pyro skrev:2429992Någon som tycker att det "klunkar" i styret när man bromsar? Är det standard eller håller mina styrlager på att ge upp?
En Daytona då? Min Triple tar de 6K hel/hel för.Andy-a skrev:2429538MC/Bilsport ville inte ens ta imot hojen(22000kr i trafik).
yamahadtr skrev:2428267xyx skrev:2428233Beror på hur gammal du är och var du bor, som med alla andra försäkringar.
Okej, men om ja är 22 och bor i jönköping ?
När jag var 23 så kostade min -00 ca 9k i halförsäkring hos TH, billigaste jag kunde hitta då.
selin skrev:2430251Dra åt lagret. Det är en klassiker.
Orca69 skrev:2430285En Daytona då? Min Triple tar de 6K hel/hel för.
pyro skrev:2430689Hur drar ja år den det? Är ju nån konstig mutter
Jo men han som jag svarade på är lika gammal som mig. Testar jag att sätta ett Karlskoga-postnummer på mig själv och ljuger ihop att jag tog kortet i fjol så skulle min försäkring kosta 6500:-.xyx skrev:2430717Som sagt, det är helt olika beroende exakt på var man bor och andra faktorer.
Att fråga vad andra får för försäkring såvida de inte bor på samma postnummer, har en mer eller mindre identisk hoj, är lika gamla och har kört hoj lika länge är i stort sett meningslöst.
Orca69 skrev:2430954Jo men han som jag svarade på är lika gammal som mig. Testar jag att sätta ett Karlskoga-postnummer på mig själv och ljuger ihop att jag tog kortet i fjol så skulle min försäkring kosta 6500:-.
Därför undrade jag om det gällde en Daytona (som bilsport inte tar alls).
selin skrev:2431222Jag åkte till min lokala Triumph ÅF och fjäskade till mig att låna verktygen lite.
Du behöver hylsan för att släppa på låsmuttern längst upp på kronan, har läst nånstans att det ska finnas en hylsa på Biltema gjord för kapskivor som passar.
Sen behövs det en tunn platt fast nyckel (32?) för att dra åt lagret.
Lättast är nog att göra som jag gjorde, det är ju trots allt ett konstruktionsfel.
3plE skrev:2447799Då har även jag klotat på riktigt -precis som dom stora grabbarna
En skarp kurva i kombination med hal asfalt resulterade i ett framhjulssläpp. Cykeln och jag (dock inte tillsammans) kled väl en 20 meter och slutade i ett vägräcke.
Bara å konstatatera att jag hade en jäkla tur och kom undan med lite blåmärken och minimala skrubbsår.
Bilder kommer på cykeln (som inte hade samma tur)...
Jezqio skrev:2447832Skönt att du klarade dig någorlunda bra!
Resterande handlar bara om pengar
Framhjulssläp är inte speciell spännande alls, hur gick det med ditt fina helsystem?
3plE skrev:2447909Ja, det handlar faktiskt bara om pengar -mina och "andras"
Lyckligtvis så kostade jag aldrig på cykeln något helsystem, bara ett slip-on, som klarade sig men nån liten bula och skrapmärke (precis som jag).
Nu är det bara å hoppas på att försäkringsfrågorna löper på smidigt.
Man funderar ju så klart på hur dyrt det blir. Nån sa att f.b. (IF) har en policy på att om reparationskostnaderna blir mer än 70% av värdet så löser dom in den -nån som vet?
Det mesta utom intrumenteringen och möjligen svingen, fälgarna och ramen (dock skrapade) verkar ha fått sig en "kyss".
Har numera dessutom bockstyre
Ville inte ha mej på akuten så jag ska besöka min lokala vårdcentral på måndag.tober skrev:2447923
Glöm inte heller att gå till läkare och kolla ev stukningar, sprickor etc så du även får det registrerat.
Jag ber härmed alla S.T. ägare om ursäkttober skrev:2447923Dock så märks detta rätt så tydligt också på den höjda försäkringspremien för Speed Triples också.
jnmdev skrev:2456683Har gått igenom följande:
Folksam DYRA!
/ johan
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|