Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Näpp styret är ifrån en cross affär. Något bredare och rakare och så är det 5cm högre än original.

OK, snyggt var det. Dina svarta risers sitter som en smeck. Jag ringde direkt och bad dom kolla om Triumph har dom i svart.:va

Ju mer jag kollar på din bild dessto säkrare blir jag på att lacka styrkronan svart halvmatt. Jag har redan gjort det med motorfästet på vänster sida och då passade jag även på att få in skruven. Bort med tjocka brickan och svarvade ner skruven och gängade en liten bit till. Dom sparade väl några kronor på att ha samma skruv på båda sidorna.

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
OK, snyggt var det. Dina svarta risers sitter som en smeck. Jag ringde direkt och bad dom kolla om Triumph har dom i svart.:va

Ju mer jag kollar på din bild dessto säkrare blir jag på att lacka styrkronan svart halvmatt. Jag har redan gjort det med motorfästet på vänster sida och då passade jag även på att få in skruven. Bort med tjocka brickan och svarvade ner skruven och gängade en liten bit till. Dom sparade väl några kronor på att ha samma skruv på båda sidorna.

Jag har inga svarta risers på min. Men fattar att du menar Triple kungens bild :D Kan bli riktigt snyggt att lacka styrkronan så som du säger :tummenupp

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Jag har inga svarta risers på min. Men fattar att du menar Triple kungens bild :D Kan bli riktigt snyggt att lacka styrkronan så som du säger :tummenupp

My mistake. Alltså minst 2 med guldfatbar snart 3. Har vi några mer takers ?:)

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Näpp styret är ifrån en cross affär. Något bredare och rakare och så är det 5cm högre än original.

Klart man är sugen

Fråga, När du bytte till en fetingstyre fick du modda om bromsslangar och annat till gasen m.m.?

Idag pendlar jag på hojen till jobbet!

Hade´

Rick

Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Klart man är sugen

Fråga, När du bytte till en fetingstyre fick du modda om bromsslangar och annat till gasen m.m.?

Idag pendlar jag på hojen till jobbet!

Hade´

Kabelstammen och bromsvajer är tillräckligt långa, men fick förlänga bromsslangen 5cm.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Kabelstammen och bromsvajer är tillräckligt långa, men fick förlänga bromsslangen 5cm.

Slang med guldnipplar ?

Var och hämtade mitt gamla avgassystem på verkstan idag och frågade om när mitt fatbar och mina risers kommer. Beskedet var 23 april :huvet

Rick

Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Slang med guldnipplar ?

Var och hämtade mitt gamla avgassystem på verkstan idag och frågade om när mitt fatbar och mina risers kommer. Beskedet var 23 april :huvet

Näpp tyckte det blir för mycket guld så jag valde borstat silver typ.

23 April blir nog lagom då har dom nog hunnit få upp allt grus :rolleyes:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Näpp tyckte det blir för mycket guld så jag valde borstat silver typ.

23 April blir nog lagom då har dom nog hunnit få upp allt grus :rolleyes:

Kan bli för mycket guld, håller med. Därför kan det bli svart eller möjligen blått för skruvar och bromsslangar för mig jag har ju en blå.

23 April, jobbigt jag tänker lacka styrkronan svart samtidigt som jag byter styre och vill jag ha klart innan den riktiga värmen kommer.

Sista turen på juldagen första turen förra måndagen. Skitigt men kul.:)

Tillfälligt avbrott Tisdag och Onsdag, - och frost på morgonen men varmt på dagen. En triple trivs inte med frost på vägbanan :näsblod

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Snart dags

Dammade av hojen samt skruvade dit det som var borttaget idag och tog ut den på en 500 meters provrunda. Håller vädret får den nog flytta till sommargaraget i veckan.

Har inte gjort nån större förändring på den, kuts och innerskärm köptes in nyligen annars är det lyktorna som bytt färg. Passar bättre på hojen i svart tycker jag. Har funderingar på att byta ut en del saker men ska låta den gå genom en service först, samt X antal mil för att mildra abstinensen. :)

Ha så skoj på vägen.

Bifogat

• S3041k.jpg
    S3041k.jpg
    137.2 KB · Visningar: 143

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Rastade bågen ner till Rosenhill i går, fantastiskt väder! men såg bara en Speedtriple? ligger ni hemma och putsar fortfarande? ;)

Hej förresten, är ny här :)

/Lucabrassi

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Rastade bågen ner till Rosenhill i går, fantastiskt väder! men såg bara en Speedtriple? ligger ni hemma och putsar fortfarande? ;)

Hej förresten, är ny här :)

/Lucabrassi

Nej, jag håller på att rensa upp bakdelen och väntar på att färgen på den nya skylthållaren skall torka.:huvet

Och väntar på SH som laggar som CS på en P90 med 64kb !:gnissla

Arrow.jpg

Ny skylthållare.jpg

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Chnyggt avgassystem!:yoparty (Inte alls avis:huvet )
Ar den dar skylthallaren na orginal som du moddar om, den ser Uberprojsisk ut:tungan

Nä,jag har gjort den av aluminiumplåt. Den är inte så stor den ser bara så ut. Nu sitter den på hojen,allt är på plats, bilder i morgon.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Och så var det klart

Observera orginal skyltbelysningen.

Klart1.jpg

Klart2.jpg

Oops, jag har glömt reflex.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Nästa projekt blir svarta skruvar till motorn och svartlackning av styrkrona och risers !

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Igår ville jag verkligen sälja min Triple och idag gjorde jag det. Men nu börjar jag få ångest, kommer jag någonsin få höra en sådan sång igen? Brölet, avgassmällarna, vad har jag gjort!?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Igår ville jag verkligen sälja min Triple och idag gjorde jag det. Men nu börjar jag få ångest, kommer jag någonsin få höra en sådan sång igen? Brölet, avgassmällarna, vad har jag gjort!?

Beror ju helt på vad du skaffar härnäst!(?)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring