda.

Kvaliteten är på jappsnivå, Triumph har plöjt ner mängder av pengar för att få nya Daytonan 100%, visst jag är partisk, har haft en sen i juni och är grymt nöjd. Största skillnaden som jag känner mot R6an är att den är stadigare och inte lika nervös, sen att denna hoj har karaktär till skillnad från alla tjutande radfyror gör ju inte saken sämre.

När jag var och fick första servicen gjord förra veckan berättade de att den blev godkänd i 600 klassen tills konkurenterna märket hur den gick, då lämnade två tillverkare in protester, säger ju en del.

Trimpipan och mappning gör guld på ljudet och själv tycker jag den blev ännu mer smidig, kanske bara jag som inbillar mig?
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
StephanD skrev:
2299325 Om du funderar på en 675a, skaffa näst senaste numret av Bike så förstår du hojens prestanda.

Kvaliteten är på jappsnivå, Triumph har plöjt ner mängder av pengar för att få nya Daytonan 100%, visst jag är partisk, har haft en sen i juni och är grymt nöjd. Största skillnaden som jag känner mot R6an är att den är stadigare och inte lika nervös, sen att denna hoj har karaktär till skillnad från alla tjutande radfyror gör ju inte saken sämre.

När jag var och fick första servicen gjord förra veckan berättade de att den blev godkänd i 600 klassen tills konkurenterna märket hur den gick, då lämnade två tillverkare in protester, säger ju en del.

Hehe, japp jag har läst förra numretav Bike, det va då jag blev rikigt sugen asså. Tycker den äör grymt snygg och verkar ha ett hyffsat mellanregister till skillnad på R6:an som måste varvas mer. Men som sagt, den har fått massa beröm....
Måste bara prova den :tungan :yoparty :tungan :yoparty
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Jag testade 675:an idag.


VILKEN DJÄVLA HOJ!! Jag är såld. Den gick hur fint som helst; stark i botten och med ett fint klipp högre upp i registret. Kanon chassi, stadig och ändå lättsvängd utan att bli nervös. Den enda anmärkning jag har var att jag tyckte framgaffeln var lite mjuk men det är säkert en inställningsgrej. Jag väger ju ändå nästan 20 kg mer än killen i butiken som körde den på fritiden och han hade justerat den efter sin vikt.

Sen vet jag inte hur roligt det skulle vara att toura med den för jag tyckte att jag hängde rätt mycket på handlederna, men det är en petitess eftersom det är en sporthoj så bekväm ska den väl inte vara. Rymlig var den iaf med tankte på dess storlek, jag är ändå 185 cm.

Jag måste antingen spara ihop till en ny eller köpa en nästa år som begagnad för det var en riktig kanonhoj.

Just det, jag ska kanske nämna vad jag har att jämföra med. Jag har kört nästan alla nya 600- och 1000 cyklarna. Min senaste hoj var en TL1000S och jag tror att jag måste överge twin-träsket för satan i gatan vilket gôtt ljud det var i denna! :banana
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Vee-twn skrev:
2299869 Jag testade 675:an idag.


VILKEN DJÄVLA HOJ!! Jag är såld. Den gick hur fint som helst; stark i botten och med ett fint klipp högre upp i registret. Kanon chassi, stadig och ändå lättsvängd utan att bli nervös. Den enda anmärkning jag har var att jag tyckte framgaffeln var lite mjuk men det är säkert en inställningsgrej. Jag väger ju ändå nästan 20 kg mer än killen i butiken som körde den på fritiden och han hade justerat den efter sin vikt.

Sen vet jag inte hur roligt det skulle vara att toura med den för jag tyckte att jag hängde rätt mycket på handlederna, men det är en petitess eftersom det är en sporthoj så bekväm ska den väl inte vara. Rymlig var den iaf med tankte på dess storlek, jag är ändå 185 cm.

Jag måste antingen spara ihop till en ny eller köpa en nästa år som begagnad för det var en riktig kanonhoj.

Just det, jag ska kanske nämna vad jag har att jämföra med. Jag har kört nästan alla nya 600- och 1000 cyklarna. Min senaste hoj var en TL1000S och jag tror att jag måste överge twin-träsket för satan i gatan vilket gôtt ljud det var i denna! :banana

Säg inte så här, jag blir så sugen så jag nästan kommer att göra ett inköp snart :hihi
 

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Jahopp, jag får ställa mig till mängden av beundrare till denna hoj,
efter att ha åkt ducce i 4 år så var jag i tisdags o bytte in min
lilla 916 mot en liten gul 675:a :banana
Så fruktansvärt kul hoj att köra så det e inte sant, sitter mest
o skrattar hela tiden trots att jag håller på att köra in den nu...
95 knyck i 48 mil är en hit!!
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
675 vs SV

Ankan_84 skrev:
2299913 Säg inte så här, jag blir så sugen så jag nästan kommer att göra ett inköp snart :hihi

Jag var inne på Trumphcenter i Linköping igår och provkörde 675an & jag vill oxå byta :)
För, även om måtten på SV650 och den är ganska lika är de helt olika att köra.

675an känns lite högre, kortare och körställningen gör att det känns som att man åker med huvudet precis framför framhjulet *ler*.
Den motorbroms som jag är van med fanns inte vid första inbromsningen :hihi, rödmarkeringen var betydligt längre bort och LJUDET (!) gav ju rysningar
(men det ska det kanske göra med trimmljuddämparen jämnfört min org.ljuddämpare)

Men, även om jag inte åkte långt så jag tröttnade lite på det höga vinandet från soppapumpen.


