Har en Speed triple 955 2004 och min fråga är kan ni dra bromshandtaget ända in så det nuddar styret om ni bromsar riktigt hårt?
Köpte hojen för någon någon månad sen, har luftat frambromsar 2 gånger men får inte handtaget att bli mer stelt.
Känns som det är ganska dåligt bett i bromsarna är det så på era också? (kan bero på att det sitter dåliga belägg men svårt att veta)
Det låter inte rätt... även om dom oken flexar lite mer jämfört med dom nyare.
När du skriver "...om ni bromsar riktigt hårt" är det bromsning under färd du menar, eller är det vid stillastående och "torrbromsning" som du kan klämma bromsgreppet in till styret?
Likadant på fugans 01'a. Går inte riktigt ända mot handtaget men inte långt ifrån. Har d.
Att köpa ABS! Sen är R att föredra med fina Öhlinare, Brembo, mm mm Lycka till!
Tack, ja en med ABS blir det absolut. Det är klent med 2011-12 R på marknaden, jag vll heller inte ha (eller jo, men är för snål...) en av de allra senaste årsmodellerna, har tänkt betala max runt 80k. Vill gärna hitta en med Arrow-system, flyscreen och ej vit. Mil är nästan skitsamma om den är skött.
Inga andra kända typfel på dessa årsmodeller? Alla hojar har ju sina quirks
Kommer du inte köra bana eller älskar den snygga matgrå färgen (eller några av de andra R färgerna) så kan du lika gärna köpa en "vanlig" fast med ABS.
Det sitter Brembo även på dom fram.
Öhlins är supertrevligt men glöm att fixa packboxarna själv eller att den lokala verkstaden fixar det, den ska in på Öhlinscertifierad verkstad.
Just R 2011-2013 såldes med PVM fälgar, lättare än de vanliga, efter det är det samma fälg på R och de vanliga.
Om du ska kolla på en vanlig så kolla på tidiga 2016 (inte dom som heter S efteråt) då har du möjlighet att köra Tune ECU och lägga på ny programvara själv.
Mina tips är att du kollar det gamla vanliga man kollar på alla hojjar och ta en titt fram på framgaffeln. Jag har bytt packboxar 2 ggr men då har den rullat ca 3000 mil (en 2013).
Verkar även som Triumph ändrat designen på de senaste jag köpte, gissar att det var en svag punkt.
Skeva skivor fram på de tidiga 2011-2013 kan också vara värt att kolla lite extra, du märker direkt om det vibrerar fram när du bromsar.
Har hojjen passerat 2000mil så ska en stor service vara gjort med ventilkontroll och smörj av nållager osv. Kolla så att ägaren gjort detta.
Den stora nackdelen med Triumph just nu är att dom verkar helt strunta i ÅF och att hitta verkstäder blir allt svårare vilket är trist.
Visst finns det Amazon och Ebay men då får man ju vänta ett tag på delar.
Får hoppas att Triumph tar tag i saken och inser att ska man sälja hojjar behöver man ÅF och verkstäder som kan och kan ta hand om sina kunder.
Grattis till nya hojen! En sån skulle jag också vilja ha!
Visst ja, det får bli en sån också!Äh, du ska ju börja köra grön missilraket!
Hoppar in här och gluttar lite ..... hämtar min SpeedTriple RS 2019 nu i mars , beställd med QS som enda tillbehör
Sjukt nyfiken på kopplingen till telefonen och navi till displayen , lär se till att det blir monterat innan leverans det med
Bara hoppas det blir en jääääääkligt kort vinter
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |