Triumph Daytona T595 =>Fighter!

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Vfn, du måste ju montera elektronik till lysdioderna så du kan köra KIT-svep på dom, och då gärna med röda.... =D
 

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Ort
Lycksele
Hoj
Triumph Daytona T595
Fyy va ful... :huvet .. Skämtar bara!! Ser hur grymm ut som hällst. Har själv kollat lite på en ny hastighetsmätare men har inte hittat nån bra. Dom du kollar på ser riktigt bra ut men som sagt man vill ju ha lite kvalla på den så den inte går sönder direkt.

Keep up the good work! Och posta mer bilder.. :fyllisar
 

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Coolridge
Hoj
Honda CB 500 Four -72 Caferacer
Jag anser att du skall satsa på den röda färgen och även lacka framlampan röd....

....inspirerad av en viss italiens bil
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Röstar för röd lampa och att du lackar ramen svart med en röd linje mellan "rören" de skulle jag göra på min s3a men sålde hojen i stället. btw så har du gjort ett förbannat fint jobb på cyckeln
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Röstar för röd lampa och att du lackar ramen svart med en röd linje mellan "rören" de skulle jag göra på min s3a men sålde hojen i stället. btw så har du gjort ett förbannat fint jobb på cyckeln

Menade du något sånt här... photoshoppar så byggaren "Bergstroem" får lite att tänka på :D Fast orkade inte lägga ned så mkt energi på röda linjen, vart lite krokig...
.
 

Bifogat

  • R%C3%B6d-lykta-svart-h%C3%A.jpg
    R%C3%B6d-lykta-svart-h%C3%A.jpg
    228.3 KB · Visningar: 386
Last edited:

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Tjenare olle! Sitter här o läser medan jag kokar gröt :) Blir ju galet grymt det där! Fick en tokig idé, om du skulle fixat några avgaspackningar kunde man tagit fram flänsar och byggt ett lite redigare fightersystem till den. Skulle t.ex. gå att använda sig av ett 2½ rör som man klyver, o tillverkar en oval burk under hojen med 3-1 kollektor, o sedan leda upp pipan där man vill ha den! Det med lite bandage skulle nog kunna få den att se h-vetiskt elak ut ;)

Det blir ju lite kortare och inte lika avstämt, men det är ju ingen 2-taktare iaf ;)

Ride on!

Tjenare Koftan! Grym idé! Kanske nått att klura på? Du är välkommen norrut och spåna lite idéer med mig om du vill! :tummenupp Du känner inget sug själv att skaffa hoj nu då?

Om du vill kan jag fixa lite mer bilder på det, kom på att jag fick lägga elen framför tanken istället bara batt & Ecu:n sitter där bak å tackar det finns ju för många friska...:D :D


Lät som lagomt mycke jobb! hehe, Kanske skulle passa bra ihop med en 675 bakdel? Får kanske vänta med högt draget system till nästa vinter! måste ju ha nått att dona med då med! :fyllisar

Men tanka gärna upp bilder hur du löste det med elen och rördragningen! Du har ingen byggtråd på den?

Vfn, du måste ju montera elektronik till lysdioderna så du kan köra KIT-svep på dom, och då gärna med röda.... =D

Haha!! Ja varför inte? Ja kanske inte! :gnissla

Menade du något sånt här... photoshoppar så byggaren "Bergstroem" får lite att tänka på :D Fast orkade inte lägga ned så mkt energi på röda linjen, vart lite krokig...
.

Gaaah! Sluta ladda upp porrbilder i min bygg tråd!! :mad:

Haha skämt å sido! den där bilden var sjukt porrig! Har haft funderingar på exakt det där med svart ram och röd fälgstripe! fan va snyggt det vart!!! Du har grymma skills på Photoshop måste jag säga! Jävligt kul att se hur olika moddningar ser ut innan man sätter igång! :bow
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tjenare Koftan! Grym idé! Kanske nått att klura på? Du är välkommen norrut och spåna lite idéer med mig om du vill! :tummenupp Du känner inget sug själv att skaffa hoj nu då?




Lät som lagomt mycke jobb! hehe, Kanske skulle passa bra ihop med en 675 bakdel? Får kanske vänta med högt draget system till nästa vinter! måste ju ha nått att dona med då med! :fyllisar

Men tanka gärna upp bilder hur du löste det med elen och rördragningen! Du har ingen byggtråd på den?



Haha!! Ja varför inte? Ja kanske inte! :gnissla



Gaaah! Sluta ladda upp porrbilder i min bygg tråd!! :mad:

Haha skämt å sido! den där bilden var sjukt porrig! Har haft funderingar på exakt det där med svart ram och röd fälgstripe! fan va snyggt det vart!!! Du har grymma skills på Photoshop måste jag säga! Jävligt kul att se hur olika moddningar ser ut innan man sätter igång! :bow

Hoppas det kan hjälpa dig till beslut vad du ska lägga pengar på och inte ska lägga pengar på... Trajjabröder hjälper ju varann :tummenupp
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Menade du något sånt här... photoshoppar så byggaren "Bergstroem" får lite att tänka på :D Fast orkade inte lägga ned så mkt energi på röda linjen, vart lite krokig...
.

VA FAN!!!!!!!!!!:banana :banana Så jävla snyggt de blev då!!! Skiter i kanter å sena linjer... de blev ju nå så jävla fint.. S3an saknar man nu!!!:krama
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
VA FAN!!!!!!!!!!:banana :banana Så jävla snyggt de blev då!!! Skiter i kanter å sena linjer... de blev ju nå så jävla fint.. S3an saknar man nu!!!:krama


Jag kan ju tyvärr meddela att jag till denna sessong inte kommer pulverlacka ramen svart, Troligen kommer nog inte något avgassystem dras under kutsen häller. Tanken är att till denna sessong bygga en lagomt billig naken hoj, Skicka in den på ventiljustering och service sedan njuta av den hela sommaren! Men nästa år!! :tuttar Då kanske det blir större ombygnationer! Och fram tills dess är det självklart fritt fram att spåna era idéer! Alltid kul att fantisera och planera! :2cool
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Jag kan ju tyvärr meddela att jag till denna sessong inte kommer pulverlacka ramen svart, Troligen kommer nog inte något avgassystem dras under kutsen häller. Tanken är att till denna sessong bygga en lagomt billig naken hoj, Skicka in den på ventiljustering och service sedan njuta av den hela sommaren! Men nästa år!! :tuttar Då kanske det blir större ombygnationer! Och fram tills dess är det självklart fritt fram att spåna era idéer! Alltid kul att fantisera och planera! :2cool

Ja vad säger man.. de blir ju bra snyggt iaf hur du än gör.. även om svart ram är pricken över I:t om du drar en röd linje i den;) :yoparty Synd att du bor i umeå annrs hade Mc verkstaden säkert servat din hoj;)
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Liten bilduppdatering!!

Vet ju att ni är bildkåta så jag tankar väll upp bilder så fort jag petat på hojen! :tummenupp

I går monterade jag på nya bromsslangar som jag själv tillverkat för övrigt! :smasha

Idag skaffade jag dekal tape som jag klistrat på fälgarna allt efter era idéer! :tungan
Vad tycker ni? Bra eller anus? :gnissla
 

Bifogat

  • IMG_0025.jpg
    IMG_0025.jpg
    188.7 KB · Visningar: 206
  • IMG_0026.jpg
    IMG_0026.jpg
    208.1 KB · Visningar: 267
  • IMG_0028.jpg
    IMG_0028.jpg
    197.4 KB · Visningar: 211
  • IMG_0030.jpg
    IMG_0030.jpg
    187.6 KB · Visningar: 150
  • IMG_0031.jpg
    IMG_0031.jpg
    213.6 KB · Visningar: 276

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bergstroem,

Du har verkligen gjort ett kanonjobb. Vansinnigt läckert!
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Kanonsnyggt! Bara att lacka lampan nu då :)

...blir faktiskt jäkligt bra! :tummenupp

Vad är det för svart plast/gummiring som sitter infäst på sidan av skärmen... nån gammal hållare eller?
 
Last edited:

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Helt underbart!!

Förutom infästningen av underkåpan, buntband är inte så sexigt.

ANNARS MVG! :tummenupp
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Kanonsnyggt! Bara att lacka lampan nu då :)

...blir faktiskt jäkligt bra! :tummenupp

Vad är det för svart plast/gummiring som sitter infäst på sidan av skärmen... nån gammal hållare eller?

Det är en "hållare" till hastighetsmätar vajern som är bortplockad!


Tack för alla svar!! Jag är jäkligt nöjd själv! har ju faktiskt inte gjort mycket på hojen men allt har gått i rätt riktning!:tummenupp

Helt underbart!!

Förutom infästningen av underkåpan, buntband är inte så sexigt.

ANNARS MVG! :tummenupp


Hehe ja hojen är ju inte klar så det mesta är bara testmonterat. Underkåpan är ju original delen från helkåpan så den har inget att sitta fast i framkant men jag ska tillverka en alu list som går efter hela kåpan så jag kan sätta dit alla små fästen och sedan bocka fästet så den passar i fästet på motorn.

Tycker ni föresten att jag ska ha kvar underkåpan? tycker den binder ihop hojen på ett bra sätt, dessutom var den ju gratis! :banana
 
Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Vet ju att ni är bildkåta så jag tankar väll upp bilder så fort jag petat på hojen! :tummenupp

I går monterade jag på nya bromsslangar som jag själv tillverkat för övrigt! :smasha

Idag skaffade jag dekal tape som jag klistrat på fälgarna allt efter era idéer! :tungan
Vad tycker ni? Bra eller anus? :gnissla

Fälgstipsen ser kanonbra ut! :tummenupp

Tänkte dock på slangarna, varför inte dra 2 st från hantaget och till var sitt ok?
Vad kostar ett set slangar tro? ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top