Triumph Speed Triple-tråden.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tack för svaren....... :tummenupp
är alltid bra att höra sig för innan, har bara provsuttit innan.
man är ju van vid en annan sittställning(gammal blackbirddåre).

Blir väl kanske en sån då.. :D

Många från sthlm som åker trajja här, alltid kul att åka med likasinnade..:yoparty

Du har väl inte missat Speed Triple Sthlm under Stockholmsforumet, en diger samling S3ór och mkt gemensamma körningar...

Bara att investera i hojen, den e kanon!

Välkommen i gänget!

Behöver hjälp med lite tyckande, kolla denna tråd jag la upp:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=201522
 
Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Skiljer det mycket i körglädje / prestanda mellan en SP3 av modell innan -05 och en efter -05?

Exakt hur många hk som skiljer vet jag inte ca 10 mer i 1050cc, men efter att ha haft bägge så känns 1050 lättare och smidigare. Bättre bromsar, bättre dämpare.
Svårt att sätta fingret exakt vad det är, men det känns som en stor skillnad.

Tjöp nya modellen.
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Du har väl inte missat Speed Triple Sthlm under Stockholmsforumet, en diger samling S3ór och mkt gemensamma körningar...

Bara att investera i hojen, den e kanon!

Välkommen i gänget!

Behöver hjälp med lite tyckande, kolla denna tråd jag la upp:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=201522


Låter fint.
Ju mer jag tittar på s3:an, desto mer päls får ja. :D
hittade en fin 05:a på blocket, svart såklart.... 69000:-. låter ju trevligt.
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Skillnad på 05 - 06???
Eller är det samma?.... uppdateringen kom väl först -09 ellr?
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Skillnad på 05 - 06???
Eller är det samma?.... uppdateringen kom väl först -09 ellr?

Som jag fattar det hela så är 05 till 07 samma. Uppdateringen kom till 08. Den uppdateringen var mer kosmetisk, lite andra sidopaneler, fälgar, svart framgaffe´l mm... Tror det skrivits en hel del om det tidigare i tråden, antongen här eller i S3 Sthlmstråden...
 

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Skogen Sundsvall.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Ljud säljes!

Zard till Speed triple 955 -02 körd ca 2 månader, med db killer.:banana

070-6631618

Förlåt då men jag köpte en plastraket:( men det är "lite" kul det också.
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Kan hålla med ovan...shoot t.ex. är stoooor! Han vill inte byta han. Kör hoj så fort han kan så visst går det utan problem. Paps är också lång som han själv uttryckte det och han kör i minus och snö..vi andra är småttingar men älskar speedy ändå.
Köp! Lång som kort!:tummenupp
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Som jag fattar det hela så är 05 till 07 samma. Uppdateringen kom till 08. Den uppdateringen var mer kosmetisk, lite andra sidopaneler, fälgar, svart framgaffe´l mm... Tror det skrivits en hel del om det tidigare i tråden, antongen här eller i S3 Sthlmstråden...

En skillnad mellan 05 och 06 är att oljekylaren är större på 05an. (10 räfflor istället för sju) Det fick jag (dyrt) erfara när jag köpt olje/kylar-galler på Lelles med 25% rabatt. När jag sent om sider efter fyra månader skulle montera passade inte prylarna :huvet ... Jag var bergsäker på att min s3a var en 06a men så var tydligen inte fallet. Blev nog lite "lurad" av handlaren.... :confused: Nåväl, jag fick ett riktigt bra pris på den hursomhaver och hojen var trafikreggad först 06.

Lelles låter mig som tur var byta tillbaks prylarna mot nya som passar på min 05a(!) Men det kostar mig 10% av inköpspriset + att jag får betala fullt pris för de nya gallren.

Jag får se det som läropengar! Det gäller att ha koll på vad man har hemma i garaget innan man plockar fram lädret.

Jag vet inte om det är något mer som skiljer på 05 <--> 06?

// Johan
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Vad jag kommer ihåg så:

Bromsarna före ett visst ramnr på 05:eek:rna kunde man få bytta grattis eftersom dom var så svampiga. Frambromsen alltså. Det skall man kolla ifall det är gjort om man är intresserad av en 05:a. 05-06 var det också plasttank.

Och mellan 06 och 07 så bytte man grenrören. 07:ans är lite kortare och förgreningen som svänger upp till dubbla igen sitter längre fram än på 06:an eftersom Co2mätaren togs bort och längre upp på röret. Köp därför inga ljuddämpare till en 06:a om du tittar på en 07:a. Var säker på att just den du köper passar.
Ingen skillnad mellan 05 och 06 på den fronten.

2007 fick speedy en uppgradering i ECU:n så den startar snabbare utan att dra runt så många gånger.
2008 ingen skillnad.

2009 den nya speedy.
Hoppas det hjälper!

Oj just det ja förresten!
Ingen som har en kuts i jet black till en 06:a till övers?
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Bromsarna före ett visst ramnr på 05:eek:rna kunde man få bytta grattis eftersom dom var så svampiga. Frambromsen alltså. Det skall man kolla ifall det är gjort om man är intresserad av en 05:a. 05-06 var det också plasttank.

Med ram nr så går det att titta på Triumph s hemsida och se om det finns garanti jobb att utföra. Står det att det inte finns någon återkallelse / garanti åtagande så är bromsarna bytta på t.ex. en 05:a

Tjong!
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
tack för alla svar... helt klart bestämt mig för en s3:a.
MEN! en fråga till bara....... har en på G. http://www.blocket.se/vi/20864761.htm?ca=11_s
han har haft probs med att displayen inte visar genomsnitts hastighet mm...
tydligen inträffade det när förra ägaren bytte batt.
nån som har nåt klokt att säga om det?:tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
En skillnad mellan 05 och 06 är att oljekylaren är större på 05an. (10 räfflor istället för sju) Det fick jag (dyrt) erfara när jag köpt olje/kylar-galler på Lelles med 25% rabatt. När jag sent om sider efter fyra månader skulle montera passade inte prylarna :huvet ... Jag var bergsäker på att min s3a var en 06a men så var tydligen inte fallet. Blev nog lite "lurad" av handlaren.... :confused: Nåväl, jag fick ett riktigt bra pris på den hursomhaver och hojen var trafikreggad först 06.

Lelles låter mig som tur var byta tillbaks prylarna mot nya som passar på min 05a(!) Men det kostar mig 10% av inköpspriset + att jag får betala fullt pris för de nya gallren.

Jag får se det som läropengar! Det gäller att ha koll på vad man har hemma i garaget innan man plockar fram lädret.

Jag vet inte om det är något mer som skiljer på 05 <--> 06?

// Johan
Det finns -06 med stora kylaren och med lilla kylaren så det kan nog bli fel även om man gör rätt.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Gelleråsen 31/5, nu även 30/5

Ni som redan anmält er till den 31/5 för SMC's SHK på Gelleråsen fick säkert ett mail igår om att man har nu chansen att även boka BKK'n på lördagen den 30/5. Helhelg !!!

saxar in anmälningslistan för den 31/5
quote
Jag är anmäld till SMC kurs på Gelleråsen 31/5:
1. Tom@s, Sthlm, S3 -08, Steg 1, mellangruppen, bor Karlskoga hotell
2. Triple Kungen, Örebro S3 -05 Steg 4 mellan gruppen , bor hemma
3. Kwasten, Göteborg, S3 -02, Steg 4, mellangruppen, bor Lunedets camping
4. Gnaget, Falun, S3 -06 Steg 1 mellangruppen Karlskoga Hotell
5. Maximilia, Sthlm, St3 -08, Steg 1, medium rare, Karlskoga Hotel
6. Magnif B, Sthlm, S3 -08, Steg 1, medium rare, Karlskoga Hotel
7. illebror, Gbg, S3 -04, Steg 4, Sjäv i röd grupp? , Lunedet camping
8. Cliffan, Sthlm, S3 -05
9. Trajamaja, Leksand på S3 -06, Steg 2, mellan. Bor i sovsäck, förhoppningsvis i tält.
10. 3CL Svenshögen, strax norr GBG, S3 -03
11. Shooter, Sthlm, S3 -03, Steg 1, mellangruppen, bor Karlskoga hotell
12. Mejner, Sthlm, St3 -09
13. sTf_paPs, Sthlm, S3 -06, Steg2, mellangruppen, bor i sovsäck under pressenning
14. Niklas, Sthlm, S3 -06, Steg 2, medium rare, sover fömodligen i tankväskan.
unquote

Lägger även med en ny lista på glada triplepiloter som även anmält sig till lördagen härnedan.

Jag är även anmäld till SMC kurs på Gelleråsen 30/5:
1. kwasten, Göteborg, S3 - 02, Steg 4 mellangrupp, bor på Lunedets camping
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Bugg eye

Jävlars vad det kommer att vara snart vi ska köra....

Jag har kollat bland alla lustiga maskiner på jobbet och det skulle vara möjligt att göra " Bugg eye´s till våra framlampor. Är det fortfarande på?

Det var några som var anmälda som inte finns på listan så hur många är vi?
Ska jag göra en tjej version med ögonfransar ? Hur många tjejer är det ?

Tjong!
Nu är det hojväder, Ska ut nu på Långlunch med hojen.
 

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Kyrkhult
Hoj
Triumph Speed3 -06
Och mellan 06 och 07 så bytte man grenrören. 07:ans är lite kortare och förgreningen som svänger upp till dubbla igen sitter längre fram än på 06:an eftersom Co2mätaren togs bort och längre upp på röret. Köp därför inga ljuddämpare till en 06:a om du tittar på en 07:a. Var säker på att just den du köper passar.

Vad är det som skiljer på ljuddämparna??? Sitter det ingen Co2mätere på -07:an??
 

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skogsbygden
Hoj
Honda cbr 600 f
Jävlars vad det kommer att vara snart vi ska köra....

Jag har kollat bland alla lustiga maskiner på jobbet och det skulle vara möjligt att göra " Bugg eye´s till våra framlampor. Är det fortfarande på?

Det var några som var anmälda som inte finns på listan så hur många är vi?
Ska jag göra en tjej version med ögonfransar ? Hur många tjejer är det ?

Tjong!
Nu är det hojväder, Ska ut nu på Långlunch med hojen.

Ja tack! Vill gärna ha med ögonfransar!
Ungefär vad kommer de att kosta? Kan man beställa flera om det skulle bli fler banåkningar?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top