Beror ju helt på vad du skaffar härnäst!(?)
Inte säker än, nåt kåpförsett blir det dock denna gång.
Beror ju helt på vad du skaffar härnäst!(?)
Inte säker än, nåt kåpförsett blir det dock denna gång.
Igår ville jag verkligen sälja min Triple och idag gjorde jag det. Men nu börjar jag få ångest, kommer jag någonsin få höra en sådan sång igen? Brölet, avgassmällarna, vad har jag gjort!?
Jag kan sjunga för dig!
Observera orginal skyltbelysningen.
View attachment 186484
View attachment 186485
Oops, jag har glömt reflex.
Blev riktigt snyggt & lagligt Men inte riktigt så cool som min hoj!
Det klånkar rejält mellan 1an och 2an, det tror jag inte du slipper ifrån vad du än häller i för olja.
Själv kör jag Biltema Racingolja och är helnöjd, men jag antar att svaret du vill ha ska innehålla något med en högre prislapp
Jo, det är värst mellan 1an och 2an men det stör inte så mycket vid aktiv körning. Värre är att det klonkar mellan 2an och 3an (men inte lika mycket) och sedan avtar det ju högre man växlar.
Vad oljan kostar spelar ingen större roll, inte heller vad det står för märke på etiketten. Undrar bara om någon har liknande erfarenheter samt goda råd för att motverka klonket. Någon?
Har surfat runt lite och flera har gett ros till biltemas racingolja. Dock så är det -40 olja. Funderar på om -50 kunde motverka klonkigheten bättre...
Ska även än en gång ctrl att kopplingsspelet är helt korrekt.
Edit: Någon med erfarenheter av Q8 SBK Racing? 15-50 olja som nämnts i några trådar. Kanske provar jag den...
J
..............
Edit: Någon med erfarenheter av Q8 SBK Racing? 15-50 olja som nämnts i några trådar. Kanske provar jag den...
Nu har jag avverkat mina första mil med triplen och allt är frid & fröjd, nästan...
Växellådan är jag inte riktigt nöjd med, det klonkar rätt ordentligt mellan dom lägre växlarna. Vet att det "ska" klonka på en triumph men det här känns inte vettigt. Speciellt irriterande vid aktivt körning.
Det är en 04a med ca 500 mil på mätaren. Börjar fundera på om det är läge att prova en annan olja. Enligt senaste service ligger det Belray helsyntet olja i just nu, kommer inte ihåg vilken viskositet...
Någon som har tips på en bra olja som skulle kunna minska "klonkigheten" i lådan?! Vilken viskositet rekommenderas?
Alla tips välkomnas!!
Funkar kalas, kör både min -00 triple och flikkan kör sin gamla VFR på den. Blir strax inköp av en 20L-dunk så blir det väldigt billigt/liter oxå
edit: klonkar gör det dock hur jag än bär mig åt..
Tja vad tror ni om dom är?
http://www.british-customs.com/stor...arts-accessories/flush-mount-turn-signal.html
kan dom vara lagliga i sverige?
visst var dom lite sköna!!
/L
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|