Tjena!
tänkte bara höra om det är någon som haft problem med sin frambroms? Bytte beläggen för ett tag sen och luftade och allt blev redigt.. sen när jag kört ett tag kände jag att jag behövde lufta den igen.. gjorde så.. men nu har jag luftat den några gånger med den blir hela tiden svampig efter ett tag.. verkar inte få ut all luft.. har ni nåt bra knep?
Nissin-oken funkade bra på de äldre Hondorna,så det kanske kan bero på Felkod 40,,;-)
För dem som inte vet : Felkod 40 innebär at felet sitter 40 cm från skärmen (gammal datorsnack,,som jag har förstått det) skit bakom ratten med andra ord.
Bromserna på en Triumph (Hinkley) är lätta att lufta och få RIKTIGT bra utan problem,,så,,
BARA -02:AN SOM har vanlig sving den är lättare , styvare & pissmycket fulare. Annars så tror jag inte det är nån skillnad.
Du har helt rätt,,samma anledning som Ducati böt från enkelsving till vanlig vagga,,bättre, starkare och, sist men inte minst, du ändrar inte ride-height när du justerar kedjan!!!
Triumph använde dålig plast i speglarna, för det blir sprickor i dem, och det känns inte ekonomiskt motiverat att köpa nytt direkt. Jag skulle satsa på några hyfsade standardspeglar. Jag har inte kollat centrumavståndet men det borde finnas nåt som passar. Hör av dig om du hittar några lämpliga, jag skulle behöva "bruksspeglar" men har inte prioriterat det...
Har du tappat hojen och kört av ändbiten går det att svarva och gänga ersättning i plast och borra och gänga i stumpen. Behöver stumpen riktas mycket kanske du behöver värma lite för att den inte ska spricka. Har den spruckit nere vid splinesen är det värre. Växelspak i aluminium är inte gjort för att hålla länge. Drar du inte åt spaken sitter den löst och förstör splinesen i spaken, drar du åt spricker den! Fast två på 11 000 mil kanske är normalt. En vurpad och en sprucken...
11000 MIL???
dU BORDE HA REKORDET I SVERIGE PÅ LÅNG ÅKNING MED TRIUMPH,,OCH SÅ GNÄLLAR DU ÖVER ATT VÄXELSPAKEN GÅTT SÖNDER 2 GÅNGAR????
Eller skrev du fel i villan??
Om man gjode som Triumph rekommenderade sine mekaniker, varav jag har varit en,,så fick man instruktion om att dra åt diverse skruvar, b.la. växelspakens 6 mm skruv vid första servicen,,och om man gjorde det så blev det inga problem senare,,men,men,vi vet ju alla hur den 1:a servicen brukar va : Byta olja och oljefilter, och betala 2000:- i kassan,,MINST,,UTAN ATT DEM (MEKANIKERNA) HAR GJORT ETT ENDA JÄVLA DUGG MERA ÄN JUST DET SOM JAG JUST BESKREV.
Men kollar man med importören, i detta fall Triumph i Stockholm, så ingår BETYDELIGT mer än så i den 1:a service.
OBS : Detta gällar INTE bara Triumph motorcyklar!