kungsberga69
Ny medlem
Tack hittade en ritning under techstuff med måttentriple kungen skrev:
Tack hittade en ritning under techstuff med måttentriple kungen skrev:
sgtpepper skrev:2631227
Frågan är vilken typ av framlykta man skulle kunna använda? Är det någon som gjort något liknande eller sett någon annan som gjort det på något annat triumph-forum eller så? Jag är sjukt allergisk mot fula vindögda "streetfighter"-lyktor med små mesiga spottar, men hur skulle t.ex en XT660-framlykta funka? Eller en stor rund framlykta á la Ducati? Några tips?
Ja den där ser ju helrätt ut, tack för tipset!xyx skrev:
Wow, den måste jag läsa, har det numret kommit ut ännu eller?Finns med i november eller decembernumret av Performance Bikes, Bjorn Gerickes ombyggda S3a - riktigt snygg.
Jag satte på främre puckar från R&G inför sommarens bankörningar och de var av fin kvalitet och lättmonterade, men löjligt dyra (som iofs alla kraschpuckar verkar vara. 900 spänn för två bultar och lite nylon liksom ).Lutar dock åt att jag bara kompletterar med främre kraschpuckar från R&G Racing
sgtpepper skrev:2631507Ja den där ser ju helrätt ut, tack för tipset!
Edit: Först tyckte jag att det verkade ovanligt billigt med 90 pund för en lampa, eftersom motorcykeldelar i allmänhet och Jack Lilley i synnerhet sällan är billiga. Det visade sig dock att själva lamphållaren som man fäster på gaffelbenen kostade 130 pund . Totalt alltså ca 3000 kr för en ny framlykta... Ehh... jag tror jag letar på skroten istället .
Jorå, januarinumret kommer vilket dag som helstsgtpepper skrev:2631507
Wow, den måste jag läsa, har det numret kommit ut ännu eller?
sgtpepper skrev:2631507
Jag satte på främre puckar från R&G inför sommarens bankörningar och de var av fin kvalitet och lättmonterade, men löjligt dyra (som iofs alla kraschpuckar verkar vara. 900 spänn för två bultar och lite nylon liksom ).
Nu har jag bestämt mig att det (förhoppningsvis, om jag får arslet ur vagnen) blir caféracer stuk på min S3:a i vår. Jag har kollat på Lt Jakes foton på hans numera kraschade S3:a och den är/var ju så jävla ball.xyx skrev:2631264
Går själv i funderingar på vad jag ska göra.
Har tänkt på clip-ons, www.cyclecat.com säljer några höjda till Daytonan som kan funka bra. Lite väl dyra bara.
sgtpepper skrev:2642471
Så första steget blir att skaffa clipons. Det finns ju en hel del clipons som säljs på Ebay, är det något särskilt man bör tänka på? Vad måste jag förändra för att kunna montera clipons på triplen?
illebror skrev:2644155Har inte clipons själv, men har blivit "varnad" att kolla så de går att montera utan o lossa styrkronan. Alltså att det är som två C-halvor som man skruvar ihop och inte som en O-ring man bara nyper ihop runt gaffelbenet. Funkar förståss med det senare alternativet också, men det blir mer o skruva...
Vart köper man lämpligast krashpuckar till en -04 ?
Ah, smart, tack för tipset!illebror skrev:2644155Har inte clipons själv, men har blivit "varnad" att kolla så de går att montera utan o lossa styrkronan.
Jag säger liksom xyx, R&G. Jag köpte direkt från tillverkaren i UK.Vart köper man lämpligast krashpuckar till en -04 ?
Perfekt! Så t.ex dessa från Woodcraft skulle alltså funka? De verkar inte skeppa till Europa dock, men det går väl alltid att hitta på Ebay eller finns det någon svensk återförsäljare?xyx skrev:
illebror skrev:2644155Har inte clipons själv, men har blivit "varnad" att kolla så de går att montera utan o lossa styrkronan. Alltså att det är som två C-halvor som man skruvar ihop och inte som en O-ring man bara nyper ihop runt gaffelbenet. Funkar förståss med det senare alternativet också, men det blir mer o skruva...
Vart köper man lämpligast krashpuckar till en -04 ?
Ok, vill ju helst inte verka som en total idiot men är lite ny i hoj världen och måste bara fråga... ..vad är clip-on och vad använder man dom till??
Tänkte höra om någon har en bra lösning för att få bättre känsla i frambromsen. Kör en -04:a och bettet funkar väl men känslan är usel. Funderar på att börja med att lufta ordentligt samt byta klossar. Någon som kan rek. vilka klossar man ska använda?
Hjälper inte det får det väl bli att byta bromspump på den. Någon som i så fall vet vilken hoj man ev skulle kunna hitta en som passar rakt av men med större pump? Kanske t.o.m har en som passar till salu.
Tror inte det skulle va snyggt, eller för den delen särskilt bra prestandamässigt, att förlänga röret för att få upp dämparen mer.
En kille på t595.net har dock satt Zarddämpare på sin 2004a och jag måste säga att den gör sig riktigt bra även där:
Relaterad tråd.
Ah, den dämparen var inte fel. Vet du vad den kostar?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |