köra kan jag men saknar 1000cc vridet lite så det är där skon klämmer
För att komma i närheten av 1000cc vridet på en 675a får du byta motor till en 1000cc.
BTW många slipon/system till en 675a klarar inte ljudkraven på bana.
köra kan jag men saknar 1000cc vridet lite så det är där skon klämmer
För att komma i närheten av 1000cc vridet på en 675a får du byta motor till en 1000cc.
BTW många slipon/system till en 675a klarar inte ljudkraven på bana.
kan man ens powerwheela en daytona?
kan man ens powerwheela en daytona?
Utan att ens vara i närheten av stuntare tror jag Du börjar från lite för låga varv. Tvåan lugnt och fint upp till 7-8krpm (ovanför vridmomentsvackan), släpp gasen snabbt (ca under en sekund) så att gaffeln komprimeras (följ med fram med kroppen) och ge fullt medan Du sträcker på armarna genom att luta Dig bak (luta absolut INTE framåt när hojen är på väg upp)....Hur wheelar jag bäst med min daytona -08? Menar inte att jag ska ligga på balanspunkten, utan snarare få upp den några decimeter och köra typ 10-20 meter eller något så jag blir mer bekväm med att få upp den på bakan. Sedan kan man ju träna på att få upp den högre såklart, men hur gör jag som nybörjare?
http://www.carsparkplugs.com/ Levererar mina stift oerhört snabbt och geschwinnt i alla fall. CR10EIX är ett steg hårdare än standardstiften, de hittar Du här: http://www.carsparkplugs.com/1x-ngk-iridium-ix-spark-plug-cr10eix-6483.html#.U02XvWeKDIU
Jupp. Med min Daytona gick det även på tvåan, bara ligga på lite högre varv (de flesta har en effektsvacka mellan 6 och 7k RPM, Du ska ligga över den när Du ger gas), tima gassläppet så att fjädringen sätter sig och sedan använda kroppen för att hjälpa till när Du ger gas igen. Lyftet blev mjukt och fint, det gäller bara att inte släppa gasen för tidigt så att framhjulet är för lågt. Min var ju inte speciellt masserad motormässigt (luftfilter, trattar och mappning) och bara drevad +2 bak, så den gick väl ungefär som den nya generationen bör göra med sina +3 hk. Jag körde den också med kort hjulbas, d v s hade så kort kedja som drevningen och sträckarna medgav.Roffe: du menar att det ska gå att powerwheela upp den på tvåan?
...Men det ska gå att få upp den på samma sätt på tvåans växel alltså?
Kul att de funkade Danne - dessa stift är en grad hårdare än original, anpassade för lite vassare tändkurva i kombination med öppnare avgas. Specifikationen med allt original är CR9EIX. Bara för ordningens skull, av ljudskäl kör Du väl med både katalysator och originalpipor?Dessa stift köpte jag snabb leverans och bra priser
Min daytona tickar på tomgång. Är det normalt eller ska den inte ticka? varvar man lite hörs det inget direkt, men just på tomgång. Har ingen koll på hur det ska låta om dessa motorer, tickande ljud kanske är standard?
Hej.
Någon som vet länken till där man kan kontrollera sitt ramnummer och om återkallelsen är gjord?
Mvh
Andreas
Finns det en sån sida?
Jag vet att det finns en som visar vilka återkalleser som gjorts, http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Aktuella-aterkallelser/ men inte någon som visar om det är gjort på en speciell hoj.
Lättast är väl att kolla med Johans MC I Gbg, dom brukar vara bra att ha att göra med.
/
Anders
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |