Triumph Daytona T595 =>Fighter!

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Här är kolfiber huggern som satt på hojen när jag köpte den, som synes så är den skadad utav stenar som fastnat i mönstret på däcket.

Stenar i däcket? E det inte så det blir när man bööörnar fram coorden? *flappeti-flappeti-flapp*

Grattis i efterskott å fan va avundsjuk man kan bli på att nån ska få gå å se Metallica när man själv skriver tentor i skolan!!

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Sådär ja! Äntligen en liten uppdatering!

Har inte gjort så mycket senaste tiden men rullade ut hojen i hallen i helgen så jag kom åt båda sidorna på den. Så igår byggde jag fästen för bukplasten och idag klistrade jag fälgmarkeringen på den sidan. Förra veckan sågade jag lite i fästerna till lyktan för jag märkte att jag inte kunde ha den så lågt som jag ville, då hade den krossat framskärmen!

Idag fick jag hem styrändsspeglar som jag köpt på Ebay :tummenupp Även Tankskyddet hittade jag på Ebay, gjord på ett riktigt kolfiber ark!

Dom med skarpt öga märker att bara vänster clipon sitter fast! Har skickat iväg den andra för att borra och gänga hål för bromsvätskebehållaren, Själv drog jag av borren i hålet!!!! :mad:

Bifogat

• IMG_0004 5.jpg
    IMG_0004 5.jpg
    141.3 KB · Visningar: 220
  • IMG_0005 3.jpg
    IMG_0005 3.jpg
    116.8 KB · Visningar: 170
  • IMG_0008 2.jpg
    IMG_0008 2.jpg
    175.6 KB · Visningar: 139
  • IMG_0010 2.jpg
    IMG_0010 2.jpg
    184.2 KB · Visningar: 201
  • IMG_0014 1.jpg
    IMG_0014 1.jpg
    136.4 KB · Visningar: 243

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Absolut koftan! Dom vart grymma!

I onsdags fick jag hem en Koso mätare som jag igår tillverkade fäste till styrkronan och ett fäste för hastighets sensorn till bakdrevet, vart kanon! :tummenupp

Vart rätt besviken när jag fick ner hojen från depå stödet! Jävlar vad låg hojen är bak! Får kanske satsa på en heckhöherlegung :tuttar

Igår kom Von Ahn och hämtade hojen som ska på service med ventiljustering och byte av vätskor och filter! Så jag blir utan hoj i helgen! :(

Trevlig helg mina kamrater!! :fyllisar

DOCen

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Hoj
Daytona T595 stunt
Ser väldigt bra ut det där:tummenupp

Som vanligt så ser hojarna alltid häftigast ut på depåstödet.

Vad blev det för KOSO? Jag kör själv med en DB-01r som jag fäst på tanken på min daytona.

/Andreas

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
va är de jag hör! en liten höjning bak? :hihi

Bara värma lite på bakramen & sätta dit såna gängade skruv med ögla i va de nu heter, sen göra nån liten plåt mellan tanken å bakplasten & kapa bort lite som blir ivägen av bakramen:yoparty :yoparty
Så här:
Just det jag har sänkt min sadel men principen är densamma..

Sen så lovade jag för nån månad sen att fixa bilder på avgaset här kommer de man ser även batterikablarnan & där brukar det sitta just ett sånt ecun sitter där med resten äe flyttat till främre tanken där du har vattenpåfyllningen vilket man slipper ifall man sätter i en nyare 150hk motor hehe
Desvärree trångt som vanligt men hoppas du fattar hur det hänger ihop:tummenupp

Bifogat

• P1020068.jpg
    P1020068.jpg
    192.3 KB · Visningar: 228
  • P1050063.jpg
    P1050063.jpg
    161 KB · Visningar: 169
  • P1050067.jpg
    P1050067.jpg
    179.1 KB · Visningar: 167
  • P1050066.jpg
    P1050066.jpg
    181.6 KB · Visningar: 163

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Ah ser nice ut! man blir rätt sugen faktist! Nu är man mest sugen på få hojen helt klar så man kan köra snart! men tyvärr snöar det fortfarande här i Ume!! :huvet

Fick tillbaka hojen efter service igår iallafall! Ventiljustering, oljebyte och byte av alla filter och ny glykol! :tummenupp

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Se om du kan hitta en öhlinare på ebay eller blocket.
Då får du en fullt justerbar dämpare som du även kan höja och sänka aktern med.
Framför allt får du en hoj som funkar, originaldämparen bak är kass och när du höjt hojen med dämparen blir den mer lättstyrd också.
Innan jag höjde min T595 slipade jag underkåpan när jag körde bana, det blev minst sagt tajt för tårna.

Hojen med original:
Hojen med Öhlinare:​

Bifogat

• beauty_r9_c11.jpg
    beauty_r9_c11.jpg
    47 KB · Visningar: 138
  • Dsc_8419.jpg
    Dsc_8419.jpg
    51.1 KB · Visningar: 151
Last edited:

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Hade ju kanske inte varit fel, men dom jag hittade kostade ca 25% av hela hojens värde så det känns inte riktigt värt det kanske.

Igår var jag och hämtade ett singel-beam H4 xenon kitt till framlyktan, hade tänkt köra med bixenon altså hel och halvljus, men insåg att lampan bygger för mycket bakåt vilket inte går när jag monterat lyktan så nära styrkronan.

Förra veckan kopplade jag in det mesta av elen till hastighetsmätaren och lite annat små meckel, hoppas på få hojen körklar innan helgen! :tummenupp

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Ikväll har jag fixat lite på Trajjan, har lackat insatsen till lyktan mattsvart, har försökt få tydligare linje från dioderna med hjälp av en alubit bakom dom och slipat en slang som ligger ovanpå dom.

Har även kopplar in ett xenon kitt och gömt ballasterna under tanken. Det mesta av elen är inkopplat nu och in mosat under tanken. :tummenupp

Bifogat

• IMG_0113.jpg
    IMG_0113.jpg
    190.1 KB · Visningar: 282
  • IMG_0114.jpg
    IMG_0114.jpg
    174.1 KB · Visningar: 340
  • IMG_0117.jpg
    IMG_0117.jpg
    179.1 KB · Visningar: 233
  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    153.7 KB · Visningar: 223
Last edited by a moderator:

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Bilden roterad!

Hur gör man för att få bilderna stående ifall den är tagen stående? mina vill bara lägga sig ner!!

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Men guuuud va läckert *pipig fjårtisröst*

Alltså, jag menar verkligen att det är ett läckert bygge du har!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bilden är ju stående i datorn men när jag laddar upp den så lägger den sig ner! :va
Vrid skärmen 90 grader :D

Jag tog och ändrade din bild så att den blev rätt. :)
Vet inte exakt hur du skall göra det i framtiden då jag inte har någon aning om vilket program du använder. Dessutom så tror jag att folket i datordelen av SH kan svara på det bättre än jag kan.

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Snyggt. Hur funkar speglarna? ser man nåt i dom?

Ska lämna rapport på det efter jag testkört hojen! Troligen nästa vecka! :tummenupp

Speglarna har iallafall vidvikel spegel så man ser ett ganska stort omdråde så jag tror att dom ska funka hyfsat!

Vrid skärmen 90 grader :D

Jag tog och ändrade din bild så att den blev rätt. :)
Vet inte exakt hur du skall göra det i framtiden då jag inte har någon aning om vilket program du använder. Dessutom så tror jag att folket i datordelen av SH kan svara på det bättre än jag kan.

Bra lösning! :tummenupp

Jag kör med Mac, vet inte om den visar bilden automatiskt visar bilden än fast den är liggande kanske :confused:

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...