Triumph Speed Triple-tråden.

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Fan grabbar...vi måste försöka hålla våra Bug Eyes på 2 hjul därute...

Skönt å höra att du är hyfsat hel och ren Lucabrassi....låter som det hade kunnat gå riktigt j-vla illa det där.

Som Snajdowich sa..köp en lott....plötsligt händer det vettu :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Appropå detta med olika guldfärg. Styret jag fick är nästan samma guldfärg som gaffel med mera, det som skiljer är ytstrukturen. Styret har ganska grov struktur som om det inte var polerat innan anodisering. Jag tycker det blev skitsnyggt med guldstyre och sidenmattsvart lackad styrkrona och risers. Foto kommer om vattnet från himlen kunde upphöra !

Guldskruvarna till kylarvingarna passade perfa.

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
speed triple -06
Jag tycker det blev skitsnyggt med guldstyre och sidenmattsvart lackad styrkrona och risers. Foto kommer om vattnet från himlen kunde upphöra !.

Ser frammemot en närbild så att vi kan se hur guldnyanserna blev... det låter snyggt iaf!

Skönt att höra att ni båda klarade er med mindre blesyrrer!

//M

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
speed triple -06
rost....

Hej, vad fettar ni in era insektsnycklelfattade skruvar som finns överallt på S3:an? spray/fett/annan skit?

Det börjar ju synas rost snabbt som f-n. (2 månader) Tacksam för tips.

Ps. nej jag har inget garage...

//M

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Speed Triple-05
Triple wheelie

Korkad fråga skulle jag tro, men man måste ju ibland...

Har nyss skaffat den hoj jag längtat efter länge - en S3 från 05. Först var jag lite orolig att den skulle gå på bakhjulet så fort jag andades gas, men icke så.

Eftersom jag är kass på bakhjulsåka (samtidigt som man vill kunna) fegar jag väl lite, men visst borde den gå upp på bara gas på ettan - fast jag inte lyckats? Ni som kan det här vilket är bästa sättet (minst risk att slå sönder sig o hojen) att dra upp en Triple?

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Koppla upp den på 2:an mellan 50-70km/h (beroende på hur mycket attack du har på gasen), skulle nog iofs rekommendera 70km/h rakt av då det torde vara lite enklare & mjukare.
När du inte ser vägen pga att instrumenten skymmer sikten börjar du få någorlunda höjd, sedan är det bara att putsa & våga mera:tummenupp

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj

Har nyss skaffat den hoj jag längtat efter länge - en S3 från 05. Först var jag lite orolig att den skulle gå på bakhjulet så fort jag andades gas, men icke så.

Eftersom jag är kass på bakhjulsåka (samtidigt som man vill kunna) fegar jag väl lite, men visst borde den gå upp på bara gas på ettan - fast jag inte lyckats? Ni som kan det här vilket är bästa sättet (minst risk att slå sönder sig o hojen) att dra upp en Triple?

Om den inte lyfter på framhjul på bara gas på ettan fegar du eller så är det fel på hojen. Min lyfter mycket lätt på ettan i princip oavsätt varvtal. Den lyfter även på tvåan under acceleration vid cirka 5500 inte så högt men så där GPcool.

Skall man bli slangningspro är nog koppla upp på tvåan bäst. Det har jag inte ens provat men så har jag inga planer på att bli slangningspro.

Hej, vad fettar ni in era insektsnycklelfattade skruvar som finns överallt på S3:an? spray/fett/annan skit?

Det börjar ju synas rost snabbt som f-n. (2 månader) Tacksam för tips.

Ps. nej jag har inget garage...

//M

Jag har ju lackat mina sidenmatt svarta (blästra + Turtle Roststopp grå + AutoK sidenmattsvart) funkar bra vad jag kan se hittills. Min 35 åriga erfarenhet säger också det, cyklar moppar, bilar, hojar, båtar, hydrokoptrar, .......

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Först mina "crash wounds", än en gång TACK R&G !
Crash_wounds.jpg

Lite bilder på styre, krona, risers, kylarvingar med guldskruvar, framstänka med guldskruvar, svingaxellock,.......
Styre_f.jpg
Styre_u.jpg
Styre_b.jpg

På sista bilden ser man tydligt att R&G har missat en grej . Den högra främre krashpuckens distans och skruv är ungefär 20mm för korta. Skall fixas !

