Triumph Daytona 955i - tråden

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Hej, någon som vet var jag kan hitta kortare hundben till 595? Behöver höja den efter att jag monterat underseatdämpare,,,

Tjena!
Jag undrar om du fixat ett nytt hundben och om det isåfall var längre eller kortare än det gamla?

Jag tänkte nämligen sänka min daytona och ska låta en kompis fräsa ett hundben åt mig.. skulle därför behöva veta om det ska vara kortare eller längre.. trodde det skulle vara kortare men nu när du skrivit att ett kortare höjer cykeln så blev jag lite osäker..

och bara för att försäkra mig...... med hundben pratar vi om ett sånt här va? (se bild)

Är mycket tacksam för svar!

MVH
 

Bifogat

  • hundben.jpg
    hundben.jpg
    82.1 KB · Visningar: 95

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Tjena!
Jag undrar om du fixat ett nytt hundben och om det isåfall var längre eller kortare än det gamla?

Jag tänkte nämligen sänka min daytona och ska låta en kompis fräsa ett hundben åt mig.. skulle därför behöva veta om det ska vara kortare eller längre.. trodde det skulle vara kortare men nu när du skrivit att ett kortare höjer cykeln så blev jag lite osäker..

och bara för att försäkra mig...... med hundben pratar vi om ett sånt här va? (se bild)

Är mycket tacksam för svar!

MVH

Jag mätte och klurade ut det själv! Det skulle vara längre...:rolleyes:

Är det någon annan som vinterfixar nåt med sin Daytona? tycker inte det skrivs nåt vidare i den här tråden...
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Jag mätte och klurade ut det själv! Det skulle vara längre...:rolleyes:

Är det någon annan som vinterfixar nåt med sin Daytona? tycker inte det skrivs nåt vidare i den här tråden...

Mycket riktigt, längre hundben -> lägre hoj.

Det är vinter, har ingen lust att fixa.
När det är över 0 grader och inget vitt på marken längre
skall jag lämna mitt ide.
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Mycket riktigt, längre hundben -> lägre hoj.

Det är vinter, har ingen lust att fixa.
När det är över 0 grader och inget vitt på marken längre
skall jag lämna mitt ide.

men man får ju fixa allt på vintern nu så hojen är körklar när marken är fri från snö.. :)
 

Volkan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2009
Ort
Huddinge
Hoj
2004 KTM 640 Lc4
Tja!
Finns det nån som har en beskrivning till ''Triumph Daytona 955i, byte av drivpaket''?
Tänkte byta ut på min väns pärla innan säsongen börjar, har fått hem drivpaketet.

Mvh Volkan
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
vinterpysslat...

tjo!

tänkte bara lägga in en liten bild på hur min daytona nu ser ut efter vinterpysslandet..

blev rätt stor skillnad..:)

före - efter
 

Bifogat

  • P6170161.jpg
    P6170161.jpg
    254.1 KB · Visningar: 93
  • P6170163.jpg
    P6170163.jpg
    255.3 KB · Visningar: 93
  • CIMG0406.jpg
    CIMG0406.jpg
    257.1 KB · Visningar: 90
  • CIMG0408.jpg
    CIMG0408.jpg
    260.7 KB · Visningar: 84

Gule

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Råneå
Hoj
Triumph Daytona 955i CE -02
Jag har bara varmkört min moppe så här i början på säsongen. Ska byta olja, filter, bakdäck, skivor och klossar runt om innan jag börjar köra.

Sen är det besktning nu i vår också. Någon som provat besiktiga sin 955:a med Triumphs bullersystem? Tänkte slippa behöva montera på originalljuddämparen.
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Jag har bara varmkört min moppe så här i början på säsongen. Ska byta olja, filter, bakdäck, skivor och klossar runt om innan jag börjar köra.

Sen är det besktning nu i vår också. Någon som provat besiktiga sin 955:a med Triumphs bullersystem? Tänkte slippa behöva montera på originalljuddämparen.
Rekomenderar original..trajjan ÄR bullrig. Alternativet är en db-killer.
Men det tar inte mer några minuter att byta dämpare. :)
 

seizer

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2009
Ort
ja
Hoj
Triumph Daytona 955i//såld ktm exc 400
Tjenare!
Var och köpte mig en Daytona 955i -02 i helgen :yoparty
Jag undrar när jag startar tändningen så blinkar det 188 sen lyser oljelampan och det står LO i displayen.När jag startar hojen försvinner det.
Ska det vara så? Förra ägarn sa att det var kontroll av displayen.
Jag har kollat olja nivån.
Hojen är ombyggd till street triple och undrar om det är okej att ha Hel/halv ljus på båda lyktorna till besiktning?
Väntar jag bara på att ägarbevis/påställnings lappen ska behandlas sen ska det åkas :D
//Rickard
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Nu är jag inte så på läst eng Triumph Daytona 955i.... har de slutat helt att göra stora hojar av den modellen, bara 675 som gäller i sport segmentet?
Varfär sluta de med det i så fall... tyckte nog allt Daytona var / är en snygg hoj....

:tummenupp
 

mangomannen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Ort
Krstd
Hoj
Triumph daytona 955i
955:an slutade tillverkas 2006, men, det ryktas om en daytona 1050, vet dock inte sanningshalten i det ryktet.
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
955:an slutade tillverkas 2006, men, det ryktas om en daytona 1050, vet dock inte sanningshalten i det ryktet.

Det vore helt klart en framgång om de kan få fram en "stor" hoj igen...
inte för att 675:an behöver skämmas på nåt vis....
Anser att det är bra för konsumenten och marknaden med mera utbud...
Så en 1050 eller liknande är högst intressant.... (funderar vidare) :tummenupp
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Tjenare!
Var och köpte mig en Daytona 955i -02 i helgen :yoparty
Jag undrar när jag startar tändningen så blinkar det 188 sen lyser oljelampan och det står LO i displayen.När jag startar hojen försvinner det.
Ska det vara så? Förra ägarn sa att det var kontroll av displayen.
Jag har kollat olja nivån.
Hojen är ombyggd till street triple och undrar om det är okej att ha Hel/halv ljus på båda lyktorna till besiktning?
Väntar jag bara på att ägarbevis/påställnings lappen ska behandlas sen ska det åkas :D
//Rickard

Verkar normalt...Lo i displayen är låg temp, byts sen ut till ett siffervärde. Jag har hel och halvljus i bägge strålkastarna på mina hojar
inga problem. Har för mig att det är lagligt sen ett gäng år tillbaka.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top