För även om jag är riktigt nöjd med min SV ångrar jag lite att jag testade 675an... nu vill jag byta. :huvet

Så, ni som har en 675a: Kör lungt och fint (och mycket) så jag kan köpa en fin beg. billigt med 1000mil på mätaren nästa år :tummenupp
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Gerry skrev:
2301870 Jag var inne på Trumphcenter i Linköping igår och provkörde 675an & jag vill oxå byta :)
För, även om måtten på SV650 och den är ganska lika är de helt olika att köra.

675an känns lite högre, kortare och körställningen gör att det känns som att man åker med huvudet precis framför framhjulet *ler*.
Den motorbroms som jag är van med fanns inte vid första inbromsningen :hihi, rödmarkeringen var betydligt längre bort och LJUDET (!) gav ju rysningar
(men det ska det kanske göra med trimmljuddämparen jämnfört min org.ljuddämpare)

Men, även om jag inte åkte långt så jag tröttnade lite på det höga vinandet från soppapumpen.


För även om jag är riktigt nöjd med min SV ångrar jag lite att jag testade 675an... nu vill jag byta. :huvet

Så, ni som har en 675a: Kör lungt och fint (och mycket) så jag kan köpa en fin beg. billigt med 1000mil på mätaren nästa år :tummenupp
När var du där i går? Jag testade den grå vid 12 tiden ungefär. Ljudet var ju inte att leka med precis! :D
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Vee-twn skrev:
2301887 När var du där i går? Jag testade den grå vid 12 tiden ungefär. Ljudet var ju inte att leka med precis! :D

Runt 16-tiden..
Så det var du som gasat upp all bensin??
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
En varningens finger till alla er som funderar på att välja Triumphs märkesförsäkring med IF:

Ni kommer inte vara välkommna på de flesta arrangörers bandagar. Endast kurser arrangerade av SMC eller Triumph. Detta p.g.a att försäkringen helt enkelt inte gäller. Och meningen med en sån här hoj är att köra bana (personlig åsikt)!!! Speciellt till alla som bor i Linköping och vill kunna köra kvällskörningarna på Sviesta som går en gång i veckan - IF/Trygg Hansa försäkrade hojar är inte välkomna...snyft.... Och eftersom det är en årsförsäkring kan du inte byta försäkringsbolag förrän året har gått....
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Gerry skrev:
2301870 Jag var inne på Trumphcenter i Linköping igår och provkörde 675an & jag vill oxå byta :)
För, även om måtten på SV650 och den är ganska lika är de helt olika att köra.

675an känns lite högre, kortare och körställningen gör att det känns som att man åker med huvudet precis framför framhjulet *ler*.
Den motorbroms som jag är van med fanns inte vid första inbromsningen :hihi, rödmarkeringen var betydligt längre bort och LJUDET (!) gav ju rysningar
(men det ska det kanske göra med trimmljuddämparen jämnfört min org.ljuddämpare)

Men, även om jag inte åkte långt så jag tröttnade lite på det höga vinandet från soppapumpen.


För även om jag är riktigt nöjd med min SV ångrar jag lite att jag testade 675an... nu vill jag byta. :huvet

Så, ni som har en 675a: Kör lungt och fint (och mycket) så jag kan köpa en fin beg. billigt med 1000mil på mätaren nästa år :tummenupp

Du kan ju inte jämföra din SV (även om det är en trevlig hoj) med en Daytona, Säljaren tyckte min FZ6a som jag hadde innan var som att åka buss mot racemaskin i jämförelse mot 675an och jag håller med honom.

675an låter rätt gott redan orginal, med trimdämparen så når den högt i välsång
Det där du skriver om soppapumpen har jag alldrig tänkt på, men ska lyssna nästa gång.
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Jag har väl inte såå mycket att välja på..

StephanD skrev:
2302197 Du kan ju inte jämföra din SV (även om det är en trevlig hoj) med en Daytona,

Kanske inte..
Men vad ska jag jämnföra med då? :va
Dessutom tyckte jag det var lite passande att jag skrev min åsikt efter provkörningen eftersom "Ankan_84", har just en SV och funderar på att byta.

Men, du har säkert rätt. Det är ju väldigt olika hojar
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
nazurro skrev:
2302185 En varningens finger till alla er som funderar på att välja Triumphs märkesförsäkring med IF:

Ni kommer inte vara välkommna på de flesta arrangörers bandagar. Endast kurser arrangerade av SMC eller Triumph. Detta p.g.a att försäkringen helt enkelt inte gäller. Och meningen med en sån här hoj är att köra bana (personlig åsikt)!!! Speciellt till alla som bor i Linköping och vill kunna köra kvällskörningarna på Sviesta som går en gång i veckan - IF/Trygg Hansa försäkrade hojar är inte välkomna...snyft.... Och eftersom det är en årsförsäkring kan du inte byta försäkringsbolag förrän året har gått....


Nåja, skulle inte bekymra mig särskilt mycket. I år verkar inte några bolag (folksam inräknat) låta sina fordonsförsäkringar gälla för bankörning - så på gott och ont sitter alla i samma båt.

Undantag förekommer dock.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
xyx skrev:
2302235 Nåja, skulle inte bekymra mig särskilt mycket. I år verkar inte några bolag (folksam inräknat) låta sina fordonsförsäkringar gälla för bankörning - så på gott och ont sitter alla i samma båt.

Undantag förekommer dock.

Visst är det så, men när det kommer till kritan är det arrangörerna som bestämmer vilka hojar som får köra på deras bandagar. Och om man vill köra på Sviesta är det kört - oavsett vad som VERKLIGEN gäller för försäkringarna. IF och Trygg Hansa är inte välkommna helt enkelt...
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top