Triumph Daytona 675-tråden!

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Va bra
Jag har vurpat med skyddskåpor från R&G en gång, skyddskåpan över generatorn smälte så det blev hål i orginalkåpan också ->stor sanering. Dem rekommenderar jag inte. Men Triumphs egna (och GB) ser ut att vara av lite hårdare plast, blir nog bra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Ickx

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple -04
Var på Johans MC igår och handlade lite inför vårservicen.
De bekräftade vad vi redan läst. Daytonan försvinner.
[...]

För jäkla tråkigt att den försvinner. En av de mer trevliga att titta på i mitt tycke och står på önskelistan. Försäkringen har varit största hindret, framförallt på de lite nyare och till nästa har jag bestämt att jag vill ha ABS så det är 2013 eller nyare som gäller.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Ååå nej.. Jag beställde fel motorkåpor. Generatorkåpan passar inte Det verkar som att Triumph inte har motorkåpor till 2006 .
Får leta vidare, ingen här som hade en?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Finns det någon här som kan svara på vad man behöver expansionskärl till och vart man kan placera dem? Har förstått att det är en från kylarn och en från tanken. Hur är det med vevhusventilation? Och vart ska man få plats med allt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Finns det någon här som kan svara på vad man behöver expansionskärl till och vart man kan placera dem? Har förstått att det är en från kylarn och en från tanken. Hur är det med vevhusventilation? Och vart ska man få plats med allt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ett tag sen jag läste här nu, löste det sig med kopplingen? Fick en massa annat i mellan den helgen och glömde sen bort det.

Du tänker på uppsamlingskärl. Går en slang från expansionskärlet ner framför framdrevet (rakt ner i backen). Den slangen ska ner i ett uppsamlingskärl.
Sen sitter där två slangar under bensintanken som mynnar ut på samma ställe, som också ska ner i ett expansionskärl.
Vevhusventilationen går till luftfilterbehållaren så den behöver du inte göra något åt.

Slangen från expansionskärlet drog jag till en gammal duschtvålsflaska som jag skruvade fast där sidostödet suttit. Slangarna till tanken drog jag till en petflaska som jag satte fast nånstans på insidan av kåpan, på höger sida.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Det löste sig med kopplingen jag testade med några begagnade som jag fick tag på och nu funkar det klockrent, peppar peppar. Blir stor skillnad med slirkoppling, det är grymt!

Jag fick en rätt klar bild igår över vad som behövde göras, så jag har satt dit ett kärl för slangarna från tanken.
Ang kylarn så funderar jag på om jag inte kan använda endast expansionskärlet. Borde jag inte kunna ta bort överspillsslangen, plugga igen det hålet och sen göra ett litet hål i gummikorken så att det blir lite luftning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Det löste sig med kopplingen jag testade med några begagnade som jag fick tag på och nu funkar det klockrent, peppar peppar. Blir stor skillnad med slirkoppling, det är grymt!

Jag fick en rätt klar bild igår över vad som behövde göras, så jag har satt dit ett kärl för slangarna från tanken.
Ang kylarn så funderar jag på om jag inte kan använda endast expansionskärlet. Borde jag inte kunna ta bort överspillsslangen, plugga igen det hålet och sen göra ett litet hål i gummikorken så att det blir lite luftning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ganska säker på att du då måste sätta en slang i gummikorken till ett uppsamlingskärl i så fall.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Men ett litet 1mm hål? Det borde inte kunna rinna ut ngt. Men dumt och chansa. Ska försöka pula dit en flaska


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tjena gubbar och gummor.

Råkade ut för min första soppatorsk i helgen. Något irriterande med tanke på natt Johans MC bytt min tank.
Förmodar att de ej lyckats koppla kontakten under tanken korrekt. Ska kolla detta när jag kommer hem idag.
Innan tankbytet fungerade allt som det skulle.
Om det ej är kontakten, vad kan det då vara?
Sensorn? Sitter den i bränslepumpen?
Får man i så fall byta hela bränslepumpen?
Lampan i instrumentpanelen? Hur troligt är det? Alla andra lampor fungerar och denna är ju inte den som är mest frekvent använd så att säga. Går den att byta om det är den som är felet?
Något mer?
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Dags att byta bromsbelägg igen! Har tidigare bara kört på original men nu lockar det att testa ngt billigare.. Är det någon som har bra tips på vad man ska köpa för märke?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Dags att byta bromsbelägg igen! Har tidigare bara kört på original men nu lockar det att testa ngt billigare.. Är det någon som har bra tips på vad man ska köpa för märke?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag körde med Galfer 1375 på min innan jag sålde den, kör samma på RC8an och är väldigt nöjd.
Dock är jag osäker på om det är billigare än original :p
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Dem va ännu dyrare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Vad används hojen till? När det kommer till bromsar brukar jag snarare se till att det är bra belägg med bra bett än att jag tittar på priset.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Bromsbelägg är helt klart viktigt ja, det du har helt rätt i Linool! Jag kör den på bana och den här månaden drar det iväg. Jag har lite svårt att få ihop det.. Därför försöker jag dra in på varenda krona jag kan Men det lutar åt original, blir billigare i längden


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Bromsbelägg är helt klart viktigt ja, det du har helt rätt i Linool! Jag kör den på bana och den här månaden drar det iväg. Jag har lite svårt att få ihop det.. Därför försöker jag dra in på varenda krona jag kan Men det lutar åt original, blir billigare i längden


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kolla på SBS-belägg. Brukar vara mycket broms för pengarna. Själv kör jag enbart bana och på TRW Carbon belägg för tillfället, upplever mycket bra bett i dem. :tummenupp
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Jag ska nog testa dem. Halva priset jmf med original, räcker väl en stund iaf! tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top