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05

Alltså, om man gasar på ordentligt reser den sej hyffsat lätt, men det är ju lite tyngd, den slår inte över på en hundradelssekund helt oförberett direkt, så för att bara lätta framhjulet lite vilket är bra i övningssyfte i början, gasa bara till. Hur du sedan hålelr den i luften är en annan sak, men öva först på att hitta "resnings läget" med gas(som någon sa runt 5500). I början när den reser sig om man är ovan vill man instinktivt släppa gas tvärt, försök vara kall och släpp mjukt gas eller bakbromsa försiktigt, bakbromsar du hårt kommer framdelen slå i marken hårt, inte så bra, men som sagt hitta "resningsläget först!"

Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR

Jag som åker mer på bakhjulet än på bägge samtidigt (nästan:D ) måste dementera det där med o koppla upp hojen, tycker det är mycket konstig manöver som varken jag eller några ja åker med tillämpar..

I stället så e det lättare att du hittar det varvtal där hojen e starkast o rycker till samtidigt som du ger gas..

1an o 2an behövs inget ryck alls utan bara rätt varvläge..

Ja drar upp min på trean sittandes vid ca 7000 rpm o står ja på pinnarna så drar ja även upp den på fyran med hjälp av ett litet gung, även där ca 7000rpm..

Övning ger färdighet, kör hårt:yoparty

O du!! Skynda långsamt, det kommer med tiden,
balansen när man åker långt o fort håller man med motorn, motorbroms o gas i harmoni, därför ligger man på höga varv så motorbromsen är stark!!!

Last edited:

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Speed Triple-05
Triple wheelie

Tack ska ni ha för tipsen. Nu är det bara ut å prova. Jag kör på gas och försöker vara lite mindre feg (fast fortfarande lite). :)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Tack ska ni ha för tipsen. Nu är det bara ut å prova. Jag kör på gas och försöker vara lite mindre feg (fast fortfarande lite). :)

Klokt av dig ! Det är inte fegt - det är att tänka på säsongen som man har framför sig :tummenupp

Ser ut att den kanske glidit nan meter pa asfalten? I sanna fall kan du nog vurpa nan gang till pa den sidan?:yoparty
Men nat som skyddar motorkapor skulle nog inte skada:tummenupp

Typ 4-6 m, är 30 där vettu!

Last edited:

space

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Triumph Speed TRiple-04
bränsleregulator slang??

Tjena alla glada trajja people håller på å skruvar med min speed triple-04.undrar nu när ja demonterat bort tanken om det ska sitta en slang på bränsleregulatorn?? i sånna fall vart??
tacksam för svar snarast!
ha det gött

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Jag som åker mer på bakhjulet än på bägge samtidigt (nästan:D ) måste dementera det där med o koppla upp hojen, tycker det är mycket konstig manöver som varken jag eller några ja åker med tillämpar..

Ja drar upp min på trean sittandes vid ca 7000 rpm

Gasar du upp den på 3:an utan koppling, får väl vara med ett jävla ryck isf. Om du inte kuggat den då...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Det var samma för mig, Arrow systemet gör en stor skillnad.

Med orginal lätt att wheela med endast gaspådrag på ettan med lite koll på varvtalet. men ingen
gas wheelning på tvåan.

Med Arrow lätt att wheela med endast gaspådrag på ettan, wheelar under acc på tvåan vid ca 5.500.

Med Arrow gaspådrag och ryck tror jag säkert att den wheelar ordentligt både på tvåan och trean. Har inte provat själv.

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Det var samma för mig, Arrow systemet gör en stor skillnad.

Med orginal lätt att wheela med endast gaspådrag på ettan med lite koll på varvtalet. men ingen
gas wheelning på tvåan.

Med Arrow lätt att wheela med endast gaspådrag på ettan, wheelar under acc på tvåan vid ca 5.500.

Med Arrow gaspådrag och ryck tror jag säkert att den wheelar ordentligt både på tvåan och trean. Har inte provat själv.

Har ofta undrat om inte Arrow lägger max vridet högre upp en de påstådda 5100 varven...tycker det verkar så.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha