Jezqio skrev:2155825En sån här modell finns på Ebay.co.uk tex.
Det där är till en äldre speed triple/daytona.
Tror Pyramid Plastics (bland annat) säljer undertailkit med integrerade lysen.
Jezqio skrev:2155825En sån här modell finns på Ebay.co.uk tex.
Ajustja, tänkte inte på att dom ser annorlunda ut efter -02xyx skrev:2155836Det där är till en äldre speed triple/daytona.
Tror Pyramid Plastics (bland annat) säljer undertailkit med integrerade lysen.
maffioso skrev:2155775Skulle behöva ett vitt baklyse till min.. nån som vet var man kan få tag på det?
selin skrev:
maffioso skrev:2155775Skulle behöva ett vitt baklyse till min.. nån som vet var man kan få tag på det?
Buggen2k skrev:2158127Jag köpte min på Jacklilley.com -> http://www.jacklilley.com/view_part...et bra att beställa därifrån? Snabb leverans?
Da Fris skrev:2158846Alltid trevligt med en S3-tråd......
Är det någon med en -05:a eller nyare som kommit på något bra knep att bli av med svampinfektionen som frambromsen verkar lida av......
Drar man till verkar det som om det är champinjoner som trycker mot bromsskivan och inget annat.
En annan som är lite kort om fingrarna når ju inte ut om jag inte har bromshandtaget inställt på 3 eller 4, 4 innebär att jag kan dra handtaget mot gasrullen utan en minsta tendens till hjullås.....
Polarens hoj (Maanders) som är en -01:a är helt annorlunda i bromsningarna, hur hård och skön som helst i handtaget i jämförelse med min.....
Alla tips som inte leder till ekonomisk ruin mottages tacksamt....
Da Fris skrev:2158846
Är det någon med en -05:a eller nyare som kommit på något bra knep att bli av med svampinfektionen som frambromsen verkar lida av......
Det låter intressant, du kan väl hålla oss uppdaterade med hur det går. Kommer du att få pröjsa detta själv eller är det något man kan kräva på garanti....TM skrev:Han skulle skicka ett komplett åtgärdspaket (packningar, ny bromscylinder etc) till verkstaden och så ska dom få prova sig fram till en lösning.
Jag använder MC-experten, tycker att dom är hur bra som helst.sgtpepper skrev:2159686Trevligt med en S3-tråd!
En fråga till Stockholms-tripleägare: vart servar ni era hojar? Freewheel eller verkstaden som ligger bredvid MC-Varuhuset men som inte tillhör MC-Varuset(?) (knepigt eftersom MCV är Triumph-giganter - varför i helvete servar inte deras egen verkstad trajjor?!).
Jag har alltid servat på Freewheel men är inte främmande för att prova på något annat alternativ.
sgtpepper skrev:2159686Trevligt med en S3-tråd!
En fråga till Stockholms-tripleägare: vart servar ni era hojar? Freewheel eller verkstaden som ligger bredvid MC-Varuhuset men som inte tillhör MC-Varuset(?) (knepigt eftersom MCV är Triumph-giganter - varför i helvete servar inte deras egen verkstad trajjor?!).
Jag har alltid servat på Freewheel men är inte främmande för att prova på något annat alternativ.
Da Fris skrev:2159740Det låter intressant, du kan väl hålla oss uppdaterade med hur det går. Kommer du att få pröjsa detta själv eller är det något man kan kräva på garanti....
Känns ju som om man borde kunna kräva att ha en hoj med vettiga bromsar....
Hagbard skrev:2159784Jag använder MC-Verkstan, tycker att dom är hur bra som helst.
En bild i alla fall. Har dock både orginal lyse och styre på igen.selin skrev:2159901Skicka gärna upp lite bilder på dina lysen! Tyckte jag skymtade nåt på profilbilden
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|