Triumph Speed Triple-tråden.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
czech_racing skrev:
2202688 Jäkligt trist! Hoppas det ordnar sig.
Jag lade på ett nytt bakdäck hos dom. När jag fick det i handen så fick jag även kommentaren att det är svårt att balansera enkelsvingsfälgar. Jag tittar på det och ser ingen vikt...hmm. Nästa kommentar jag får är "meeen det behövdes inte, det är tillräckligt balanserat"
Jag känner mig rätt tveksam till detta och det som oroade mig var att dessa kommentarer kom i följd.
Har dock inte kännt något, än...

Mvh
CR

Haha, varför skulle det vara svårt :va T.o.m jag kan ju balansera Triplens bakfälg :3freak

Verkar ju inte vara nån spetskompetens på det företaget. Ta med hjulet och åk till nån däckgubbe, den fälgen funkar ju i vilken maskin som helst.

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
om ni vill köpa billiga däck så ringde jag på annonsen till vänster (markjenky)och det va fan väldigt billigt, med drive-in service...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Efter en veckas regn så är det äntligen fint väder, så då känns det rätt att gå ner och skruva med hojen. :rolleyes:

Mest troligt fukt kring tändstiften efter en mjuktvätt, fast man var försiktig. Om man smörjer/fettar på vårkanten (vilket jag inte gjort i år) brukar det hålla sig sommaren ut, men det känns ändå som det är dags att klura ut någon form av förbättring nu.

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
Infamous skrev:
2207036 om ni vill köpa billiga däck så ringde jag på annonsen till vänster (markjenky)och det va fan väldigt billigt, med drive-in service...

vad kör du för däck? Jag ska byta om några veckor, funderar på Diablo.

Hämtar ut hojen idag, finåka imorgon? (är fortfarande vinterrostig..)

maffioso

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
Triumph Speed 3 -02
Lt Jake skrev:
2174850 Den här tråden var ju inte en dag för tidig..

Jag skall sticka ut hakan lite och rekommendera clip-on till S3. väghållningen kommer verkligen till sin rätt och den ser asgrym ut.. dock så är det ingen höjdare att köra längre perioder i stan.'

Om någon är intresserad så säljer jag ett vitt baklyse med blinkers (clear alternatives) till en 02-04, och har även en flyscreen för mycket.

/J.
Jag är intresserad av baklyset....va ska du ha för det?

maffioso

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
Triumph Speed 3 -02
Diablo kan jag starkt rekomendera..har det själv på min och flera polare har det också ett jävligt grymt däck faktiskt...

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Lt Jake skrev:
2208655 vad kör du för däck? Jag ska byta om några veckor, funderar på Diablo.

Pratade med en kollega på jobbet vars syster jobbar som säljare på Pirelli. Dom får tydligen sälja till vänner och bekanta med rabbaterat pris. Kollegan trodde det var 65% av listpris men skulle kolla upp det närmre.
Har aldrig kört på Pirelli, vilka liknar Pilot Power? Jag vill ha lite mer klistriga ostar....
Skall kolla om jag kan få loss flera om någon skulle vara intresserad?

Mvh
CR

maffioso

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
Triumph Speed 3 -02
czech_racing skrev:
2208857 Pratade med en kollega på jobbet vars syster jobbar som säljare på Pirelli. Dom får tydligen sälja till vänner och bekanta med rabbaterat pris. Kollegan trodde det var 65% av listpris men skulle kolla upp det närmre.
Har aldrig kört på Pirelli, vilka liknar Pilot Power? Jag vill ha lite mer klistriga ostar....

Mvh
CR
Pirellis Dragon Supercorsa är att rekomendera

Lt Jake skrev:
2208847 femhundring..?
vill bara ha lyset inte blinkersen...

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2019 Z900RS Cafe
selin skrev:
2202749 Haha, varför skulle det vara svårt :va T.o.m jag kan ju balansera Triplens bakfälg :3freak

Verkar ju inte vara nån spetskompetens på det företaget. Ta med hjulet och åk till nån däckgubbe, den fälgen funkar ju i vilken maskin som helst.

Ja. Det känns inte kul att tänka på det när man monterar på bakdäcket.... "Är det verkligen balanserat nu?"

Mvh
CR

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
czech_racing skrev:
2208857 Pratade med en kollega på jobbet vars syster jobbar som säljare på Pirelli. Dom får tydligen sälja till vänner och bekanta med rabbaterat pris. Kollegan trodde det var 65% av listpris men skulle kolla upp det närmre.

Mvh
CR

Jag är på.

maffioso skrev:
2208880 Pirellis Dragon Supercorsa är att rekomendera

vill bara ha lyset inte blinkersen...

Är det orginallyset du menar?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Orca69 skrev:
2208583Mest troligt fukt kring tändstiften efter en mjuktvätt, fast man var försiktig.
Efter att ha tömt på vatten, torkat rent och applicerat lite fett så lade jag märke till kabelhärvan som går längs ramen på vänster sida. Det sitter ett gummiskydd runt denna som är formad som ett rör/ränna och som hade sitt utlopp direkt över "tändhatten" på vänster sida, just den jag haft problem med. Jag justerade gummiskyddet så att vattnet som det fångar upp släpps strax bakom tändhatten istället och så får jag ordna en bättre lösning sen.

Tänkte bara säga hur det var på min hoj, så att om det är nån som får problem med fukt på vänster sidas tändstift så kan det vara värt att kolla hur/om detta skydd sitter (och andra kringliggande saker som kan leda vatten för den delen).

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Orca69 skrev:
2209882 .......
Tänkte bara säga hur det var på min hoj, så att om det är nån som får problem med fukt på vänster sidas tändstift så kan det vara värt att kolla hur/om detta skydd sitter (och andra kringliggande saker som kan leda vatten för den delen).

Det var just den längst till vänster som dog för mig förra säsongen, kan vara värt att kolla upp :tummenupp

Angående däck så har jag testat två varianter, först Metzeler Rennsport vilka jag var grymmt nöjd med, sedan Diablo Corza vilka jag är tämligen besvikna på, kan inte riktigt sätta fingret på vad (förutom att det släppte väldigt fort på rörken förra måndagen vid lite väta = en fin lowsider) men jag känner inte att jag kan lita på dom lika mycket, så det blir till att montera på ett par Rennsport i helgen igen :hihi
Desutom är bakdäcket 180 istället för 190 vilket gör att den svänger lite bättre.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Vill tipsa er om alternativ till orginalspeglarna. Har en styrändsspegel som funkar klockrent, behöver inte hålla på att flytta armarna för att se nåt. Kostade ~250:- med frakt.

Finns här: http://jesterstrickbits.co.uk/acatalog/

Bifogat

• DSC00224.jpg
    DSC00224.jpg
    103.2 KB · Visningar: 248
Last edited:

Sp3

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Speed Triple -01
Äntligen är skärmen färdig!

Fick ihop det idag :banana . Kolfiber är inget lättarbetat material men det blev ganska bra till slut, rensade upp mycket där bak. Styrdämparn och kedjeskyddet är förra vinterns pyssel.

Bifogat

• SV100502.JPG
    SV100502.JPG
    133.3 KB · Visningar: 174
  • SV100503.JPG
    SV100503.JPG
    116 KB · Visningar: 190
  • SV100505.JPG
    SV100505.JPG
    105.6 KB · Visningar: 161

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som vet vilka volt laddningsregulatorn ger till batteriet vid tomgång respektive 4-5k rpm?

Mitt batteri i hojen har dött sakta men säkert och under sista resan så slutade det att ta laddning. Trots en timmes körning orkade det inte starta hojen efter ett tankstopp. Jag har mätt upp batteriet tidigare och redan då låg det bara på ca 60-70% kapacitet efter fulladdning, men jag tänkte att det var bäst att mäta laddningen och eventuellt tjuvurdragning ändå för att vara på den säkra sidan.

Urdragningen låg på strax under 1.4mA, vilket är bra, däremot blev jag lite fundersam då spänningen till batteriet under tomgång låg runt 14.1 volt och sedan sjönk till ca 13.6 vid högre varv. Stämmer detta? Känns som den borde ligga lägre på tomgång och höjas med varvtalet istället för att gå ner, kan väl iofs bero på det taskiga batteriet också?

Edit:Ändrade lite

Last edited:

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
Sp3 skrev:
2213100 Fick ihop det idag :banana . Kolfiber är inget lättarbetat material men det blev ganska bra till slut, rensade upp mycket där bak. Styrdämparn och kedjeskyddet är förra vinterns pyssel.

Jävligt snygg! /J.

Orca69 skrev:
2213125 Någon som vet vilka volt laddningsregulatorn ger till batteriet vid tomgång respektive 4-5k rpm?

Mitt batteri i hojen har dött sakta men säkert och under sista resan så slutade det att ta laddning. Trots en timmes körning orkade det inte starta hojen efter ett tankstopp. Jag har mätt upp batteriet tidigare och redan då låg det bara på ca 60-70% kapacitet efter fulladdning, men jag tänkte att det var bäst att mäta laddningen och eventuellt tjuvurdragning ändå för att vara på den säkra sidan.

Urdragningen låg på strax under 1.4mA, vilket är bra, däremot blev jag lite fundersam då spänningen till batteriet under tomgång låg runt 14.1 volt och sedan sjönk till ca 13.6 vid högre varv. Stämmer detta? Känns som den borde ligga lägre på tomgång och höjas med varvtalet istället för att gå ner, kan väl iofs bero på det taskiga batteriet också?

Edit:Ändrade lite

Har du inte garanti kvar? Då borde det vara gratis att kolla upp om det är hojen som är orsaken..

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Lt Jake skrev:
2213139Har du inte garanti kvar? Då borde det vara gratis att kolla upp om det är hojen som är orsaken..
2 år, gick ut i början på april hehe. Men jag tror inte att det felar på hojen. Att den laddar 14v är väl normalt, var mest att den laddade mer på tomgång än vid varv. Får testa att skruva dit ett fräscht batteri och se om den visar annorlunda då.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Lantis skrev:

Ja, jag har insett att jag är mogen för en H-D nu. Provkörde en häromdagen och blev helt såld. Jag hade inte varit mogen om jag inte hade haft Speed Triplen innan...då hade jag alltid funderat hur en sådan varit. Hoppas nån gillar motivlacken bara. Den ser mycket bättre ut i verkligheten...det är väldigt mycket djup i lacken.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin