Triumph Speed Triple-tråden.

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Vad trist! Hade fått upp ögonen för en speed triple, men idag när jag skulle ringa så var annonsen borta... Finns inte en enda S3 i närheten nu så det är bara att vänta. Tråkigt :huvet
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Fråga: Vilket däckstryck kör ni med...??
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Oj, oj, oj, killen, du kommer att bli poppis när du dyker upp i människobyn...:hihi

Haha att jag gillar en gul hoj eller att jag inte gillar svart? :p

Jag har haft åtskilliga svarta fordon, och jag börjar tröttna på det. Man ser allt på svart, minsta lilla tvättrepa. Nä nu måste det bli lite färg i tillvaron :tummenupp I värsta fall kanske jag får åka och titta på en svart och kanska bilda mig en annan uppfattning ;)

En tanke, ska man undvika -05or och bara försöka hitta antingen -06 och -07?
Tänker främst på barnsjukdomar. Det var ju trots allt en helt ny look -05.
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Vad trist! Hade fått upp ögonen för en speed triple, men idag när jag skulle ringa så var annonsen borta... Finns inte en enda S3 i närheten nu så det är bara att vänta. Tråkigt :huvet

Åk till Triumpcenter i Linköping å kolla de hade massor med beg hojar inne fast jag kollade inte riktigt vad i&försig annars så kanske de vet nån som är på g.:tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Haha att jag gillar en gul hoj eller att jag inte gillar svart? :p

Jag har haft åtskilliga svarta fordon, och jag börjar tröttna på det. Man ser allt på svart, minsta lilla tvättrepa. Nä nu måste det bli lite färg i tillvaron :tummenupp I värsta fall kanske jag får åka och titta på en svart och kanska bilda mig en annan uppfattning ;)

En tanke, ska man undvika -05or och bara försöka hitta antingen -06 och -07?
Tänker främst på barnsjukdomar. Det var ju trots allt en helt ny look -05.
Tänkte mest på din vetenskapliga insikt om att de svarta ser billiga ut...:D
Här är Speed Triplarna svarta, svarta och svarta, kan man säga. Vi har en blå i gänget och numer min gröööna fiiiina 07:a!:)
Inte att förglömma är även ante76 oranga Speed Triple. Om Ni inte kikat på den, gör det i hans garage. Den är grym!
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
En tanke, ska man undvika -05or och bara försöka hitta antingen -06 och -07?
Tänker främst på barnsjukdomar. Det var ju trots allt en helt ny look -05.

Jag har kört över 3000 mil med min 05:a utan några problem(peppar, peppar), men så är den svart åxå :tungan Jag har inte hört annat än det som sagt tidigare dvs. bromsarna som fixades på garanti så det är nog inga problem med 05 orna.
Hade´
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Även jag kör med den snabba, blåa färgen... :tummenupp

Du får väl komma och visa upp den bland våra Triplar nån da´! Tror det var den 24:e som det är påbud om åkning på norra sidan av stan!:) Då kommer en färsk-svart från Dalarna, som borde vara snabb, för den e blå under ytan!:D
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Den blanksvarta färgen kanske inte är så tokig ändå (oj så lätt jag faller för grupptryck, det är läskigt).
Var främst den mattsvarta som såg lite cheap ut med sina gulddetaljer... :7peta

Rent spontant, vad tror ni om denna? 3 ägare på 4 år, 2000mil...
Länk
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Den blanksvarta färgen kanske inte är så tokig ändå (oj så lätt jag faller för grupptryck, det är läskigt).
Var främst den mattsvarta som såg lite cheap ut med sina gulddetaljer... :7peta

Rent spontant, vad tror ni om denna? 3 ägare på 4 år, 2000mil...
Länk

Jag skulle INTE tjöpa den för det priset. Han vill inte heller ha prutare i luren, så låt honom behålla hojen då! Jag såg en 07:a ute på Blocket förut för 70´. Den hade gått 800 mil. DET börjar bli rätt pengar! (Den försvann från Blocket efter bara någon dag också...)

Jag har själv nyss sålt på Blocket och man måste ligga i underkant av alla andra om man ska få sälja, är min uppfattning. Folk kollar hur man kan få så mycket tillbehör som möjligt, så ny modell och så få mil som möjligt, för en viss peng. Den där killen ligger INTE rätt i pris med sin hoj, är min uppfattning...
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Jag är en ganska så impulsiv människa. När jag vill ha något vill jag ha det NU. Tålamod är inte en kvalité jag har. Så nu kommer det bli extremt segt att vänta på att ett bra exemplar ska dyka upp... :tråkad

Jag letar främst efter en S3 i prisklassen 65-75...
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag är en ganska så impulsiv människa. När jag vill ha något vill jag ha det NU. Tålamod är inte en kvalité jag har. Så nu kommer det bli extremt segt att vänta på att ett bra exemplar ska dyka upp... :tråkad

Jag letar främst efter en S3 i prisklassen 65-75...

Är det inte ventilkoll/justering vid 2000mil? =Dyrt? Att tänka på om man väljer mellan två hojar som gått mer eller mindre än 2k mil.

Fast i förhållande till andra märken är triumph "billiga" att serva har jag fått för mig.

Jag gav 88' för min (innan finanskrisen) hos Triumph center i linköping hösten -07. Då hade den gått 375 mil. Då var det delar på-plockat för ganska mycket stålars med. Det kändes som ett riktigt bra pris då iallafall.

Bara att ha is i magen och inte köpa första bästa. Det är köparens marknad!

// J
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag är en ganska så impulsiv människa. När jag vill ha något vill jag ha det NU. Tålamod är inte en kvalité jag har. Så nu kommer det bli extremt segt att vänta på att ett bra exemplar ska dyka upp... :tråkad

Jag letar främst efter en S3 i prisklassen 65-75...

Så att du har något att jämföra med..
Köpte min 06a som är uttagen 07, i väldigt bra skick förutom slitet bakdäck för 67tkr för ca. 3 veckor sedan. Den hade gått 850mil, det blir service snart men det är en oljeservice så inte alltför dyr.

Du får väl komma och visa upp den bland våra Triplar nån da´! Tror det var den 24:e som det är påbud om åkning på norra sidan av stan!:) Då kommer en färsk-svart från Dalarna, som borde vara snabb, för den e blå under ytan!:D

Skulle vara riktigt kul men den 24e jobbar jag.. Pluggar på vardagarna och jobbar rätt många helger. Det gäller att försörja sina hojbehov :D
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Är det inte ventilkoll/justering vid 2000mil? =Dyrt? Att tänka på om man väljer mellan två hojar som gått mer eller mindre än 2k mil.

Fast i förhållande till andra märken är triumph "billiga" att serva har jag fått för mig.

Jag gav 88' för min (innan finanskrisen) hos Triumph center i linköping hösten -07. Då hade den gått 375 mil. Då var det delar på-plockat för ganska mycket stålars med. Det kändes som ett riktigt bra pris då iallafall.

Bara att ha is i magen och inte köpa första bästa. Det är köparens marknad!

// J


2000 mila servicen kostar ca 5-6000:-, kan vara värt att tänka på som Johan skrev!

Lycka till med köpet!!!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top