Jezqio skrev:
2185821 Har allvarligt funderat på det, men från manuell hastighetsvire till elektronisk dito blir nog lite jobbigt, hittat flera på ebay som gått för ca £90. eller sitter det wire på dom nyare oxå?
Har dock sprungit på prexis det jag behöver på ebay! endast mätarhuset för ca 400pix
Har mailat för att kolla vad han skall ha för frakten men den blir det nog i vilket fall som helst
Nej, ingen wire. Tänkte inte ens på det
sgtpepper skrev:
2185823 Angående vatten i tändstiftshålen så hade jag symptom som tydde på det, bluddrade vid pådrag från låga varv och gick orent, så jag ringde Freewheel och fick då tipset att först prova att hälla i en flaska STP Injection Cleaner först eftersom liknande symptom även kan uppkomma om det är skit i spridarna.
Jag hällde i en flaska igår och idag har jag inte märkt något av bluddrandet, så jag håller tummarna och hoppas att det var det som var felet och inte vatten!
Men om det nu trots allt visar sig vara fukt vid tändstiften, tar Triumph alltid på sig det som goodwill eller är det någon som stött på patrull vid inlämning av en sådan grej? Känns ju som en klar feldesign som dessutom är åtgärdad på nya Speed Triplen.
Vet inte, det beror väl på vilken ÅF det är säkert, en del är ju mindre serviceminded och viftar bort det bara, trots att det kanske skulle gå att få det av Triumph.
Annars är det bara att byta själv, tror stiften kostar 110:- st. Det gjorde jag på nuvarande hoj.
Min ÅF klarade inte av att åtgärda det på min förra cykel, meken fyllde brunnarna med silikon men böt inte stiften, som var helt slut. Fick till svar -"Det brukar aldrig vara fel på dom." Var liksom inte ens värt tiden att åka dit att fråga ens den här gången. Helt värdelös människa.
Den gången åkte jag till Lingvalls Motor i Gävle, vilket jag starkt rekommenderar efter det.
Spridarna låter dock mer långsökt än stiften, eftersom det är så vanligt.
Så här kan stiften bli att se ut efter ett tag.