Triumph Speed Triple-tråden.

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Triumph Speed3 -06
Så gött att ut å lufta sig idag...:banana :banana
Några bilder efter vintens upp piggning:) :) E rätt nöjd själv över resultatet:tummenupp

Bifogat

• Körning 090321 039.jpg
    Körning 090321 039.jpg
    166.4 KB · Visningar: 132
  • Körning 090321 040.jpg
    Körning 090321 040.jpg
    175.8 KB · Visningar: 143
  • Körning 090321 041.jpg
    Körning 090321 041.jpg
    177.5 KB · Visningar: 112

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Såld....
Problem?

Tja alla Triple åkare!

Köpte mig en 07:a i januari kittad med arrows helsystem och ett k-n filter bl.a.
Jag var ute och premiärkörde i tisdags... :yoparty Vilken jävla maskin alltså! Den är så brutal!! Tog bara en kort tur, men vilken upplevelse! Jag längtar till sommaren!!

Men nu till saken.

Jag får ganska ordentliga avgasknallar, speciellt vid gassläpp efter kraftiga gaspådrag... Har jag ett problem?

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tja alla Triple åkare!

Köpte mig en 07:a i januari kittad med arrows helsystem och ett k-n filter bl.a.
Jag var ute och premiärkörde i tisdags... :yoparty Vilken jävla maskin alltså! Den är så brutal!! Tog bara en kort tur, men vilken upplevelse! Jag längtar till sommaren!!

Men nu till saken.

Jag får ganska ordentliga avgasknallar, speciellt vid gassläpp efter kraftiga gaspådrag... Har jag ett problem?

Låter som du har fel styrprogram inlagt för ditt avgassystem. Det kostar inte så många hundralappar att få den om-mappad med rätt kurva på en verkstad.

Fast det är coolt när det smäller lite så gagnar det inte växthuseffekten eller gamla tanters välbefinnnande i positiv bemärkelse. :D Jag tror inte det är farligt för motorn iofs, det är värre när det går magert.

// J

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis till en fin hoj:)

Avgasknallar vid motorbroms beror normalt på att den får för lite soppa i detta läge. Det kan vara problem att mappa bort om man inte eliminerar smalbandslambdans inverkan på soppakontrollen.

Går den bra i övriga registret har Du förmodligen rätt mapp i ECU. För att bli säker kan Du köra några repor i dyno-bänk med A/F-loggning.

Lycka till med Din nya hoj:tummenupp

...Köpte mig en 07:a i januari kittad med arrows helsystem och ett k-n filter ...

...Jag får ganska ordentliga avgasknallar, speciellt vid gassläpp efter kraftiga gaspådrag... Har jag ett problem?

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Så gött att ut å lufta sig idag...:banana :banana
Några bilder efter vintens upp piggning:) :) E rätt nöjd själv över resultatet:tummenupp

Jäkligt schysst hoj! Blev bra. Vad har du gjort för uppdateringar under vintern?

Tja alla Triple åkare!

Men nu till saken.

Grattis! Du behöver som de andra skrev en ommappning. Kommer säkert ha en del knallar ändå men betydligt bättre. Kommer säkert märka att hojen går ännu bättre med rätt mappning.

Ps... du måste ju lägga in foton så alla kan se skönheten! :D

Last edited:

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Triumph Speed3 -06
Jäkligt schysst hoj! Blev bra. Vad har du gjort för uppdateringar under vintern?

Har blivet en ordentlig tvätt....de e de sura me vitt:huvet
Meckade på ett nytt slip on .....vilket ljud:yoparty :yoparty
nytt kopplings å bromsgrep har me blivet momterat..korta så klart...
sen blev de fälgstripes åxå.....

Fundera på om ja ska riva lite till me nr.skylt å blinkers......Får se hur vädret ska bli i veckan....

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Såld....
Grattis! Du behöver som de andra skrev en ommappning. Kommer säkert ha en del knallar ändå men betydligt bättre. Kommer säkert märka att hojen går ännu bättre med rätt mappning.

Ps... du måste ju lägga in foton så alla kan se skönheten! :D

Tack för hjälpen samtliga!! :tummenupp

Aha! Enligt säljaren, en handlare, skulle den vara "steg iii trimmad" alltså med mappning efter det här systemet... Då antar jag att det är normalt med en del knallar... Tänk på att jag inte har någon referens att gå efter, så jag vet ju inte säkert vad som är mycket eller lite...?

Bilder kommer!! :)

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Jag skulle säga att i princip alla speedys smäller då och då. Det hörs mycket mer när du har öppet rör dock. Och om-mappande ger den mer knall-knall. Speedy har en såkallad SAI. Den är där för miljöns skull och förbränner alla obrända avgaser påväg ut i röret. Om du vill slippa alla smällar helt går den att blocka. Då blir speedy tyst och fin. Också bättre för motorn då temeraturen hålls nere.
Lätt gjort men du behöver tuneboy för att mappa om och ge den en mapp utan SAI annars står det check engine i displayen.

Rena grekiskan kanske men personligen tog jag bort min av ovanstående orsak plus att med det nya röret så lätt det som en howitzer kom på parad genom stan. Fick mig att skämmas tom...:gnissla

Och jag vet att det inte är bra för miljön..förlåt.....

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Hej alla triumph åkare!

Är det någon som testat Lysdiod bakljus till Daytona/Speed triple med inbyggda blinkers? Har hittat sånna på ebay, men väldigt dåligt med bilder hur dom lyser.

Liknande detta:

Bifogat

• daytona.jpg
    daytona.jpg
    19.9 KB · Visningar: 61

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Hej alla triumph åkare!

Är det någon som testat Lysdiod bakljus till Daytona/Speed triple med inbyggda blinkers? Har hittat sånna på ebay, men väldigt dåligt med bilder hur dom lyser.

Liknande detta:

De funkar OK, det är ca 1/2 glaset som lyser gult istället för rött.
Inte så värst lagligt bara, men snyggt.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Har du någon bild på hur det lyser? Enda bilden jag hittat är denna och den ser ju slöare ut än ett par gamla glöd lampor tycker jag?

Det ser ut så liknande, Jag ska fnula på var det var jag såg dessa lampor jag tror att det finns i min dator hemma jag återkommer.
Hade´

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
slänger mig in i tråden..

Funtar starkt på en triple 04:a....
MEN, är 190 lång... dom e ju inte precis stora.... nån som har långa ben här som kan uttrycka sig..?....

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)

MEN, är 190 lång... dom e ju inte precis stora.... nån som har långa ben här som kan uttrycka sig..?....

Jag är 50+/194cm /102 kg, och det funkar perfa för mig, även på längre turer 45 mil och mer.

Shooter är nog 200+ och han gillar den oxo.

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02

Hade en 04 tidigare och nu en 06. Är 187cm och har inga som helst problem.
Åkte 65 mil på en dag och 250 på en vecka utan några som helst problem.
Tjööööööp.

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Tack för svaren....... :tummenupp
är alltid bra att höra sig för innan, har bara provsuttit innan.
man är ju van vid en annan sittställning(gammal blackbirddåre).

Blir väl kanske en sån då.. :D

Många från sthlm som åker trajja här, alltid kul att åka med likasinnade..:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati