Triumph Speed Triple-tråden.

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Hej alla, är det någon som vet om det funkar med Pilot Power 190-däck bak (original sitter det 180 på min även om det står 185 i boken). Borde väl inte vara några problem va? Och samma fälg borde väl funka oxå.

Att gå upp i storlek är inte att rekommendera om man vill behålla den kvickstyrda känslan i hojen. 190 kommer göra hojen "slöare" i känslan när du kastar den in och ut ur tajta kurvor. Bara ett tips.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
App-App, :öl :öl :öl ? det är 5-6 guld eller svarteloxerade skruvar:rolleyes: . Dom räcker längre :fakta
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Några triplar som skall göra stan osäker Lunda:tisdag och/eller Vaxholm/Skogis/Rosenhill/Tyresö:Onsdag ?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Är det nån som vet hur mycket Triumphs highpipe (955i) låter? Låter den mycket mer än originalpipan?
Snart blir det banpremiär men det är 93dB gräns :( 955an är ju reggad till 93dB(!) i papprena, men det är ju med original stupröret... :( (Vad brukar andra hojar vara reggade till vad gäller ljudnivå?)
 

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Lund, Skåne
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Är det nån som vet hur mycket Triumphs highpipe (955i) låter? Låter den mycket mer än originalpipan?

Som nybliven Speed Triple ägare (sedan två dagar tillbaks) så har jag kanske lite svårt att jämföra ljudnivåerna men.......

Jag har Triumphs Highpipe på min och jag kan inte tänka mig att du kommer under 93 db med den på! Hade ett Remus på min Kawa ZRX innan och jag tyckte att den lät rätt så mycket men det går inte att jämföra med Speed Triples blås. Körde en runda idag och det dånar ordentligt mellan husen i centrala Lund:yoparty :D .
 

Duddelito

Cobra Kais
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki MeanStreak 1600cc -04 SÅLD. Honda CBR 600rr -05 SÅLD. Triumph Speed Triple 1050cc -07 SÅLD. KTM 660 SMC -05 SÅLD. Yamaha R1 -05 SÅLD. KTM 690 SMC-R -15 SÅLD. KTM Superduke 1290R -15
Någon som har ett fäste till salu till bakdelen så den rensas upp? så man slipper den där "flärpen"
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Någon som har ett fäste till salu till bakdelen så den rensas upp? så man slipper den där "flärpen"

Jag har två som du kan få köpa. Ett universal och ett specifikt för S3 från R&G. PM:a om du vill vet mer. Med universalen så får du bort ankstjärten oxå. :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag var och lekte på Barkaby. Jag såg bara en annan triple där, vem var det?

Jag fastnade på en bild :) när jag testar wheelie banan.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=156435&page=5&highlight=stunt%26amp%3Blek

Det var riktigt kul att street rejsa. Måste dock träna starter så att man inte gör en wheelie i starten för då tappar man tid.

Och så va min hoj inne på 1000 mila dan efter så nu har man 1000 mil till nästa. Det borde bli till hösten.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top