Triumph Speed Triple-tråden.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Kowalski skrev:
Har slipon på min 1050, och Johans MC mappade om med Triumphs racemapp (som för övrigt verkar vara default hos alla handlare att peta in på hojar med öppna pipor).

Måste fråga, funkar den bara med tuneboy lådan?
Jag har ÅXÅ öppna pipor och tycker att det blir ryckigt som du sa och skulle vilja få mera klipp / gas respons i vredet.
Hade´

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
triple kungen skrev:
2476258 Måste fråga, funkar den bara med tuneboy lådan?
Jag har ÅXÅ öppna pipor och tycker att det blir ryckigt som du sa och skulle vilja få mera klipp / gas respons i vredet.
Hade´
TuneBoy är ingen låda, det är en programvara för att prata med hojens databox.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Jag vill tacka er som påminnde mig om glasförsäkringen.
Det kommer nu att (som sagt) landa på drygt 350kr istället för dryga 1000kr!

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Ringde o skulle beställa lampglaset idag, ville även passa på att beställa macho-drev fram. Johans MC kunde dock inte svara på om det satt 18- eller 19-kuggars drev fram på S3 -04 även om jag starkt vill minnas att det är 18-kuggars som sitter där och således ett 17-drev jag skall besälla?

Sitter på jobbet o vill beställa NU! Nån som kan hjälpa mig?

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
illebror skrev:
2479356 Ringde o skulle beställa lampglaset idag, ville även passa på att beställa macho-drev fram. Johans MC kunde dock inte svara på om det satt 18- eller 19-kuggars drev fram på S3 -04 även om jag starkt vill minnas att det är 18-kuggars som sitter där och således ett 17-drev jag skall besälla?

Sitter på jobbet o vill beställa NU! Nån som kan hjälpa mig?

18 är original.
Ska det ouuuilas nu eller? :yoparty

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Kowalski, har du haft några framgångar med mappningarna? :)

Sugen på att skaffa lite touringgrejer för nån längre tur nästa sommar. Nån som har några tips på väskor etc?

En 675a lockar, men jag tror ändå jag behåller 955an då jag egentligen inte har några klagomål förutom att gräset alltid är grönare på andra sidan.

niklas

Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
xyx skrev:
2479788 Kowalski, har du haft några framgångar med mappningarna? :)

Måste tyvärr erkänna att jag inte hunnit än, men i helgen ska det tas med dator i bilen (med co-pilot) ut till lämpligt ställe där jag kan testa lite olika mappar smidigt (=gasa ordentligt).

Återkommer med rapport!

xyx skrev:
2479788
En 675a lockar, men jag tror ändå jag behåller 955an då jag egentligen inte har några klagomål förutom att gräset alltid är grönare på andra sidan.

Kolla priserna på nya 675: http://www.johansmc.se/CrazyDayz.htm
Sänkta med drygt en 10-lapp...

niklas

Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
Första testerna med TuneBoy då.

Installation och kommunikation med hojen gick riktigt smidigt, no problems alls.
Petade in en av mapparna zyx tipsade om för 1050 (det finns bara två uppladdade hos t595.net so far, förutom Triumphs "officiella").

Första reaktionen var att det inte var speciellt stor skillnad mot den mapp som redan fanns instoppad i hojen, tyvärr. Hojen går jävligt bra dock, så ingen danger on the roof, as they say in Finland. :)

Hoppas nu att diverse ambitiösa jänkare och/eller aussies ska leka och fiddla under vintern med sina 1050-S3:eek:r och 1050-Sprint ST och ladda upp fler mappar att välja på. Det finns ju en uppsjö med mappar för de äldre modellerna och speciellt Daytona, så man får väl hoppas att 1050 kommer ikapp snart efter ytterligare en säsong. Själv tänker jag läsa på lite om TuneBoy under vinteridet så jag får självförtroende nog att börja pilla på parametrarna själv.

Men visst fan är det coolt att sitta med laptopen inkopplad i hojen... :tummenupp

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
selin skrev:
2474726 Nån som vet var man kan få tag på Nissin bromsbelägg? Alltså orginalbeläggen, men innan dom packas om och höjs med 200%
Fick du tag i Nya belägg till ett vettigt pris? jag måste byta åxå då mina blivit som glas och som sagt vore det skönt att slippa betala för mycket till månglaren..

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
triple kungen skrev:
2500018 Fick du tag i Nya belägg till ett vettigt pris? jag måste byta åxå då mina blivit som glas och som sagt vore det skönt att slippa betala för mycket till månglaren..

Har inte hittat några än, annars blir det nog orginal, dom håller ju trots allt 2000 mil.

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
selin skrev:
2500666 Har inte hittat några än, annars blir det nog orginal, dom håller ju trots allt 2000 mil.
2000 mil! waow jag måste bromsat brutalt då mina efter 1100 mil är lite slitna ( 2-3 mm kvar )utan de har som en glasat yta så de funkar inte 100
Är det fler som har råkat ut för det? att beläggen blir "glasade" på ytan så att inte beläggen tar ordentligt
Hade´

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
triple kungen skrev:
2500831 2000 mil! waow jag måste bromsat brutalt då mina efter 1100 mil är lite slitna ( 2-3 mm kvar )utan de har som en glasat yta så de funkar inte 100
Är det fler som har råkat ut för det? att beläggen blir "glasade" på ytan så att inte beläggen tar ordentligt
Hade´

Bytte mina efter 1300mil, dom var inte glasade men slut. 2000mil verkar lite optimistiskt.
Selin måste köra som en kärring:7peta :D

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
3plE skrev:
2500859 Bytte mina efter 1300mil, dom var inte glasade men slut. 2000mil verkar lite optimistiskt.
Kört 1700 med mina nu. Har inte kollat på dem men det blir byte till våren.
Det är ju gasen man använder inte bromsen. :rolleyes:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
triple kungen skrev:
2500831 2000 mil! waow jag måste bromsat brutalt då mina efter 1100 mil är lite slitna ( 2-3 mm kvar )utan de har som en glasat yta så de funkar inte 100
Hade´

Nu kan jag ju inte med säkerhet säga att det är orginalbeläggen som sitter där, men jag skulle tro det. Har åkt ~120 mil bana denna sommar, och nog märks det, men inte alls så mycket som jag trodde.

Att ett bromsbelägg får en glasaktig yta är nog ganska oundvikligt, finns det 3 mm kvar så kan man åka ett bra tag till.

3plE skrev:
2500859

You know it! :D

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
selin, ut med överkroppen!
inte konstigt att du skrapar knän när du bara hänger ut arslet sådär :tungan

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
xyx skrev:
2501537 selin, ut med överkroppen!
inte konstigt att du skrapar knän när du bara hänger ut arslet sådär :tungan

Jag jobbar på det, men det blir en lite speciell körstil med det där styret. Når fan inte ändå ut om jag hänger ut överkroppen.

Last edited:

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag har blivit dyng kär och av med mycket pengar...... Jag var ute å mc porr surfade och hittade www.rizoma.it
Japp det smälde till i lädret och beställdes bakspeglar circuit 851 + crash puckar och annat. Nu återstår det svåra att smyga in kostnaderna i hushållskassan utan att frugan få se skadorna......

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Tjena! Skumma igenom tråden lite snabbt men hitta inte vad som måste göras vid byte till ett 28mm styre?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin