Hagbard skrev:2159940En bild i alla fall. Har dock både orginal lyse och styre på igen.
Gillade lyktorna skarpt!
Hagbard skrev:2159940En bild i alla fall. Har dock både orginal lyse och styre på igen.
sgtpepper skrev:2160017Hagbard och TM: låter bra, då ska jag också testa MC-Experten, ombyte förnöjer säger de ju och min sista (jävligt dyra) service på Freewheel lämnade inte en känsla av uppsluppen glädje om man säger så.
TM skrev:2160098Du har inte funderat på att börja serva din hoj själv? Jag skulle nog överväga det iaf om jag hade en så "gammal" hoj (ingen garantitid som kräver stämplar från en auktoriserad verkstad). Jag tittade lite på detta i Haynes-manualen på min gamla Tiger 900 och i servicemanualen till S3/Daytona 955i 02-04 (jag har den senare som .pdf), kan säga att själva mätningen av ventilspelet verkade busenkel (bara kolla med bladmått). Behövdes det bytas ut några shims så blev det förstås lite mer jobb, men min erfarenhet av Tigern så var det inte ofta som shimsen behövdes bytas ut.
Thermal skrev:2158344Kanonsida det där, fungerar det bra att beställa därifrån? Snabb leverans?
Vafan säger du pojk! Den är inte gammal!!TM skrev:2160098Du har inte funderat på att börja serva din hoj själv? Jag skulle nog överväga det iaf om jag hade en så "gammal"
sgtpepper skrev:2161017Vafan säger du pojk! Den är inte gammal!!
Nä, allvarligt talat så gör jag gärna allmänt underhåll som olje- och filterbyte och byte av drivpaket och sånt som inte känns allt för avancerat men inte kompletta servicar. Min XR650 servar jag själv, men den känns inte så dyr att göra fel på och så har jag en reservmotor till den "if the shit hits the fan" .
Det jag just nu behöver är en kontroll för att kolla mina tändkurvor och kanske mappa om, den går lite bluddrigt på låga varv. Så då behöver jag antingen en verkstad med orginal-Gameboy:en, eller en egen TuneBoy och en sådan har jag inte för tillfället.
Gör det! Kör du med den nya USB-baserade varianten eller den äldre som använder serieporten? Vad kostade hela paketet inkl. frakt för dig i SEK?selin skrev:2162459
Återkommer med resultat.
sgtpepper skrev:2163220Gör det! Kör du med den nya USB-baserade varianten eller den äldre som använder serieporten? Vad kostade hela paketet inkl. frakt för dig i SEK?
selin skrev:2162459Kan rekommendera Tuneboy, men om jag ska vara helt ärlig så har jag inte vågat pillat nåt än Har laborerat med lite olika mappar bara.
Har fått den att gå riktigt bra nu känns det som. Ska bromsa den på fredag, mest för A/F, men samtidigt är det ju kul att se vad man har på bakhjulet.
Men visst fan känner man sig ball när grannarna går förbi och man har kabeln inkopplad
Återkommer med resultat.
xyx skrev:2163322Ska bli kul att se din kurva. Särkskilt A/F värdena.
Har själv tuneboy och har mest labbat lite.
Kör på en något utjämnad 10159-map.
Är nog bra att feta till den lite, flytta fram tändningen mariginellt samt lyfta varvstoppet lite.
selin skrev:2163551Kör med 10130PKTour som jag laddat ner från t595.net. Provade med PKPower först som tydligen ge mer effekt på topp, men Tour-mappen känns betydligt behagligare, drar fint hela vägen.
Hoppas verkligen att A/F är på en acceptabel nivå, blev ju lite fundersam när Lt.Jake hade bromsat sin, men då har ju han ett extremt kort system. Dock hur ballt som helst
Vore kul att se din mapp! Visst heter du Emil på t955i.net ?
Stoffe skrev:2164317Jag funderar på att byta till ett crosstyre men jag undrar om det är så stor skillnad mot original. Jag har ju den nya modellen -05. Är det någon som har erfarenhet av vad det blir för skillnad om man byter?
//"Stoffe"
selin skrev:2164358Hur långt är ett snöre? Som jag skrev tidigare tycker JAG att Triplen blir bättre av ett crosstyre. Men det finns ju hundratals olika böjar att välja på, alla kanske inte passar just din körställning.
Stoffe skrev:2164393
Jag tycker även att min fladdrar lite väl mycket i styret när jag kör över ojämnheter. Nån som har medicin för detta? Vad kör ni andra med för inställning på framfjädringen?
//"Stoffe"
selin skrev:2164440En idé är ju att ta med dig en mejsel och prova dig fram?
Här finns det lite tips på inställningar att leka med.Stoffe skrev:2164393Jag tycker även att min fladdrar lite väl mycket i styret när jag kör över ojämnheter. Nån som har medicin för detta? Vad kör ni andra med för inställning på framfjädringen?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |