Vad fick du ge för BT-kopplingen till telefonen?
Den e inte släppt ännu
kommer i vår enligt https://www.triumphmotorcycles.se/tft-connectivity
Vad fick du ge för BT-kopplingen till telefonen?
Behövde inte lång tid till fundering.
Fick slagit till på en "anniversary edition":
View attachment 448074
View attachment 448075
........................................Grattis!
Är DB-killern urtagen ur rören? Hur låter det? För högt?
................................................Grymt!
Annan fråga till alla:
Tycker ni att era Speed Triple hojar Klickar / tickar mycket? Vid tomgång och lätt gas så låter det väldigt otrevligt (2018 RS 230mil) Låter metalliskt.. Jag hör det tyvärr även på vägen.. Arrow rören låter gott men inte tillräckligt för att få bort klickandet..
Hoppar in här och gluttar lite ..... hämtar min SpeedTriple RS 2019 nu i mars , beställd med QS som enda tillbehör
Sjukt nyfiken på kopplingen till telefonen och navi till displayen , lär se till att det blir monterat innan leverans det med
Bara hoppas det blir en jääääääkligt kort vinter
Kan du nämna hur mycket du fick ge för din Nya Speed?
Hej hopp!
Nu får jag byta till den här tråden.
Sålde min Street Triple RS 2017 och har nu köpt en Speed Triple RS 2018 (132mil) + quickshifter och tankväska.
Förövrigt så har jag inte ens provkört den!
Så jag är lagom taggad...
Hur känns bytet till Speeden? Vissa dagar saknar jag lite vrid och då går mina tankar åt samma håll..
Det var fel på min Speed så jag fick skicka tillbaka den..
Men nu hämtade jag en helt ny 2019 Speed RS i Lördags, kört 40 mil redan (Följer inkörningsprogrammet slaviskt)
Vad var detta för problem som gjorde att du kunde lämna tillbaka den?
Det var en "demo" hoj, och marknadsföringen sa så här:
"Fin demohoj i superbra skick, endast 132 mil"
Men verkligheten:
* Fel mätarställning
Som jag skrev ovan i tråden så hade den gått 230 mil vilket jag försökte acceptera. Det var inte en felstavning, utan de hade gjort annonsen sen fortsatt köra med den. 100 mil är oftast en hel säsong för mig.
Lägger man ut en hoj för försäljning så tycker jag att den ska stå still.
Som sagt, försökte acceptera mätarställningen (mot en peng) men så kom fler punkter:
* Check engine-lampan lös (4 felkoder, Oxygen sensor, 2st olika lambda-koder, cruise controller malfunction)
* Huvudmeny-knappen fastnade när jag klicka på den (studsa inte tillbaka) Säkert enkelt att fixa med lite smörjmedel men "superbra skick" var det ju inte
* Fattades 1 av 2 skruvar till sadeln
* Serviceboken hade ej blivit stämplad för förstaservicen vilket de ska ha gjort.
Vissa enkla fel, men jag var ute efter en Ny eller en "Demo i superbra skick"
Firman kom och hämtade hojen och betalade tillbaka, så jag är nöjd.
Connectivitysystemet kommer "senare delen av 2019" är det senaste enligt hemsidan.
"The new Triumph TFT Connectivity System will be rolled out from the latter part of 2019, and will
not only be available for all new Triumphs fitted with TFT instruments (multi-function colour screen instrument display), but also will be able to be fitted by our dealers to all Triumphs that already feature the TFT system."
Hämtar min 2018 RS i eftermiddag! Sjukt taggad! Som många andra testade jag både Street och Speed men Speeden är mer "min grej" älskar ljudet och känslan. Är själv modell större och byter dessutom in min Explorer 1200 så det blir nog bra.
Grymt, grattis!!
Får jag lov att gissa på att det är den svarta från Johans MC ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|