Triumph Speed Triple-tråden

Lt Jake skrev:
2174850 Den här tråden var ju inte en dag för tidig..

Jag skall sticka ut hakan lite och rekommendera clip-on till S3. väghållningen kommer verkligen till sin rätt och den ser asgrym ut.. dock så är det ingen höjdare att köra längre perioder i stan.'

Om någon är intresserad så säljer jag ett vitt baklyse med blinkers (clear alternatives) till en 02-04, och har även en flyscreen för mycket.

/J.

Jag ä rätt så intresserad av en flyscreen, gillar inte riktigt att polarna blåser om mej när jag vet att jag har mer att ge på rullen men inte kan trycka ner mej mer på tanken, så vad vill du ha för den.

skulle gärna få tag i en enkelsadel "kuts" om nån har nån över som ligger å skräpar
 
TM skrev:
2175551 Jaha, nu har jag hämtat hojen efter 1.000-milaservicen och kan väl säga att frambromsen nu är perfekt (hoppas att den fortsätter att vara det bara). Dom (MC-experten) bytte bromscylindern mot den nya (06) som dom hade fått ifrån Svenska Triumph. Det var tydligen ingen skillnad i cylinderdiameter jämfört med 05, så de bytet behöver man nog inte göra. Däremot plockade dom av hela bromssystemet och luftade det riktigt grundligt på arbetsbänken innan montering. Det verkar som det gjorde susen, nu kör jag med handtaget inställt i läge 4 och bromsen tar betydligt tidigare än förut (då i läge 1). Jag tror att det räcker med att plocka av oken och vinkla dem så att nippeln hamnar som högsta punkt (vid oken) under avluftningen för att fullgott resultat skall uppnås.

När dom ringde och meddelade att hojen var klar för avhämtning frågade de mig om den brukade baktända vid gasavslag eller gick allmännt dåligt. Nä, det kunde jag inte påstå. Det visade sig att stiften var alldeles rostiga pga att vatten runnit ner i stifthålen (förbi gummipackningen) men inte kommit ut/dunstat bort. Detta har tydligen varit ett ganska vanligt fel på tidigare hojar och Triumph har alltså ännu inte kunnat lösa det med ett dräneringshål (likt vissa andra hojtillverkare) eller tillsett att packningen tätar ordentligt (eller inte alls, så att vattnet dunstar bort). Hursomhelst bytte dom stiften som ett garantijobb på eget initiativ :tummenupp
Perfekt, nu blir det till att ringa verkstaden på måndag och prata lite med dom, frambromsen vill jag verkligen ha lite bättre känsla i och framför allt mera bett i den......
Stiften har jag oxå hört att flera haft problem med tidigare men inte med den nya hojen....
 
En idiotfråga kanske, men i manualen står det att man ska undvika låg bränslenivå pga katalysatorn kan ta skada. Är det så? Tycker själv att katalysatorn inte borde bry sig om hur mycket soppa man har i tanken? :va
 
selin skrev:
2174904 Får kolla det, har en kompis som har en "Trimfirma", han kunde fixa lambdor till bra pris sa han förut, intresserad?

Kan han fixa en Bosch 7057 eller 7200 LSU sensor till bra pris vore det kanon!
Dessa modeller verkar vara rätt vanliga och funkar bra med utrustning från t.ex. http://wbo2.com

:)
 
xyx skrev:
2176070 Kan han fixa en Bosch 7057 eller 7200 LSU sensor till bra pris vore det kanon!
Dessa modeller verkar vara rätt vanliga och funkar bra med utrustning från t.ex. http://wbo2.com

:)

Ringde till honom igår, han skulle kolla lite priser. Han är inte världens snabbaste, men jag ska ligga på lite.
 
Tycker det är lite dåligt med bilder i tråden grabbar.......

Bifogar mina senaste.....

Det som är gjort på hojen är Motrax styrändsbackspeglar, StompPad tankskydd, SBF kolfiberhugger, ombyggd bakända med nya miniblinkare då Jardineburkarna har bra blås i sig och knäckte höger lampglas..... :confused:
 

Bifogat

  • P5200008.JPG
    P5200008.JPG
    135.8 KB · Visningar: 349
  • P5200015.JPG
    P5200015.JPG
    139.6 KB · Visningar: 427
  • P5200042.JPG
    P5200042.JPG
    133.4 KB · Visningar: 248
  • P5200044.JPG
    P5200044.JPG
    135.7 KB · Visningar: 247
  • P5200055.JPG
    P5200055.JPG
    135 KB · Visningar: 256
  • P5200061.JPG
    P5200061.JPG
    138.7 KB · Visningar: 285
Här är min

* Renthal Fatbar KTM MX/Enduro 2001,2002,2004-2005 + Risers
* GPR Titan Highpipe
* Pyramíd plastics undertray med miniblinkers
* K&N insatsfilter
* Omlackad till Volvos Titanium grå (455)

Har en styrändsspegel som inte är med på kortet.

Ska ta bättre bilder när jag orkar.
 

Bifogat

  • trajja2.jpg
    trajja2.jpg
    99.2 KB · Visningar: 392
  • DSC0015001.jpg
    DSC0015001.jpg
    104.7 KB · Visningar: 401
Last edited:
Har inte så mycke bilder på hojen jag tagit själv, alltså inget visa-upp-material.

Men här är två bilder som RogeRetta här på forumet tog vid senaste onsdagskörningen:

(Den röda är min)


Modifikationer:
MIVV oval carbon slip-on.
K&N filter.
R&G Racing kraschpuckar.
Bellypan.
SkyKing skylthållare.
Miniblinkers för 4 euro styck från Louis.
Ommappad med TuneBoy.


Överväger att som Lt. Jake sätta clip-ons på hojen, frågan är bara hur obekvämt det blir.
 

Bifogat

  • IMG_1189.jpg
    IMG_1189.jpg
    110.9 KB · Visningar: 327
  • IMG_1202.jpg
    IMG_1202.jpg
    111.8 KB · Visningar: 314
Last edited:
Lt Jake skrev:
2177496 mera kaffe!

schysst rör! :tummenupp
Någon som vet någe om zard's blås? zardexhaust.it
ganska fräckt om inte annat :banana

94_o.jpg
 
Tja, läser man på www.triumphrat.net så verkar alla som monterat det nöjda som f-n...... kommer inte ihåg vad det kostar men det är coolt :tummenupp
 
Da Fris skrev:
2177695 Tja, läser man på www.triumphrat.net så verkar alla som monterat det nöjda som f-n...... kommer inte ihåg vad det kostar men det är coolt :tummenupp

Zardpipan är grymt cool.
Helsystem dock, så det går loss på 1200 euro. :näsblod


Som sagt tidigare, Lt Jake, din hoj är grym :Bugar
 
xyx skrev:
2177714 Zardpipan är grymt cool.
Helsystem dock, så det går loss på 1200 euro. :näsblod


Som sagt tidigare, Lt Jake, din hoj är grym :Bugar
Jo, jag kom ihåg att det var helsystem samt att det kostade en slant.....

Drygt bara att byta hela systemet så fort man vill närma sig en bana... :4skrika

Är det någon här inne som provat sin S3:a på bana som kan dela med sig av sina erfarenheter....????
Ska till Knutstorp fredag v622 och köra en BKK samt CSS onsdag v632 oxå på Knutstorp.... vad kan vara bra att tänka på, har aldrig jobbat som rundningsmärke innan ...... :rolleyes:
 
Da Fris skrev:
2177741 Jo, jag kom ihåg att det var helsystem samt att det kostade en slant.....

Drygt bara att byta hela systemet så fort man vill närma sig en bana... :4skrika

Är det någon här inne som provat sin S3:a på bana som kan dela med sig av sina erfarenheter....????
Ska till Knutstorp fredag v622 och köra en BKK samt CSS onsdag v632 oxå på Knutstorp.... vad kan vara bra att tänka på, har aldrig jobbat som rundningsmärke innan ...... :rolleyes:


Kört min ett par gånger på bana, Knutstorp 3 ggr, går kanon :)
S3ans styrka på bana är nog drivet ur kurvorna, samt att den går o brotta runt bra med fighterstyret..
Har inte varit några problem med öppet slip-on.
(Apropå det så följer med dB-killer till Zardsystemet tror jag..)
Skruva av backspeglarna, tejpa glasen och var inte nervös för skrapande fotpinnar. :tummenupp

normal_IMG_9961.jpg
 
xyx skrev:
2177714 Zardpipan är grymt cool.
Helsystem dock, så det går loss på 1200 euro. :näsblod


Som sagt tidigare, Lt Jake, din hoj är grym :Bugar

Tackar! är nöjd själv. Är barnsligt förtjust i min egen bakdel med dubbelt baklyse, blev mycket smäckrare linjer..

Just nu jobbar jag på en egen flyscreen i aluminium.. lite 70-talsrace med slipmärken på. får se hur det blir. /J.
 
Da Fris skrev:
2177741 Är det någon här inne som provat sin S3:a på bana som kan dela med sig av sina erfarenheter....????
Ska till Knutstorp fredag v622 och köra en BKK samt CSS onsdag v632 oxå på Knutstorp.... vad kan vara bra att tänka på, har aldrig jobbat som rundningsmärke innan ...... :rolleyes:

Själv ska jag till Kinnekulle ring på måndag med min :tummenupp
Jag har snurrat runt en hel del på Rörken (gocartbana) förra säsongen + en gång på Midlanda (regnade kraftigt dock) och tycker att S3:an hävdar sig riktigt bra. Mycket tack vare det fina mellanregistret vilket ger en lugn effektkurva (inga överraskningar = ger förtroende för hojen IMO) + vansinnig flipability i chassit . Men en kunnig förare på en modernare sporthoj torde kunna rasta av en utan enorma problem.
Sedan händer det att fotpinnarna skrapar i ibland, precis som xyx skriver, de har ju inte riktigt samma frigång som på en renodlad sporthoj. Men när det inträffar (i mitt fall iaf) handlar det oftast om ren lathet, man orkar inte flytta röven de där sista centimetrarna :hihi

F ö så anser jag att Lt Jake:s S3:a råkkar hårdare än hårt :yoparty
 
Riktigt fin färg på den gråa och Lt jake har fått till sin S3 riktigt snygg. Gillar inte den gamla modellen lika mycket men den där var väldigt fin.
 
Kraschpuckar

Jag funtar på att slänga på kraschpuckar på min S3 -05. Vilket märke ska man köpa och var får man tag på dom?
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top