Triumph Speed Triple-tråden.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!

Kutsen på bilden, är den original? Den ser lägre ut än dom som triumph säljer till 04:eek:r? Den lägre ser bättre ut i mitt tycke... Kanske plockade från en äldre triple?

Tackar,
//M

Cutsen på bilden är orginal ja. Jag fick med en sån som standard på min när jag köpte den.

De högre cutsarna användes -02 samt på Daytona-modellerna om jag minns rätt.

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)

Hmmm, säger ni att den "lägre" kutsen är original till 04a? 03 och äldre är den högre? Märkligt att dom ändrade stuket för en årsmodell. 05 är ju andra bullar... :rolleyes:

Hur som helst, personligen gillar jag den lägre bättre, ska se om jag hittar en! Tackar för förtydligandet! :tummenupp

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Funkar den lägre 04-cutsen även till 02- och 03-or? Jag tänkte lyxa till med en cuts till våren och det kanske är snyggare med en lägre?

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Tjena.. Jag går i funderingar kring att skaffa mej en tripple, tycker 07 an e grymt läcker med arrow titanium pipan på.
Men ja undrar ju förstås om det är en hoj man leker med dagarna i ända efter som ja är ett stort barn o gillar o köra mest på ett hjul i taget:D .. eller håller dom kanske inte för sån körning? Är det nån skillnad på 05, 06, och 07 orna?

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Tjena.. Jag går i funderingar kring att skaffa mej en tripple, tycker 07 an e grymt läcker med arrow titanium pipan på.
Men ja undrar ju förstås om det är en hoj man leker med dagarna i ända efter som ja är ett stort barn o gillar o köra mest på ett hjul i taget:D .. eller håller dom kanske inte för sån körning? Är det nån skillnad på 05, 06, och 07 orna?

Håller antagligen lika bra som vilken annan hoj som helst för den sortens körning. Dvs, det är ju inte vad hojen är konstruerad för i första hand, men håller du koll på saker och ting så kommer du väl undan med att byta packboxar och lite lager då och då.
Personligen tycker jag dock hojen svänger bättre med 2 hjul i backen :tungan

Nåväl, enda skillnaden jag är medveten om mellan 05, 06 och 07 är att den 06 fick en aning större oljekylare. Annars är det bara färger.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)

Du har ju Kevin Carmichel

http://www.youtube.com/watch?v=qHLAU9Tojc0
http://www.youtube.com/watch?v=7lDmNe1c1EE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=hZl8U9COwcw&mode=related&search=

och det verkar ju funka

Last edited:

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
1. Tjena.. Jag går i funderingar kring att skaffa mej en tripple, tycker 07 an e grymt läcker med arrow titanium pipan på.

2. Men ja undrar ju förstås om det är en hoj man leker med dagarna i ända efter som ja är ett stort barn o gillar o köra mest på ett hjul i taget:D .. eller håller dom kanske inte för sån körning?

3. Är det nån skillnad på 05, 06, och 07 orna?

1. Tjöp!

2. Jepp, dagarna i ända, dra av ~10år (minst) av din verkliga ålder och ja den är byggd för ändamålet (moppefuckohoj för "vuxna")!

3. Nej!

:tummenupp

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)

Det låter coolt också. Men Men det är ett helsystem helt i titan 2900$ såg jag det för i USA.

http://www.arrow.it/img_news/Speed_triple_sound.mp3

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Cutsen på bilden är orginal ja. Jag fick med en sån som standard på min när jag köpte den.

De högre cutsarna användes -02 samt på Daytona-modellerna om jag minns rätt.

Någon som vet på rak arm var de lägre kutsarna finns att köpa? Hittar bara den högre varianten (enl. bild). Får kanske ringa runt och leta lite.

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Någon som vet på rak arm var de lägre kutsarna finns att köpa? Hittar bara den högre varianten (enl. bild). Får kanske ringa runt och leta lite.

Min gissning är att du får en låg om du köper en ny idag. Men det är nog värt att kolla upp först :)

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Aha.. Nu blev man ju inte mindre sugen precis, måste provköra en snarast så ja kan ja känna om de blir lite trajja bus i sommar :) .. Skulle egentligen vilja bygga om en retta till fighter men dom e ju så satans dyra o försäkra så trajjan verkar ju va ett bra alternativ, dessutom e nog trajjan snyggare tycker ja:tummenupp ...
Kan man få lite mer kusar i dom på ett enkelt o inte allt för dyrt vis? Typ power commander eller så?

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Yep, finns färdiga mappar o mata in via "Tuneboy". Man får köpa en sladd med mjukvara + en licens till ECUn. Har ingen själv, än, men e sugen på å skaffa en...

Kan man få lite mer kusar i dom på ett enkelt o inte allt för dyrt vis? Typ power commander eller så?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Ni som har Zard eller nåt annat system med bara en dämpare istället för originalets två. Hur skiljer sig ljudet? Jag har Triumphs egna trimpottor men jag måste säga att jag är lite besviken på ljudet. I mitt tycke var det bättre på min gamla Sprint RS 00:a :confused: Lite dovare och mulligare så att säga. Jag kommer nog att byta system i sommar i vilket fall, för i mitt tycke är det snyggare med enkelsystemet, men jag vill ju åt ljudet också.

Effekten spelar mindre roll, Triplen har mer än jag behärskar i alla fall. :tungan

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Ni som har Zard eller nåt annat system med bara en dämpare istället för originalets två. Hur skiljer sig ljudet? :tungan

Väntar med spänning på en Zard pipa på posten! och enligt andra forum så får man ett ganska snärtigt ljud,( hur förklarar man ljud?) själv tror jag inte det blir mulligare med en kortare pipa.

Kolla in på www.gpr.it så har de lagt upp ett gäng bilder/ljud ifrån olika system, det kanske ger en bättre idé.

Jag går mer på att den är snygg och ger en viss ökning av effekten.

Hade´

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Smurfade runt lite och hittade den här: http://www.british-customs.com/stor...essories/triumph-speed-triple-1050-m4-exhaust. Måste säga att jag blev lite sugen, men det är svårt att välja titan eller kolfiber, kanske båda? :lol

ex02-018-a.jpg

EX02-018-b.jpg

Är det nån som har handlat av dem och har input?

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...