Triumph Speed Triple-tråden.

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Om dom skrotar min gamla triple och jag köper en 675 istället, får jag åka med er ändå?

ajajaj, slå mej inte med pinnar! :näsblod

Klart att du får :pannkyss

Hmm, ja, det var slött...jag fick min samma kväll? Fast det var ju inte den europeiska handlarn.

Jo, avi8ors tune är ju gjord för icke sai så motorn/datorn tror ju att den inte finns. Så det smällde rejält i grejorna först med den. Men efter täppt SAI så var det rock n roll! Och butt-dynon kände rejäla förbättringar...mer drag från botten och ett jämnare pådrag överlag. Men det är ju min butt..din kanske har andra preferenser?? :D
Jag tog någon bild på min täppta SAI så säg till om du vill se, det var easy-peasy!

Det vore ju ascoolt om du kunde skicka bilder! Funtar dock på om det inte räcker att enbart gaffa över hålen i luftburken? Har för mig att nå'n på TS3 tyckte det funka kanon.

Hur funkar det när man tar av tanken? Måste man stänga av en bränslekran någonstans?

Tänkte bänka hojen före och efter ändringarna...så jag lär inte mappa om på några veckor...bänksnubben har semester den lilla j-veln :) Fan, att folk inte kan hålla sig hemma när det gäller viktiga saker.:D
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Klart att du får :pannkyss



Det vore ju ascoolt om du kunde skicka bilder! Funtar dock på om det inte räcker att enbart gaffa över hålen i luftburken? Har för mig att nå'n på TS3 tyckte det funka kanon.

Hur funkar det när man tar av tanken? Måste man stänga av en bränslekran någonstans?

Tänkte bänka hojen före och efter ändringarna...så jag lär inte mappa om på några veckor...bänksnubben har semester den lilla j-veln :) Fan, att folk inte kan hålla sig hemma när det gäller viktiga saker.:D

Då ska vi se, bild med hålet täppt. Plugg a-la Biltema, bult, mutter, gummipackning på vardera sida.
Photo-0298.jpg


Bild med SAI-slang tillbakasatt.
Photo-0299.jpg


Sen är det ett litet hål rakt nedåt i luftburken också. Blocka detta med, det har med att släppa ut vatten att göra men det behöver du inte eftersom SAI:en inte är inkopplad. Detta kan man göra med en liten gummiplupp

Gaffan funkar säkert den med, men det är inte lika driftsäkert...och att plocka bort tanken igen är skittråkigt!:D :D

Tanken är ganska lätt att få av, kranen stänger av sig själv men det kan droppa pyttelite från slangen..men ingen fara. Det jäkligaste är att få isär elektroniktjosan utan att dra i kablarna. Den kabeln sitter kopplad till tanken och greppytan att dra i är minimal!:huvet Men du kommer att haja vad jag menar!:D

Ja, jag väntar med spänning på mappningen! Ja det är för jävligt...finns ju viktigare saker än semester?!?!
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Då ska vi se, bild med hålet täppt. Plugg a-la Biltema, bult, mutter, gummipackning på vardera sida.
Photo-0298.jpg


Bild med SAI-slang tillbakasatt.
Photo-0299.jpg


Sen är det ett litet hål rakt nedåt i luftburken också. Blocka detta med, det har med att släppa ut vatten att göra men det behöver du inte eftersom SAI:en inte är inkopplad. Detta kan man göra med en liten gummiplupp

Gaffan funkar säkert den med, men det är inte lika driftsäkert...och att plocka bort tanken igen är skittråkigt!:D :D

Tanken är ganska lätt att få av, kranen stänger av sig själv men det kan droppa pyttelite från slangen..men ingen fara. Det jäkligaste är att få isär elektroniktjosan utan att dra i kablarna. Den kabeln sitter kopplad till tanken och greppytan att dra i är minimal!:huvet Men du kommer att haja vad jag menar!:D

Ja, jag väntar med spänning på mappningen! Ja det är för jävligt...finns ju viktigare saker än semester?!?!

Fuck..nu har jag fått min nyckel....pallar man verkligen vänta med att mappa om tills jag kan bänka...hmmm...kanske kan mappa om lite å testa å sedan slänga tillbaka base tune innan bänkning...Jag skulle ju kunna slänga in deras arrow tune 20181 å bara känna lite vad stjärtbänken säger :D
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Fuck..nu har jag fått min nyckel....pallar man verkligen vänta med att mappa om tills jag kan bänka...hmmm...kanske kan mappa om lite å testa å sedan slänga tillbaka base tune innan bänkning...Jag skulle ju kunna slänga in deras arrow tune 20181 å bara känna lite vad stjärtbänken säger :D

Hmmm, mappa tillbaka tar ju bara någon sekund. Stjärtbänken är känsligare än vad man tror! :D
Nu har du triumphs arrowmapp va?
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Hmmm, mappa tillbaka tar ju bara någon sekund. Stjärtbänken är känsligare än vad man tror! :D
Nu har du triumphs arrowmapp va?

Hmmm...ja den mappades ju om för arrowsystemet när jag köpte den....men nu ser jag att base tune heter 20169 för alla typer av uppsättningar ...tuneboy säger att min tune heter 20169 oxå...wtf? Visst fan borde väl base tune heta olika för standard burkar och arrowsystemet??

Varför kan aldrig något vara enkelt?....igår upptäckte jag att jag monterat hela j-vla mad doctor kittet helt fel ..eller snarare så var snajdarn jävligt snabb på att påpeka det
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hmmm...ja den mappades ju om för arrowsystemet när jag köpte den....men nu ser jag att base tune heter 20169 för alla typer av uppsättningar ...tuneboy säger att min tune heter 20169 oxå...wtf? Visst fan borde väl base tune heta olika för standard burkar och arrowsystemet??

Varför kan aldrig något vara enkelt?....igår upptäckte jag att jag monterat hela j-vla mad doctor kittet helt fel ..eller snarare så var snajdarn jävligt snabb på att påpeka det

Jo, men jag tror att tuneboy endast känner igen orginalmappningen och säger att det är den som är i ECU:n. Så är det för mig med oavsett hur många gånger jag byter och testar. Men skillnad är det ju och så länge det står download complete så skall det ju funka. Och kör ECU:n ett självtest efteråt så är det bara att tuta och köra! :D
Monterat fel? Hur då menar du? Jag tyckte det såg bra ut??
Själv skall jag in på garantiservice och byta packningarna mellan luftburk och insuget. Någon skitmekaniker har haft en dålig dag och klämt sönder en (nej inte jag alltså, även om jag är en skitmekaniker). Det tråkiga är väl att jag måste ta bort min SAI-block tillfälligt. Annars kanske dom börjar jävlas...jag vet inte...säkrast så iallafall.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jo, men jag tror att tuneboy endast känner igen orginalmappningen och säger att det är den som är i ECU:n. Så är det för mig med oavsett hur många gånger jag byter och testar. Men skillnad är det ju och så länge det står download complete så skall det ju funka. Och kör ECU:n ett självtest efteråt så är det bara att tuta och köra! :D
Monterat fel? Hur då menar du? Jag tyckte det såg bra ut??
Själv skall jag in på garantiservice och byta packningarna mellan luftburk och insuget. Någon skitmekaniker har haft en dålig dag och klämt sönder en (nej inte jag alltså, även om jag är en skitmekaniker). Det tråkiga är väl att jag måste ta bort min SAI-block tillfälligt. Annars kanske dom börjar jävlas...jag vet inte...säkrast så iallafall.

Sparade du Triumphs tune på något sätt innan du började härja runt?

Frågan är om inte din pipa är betydligt öppnare än min arrow....undra om den kommer poppa och leva rövare på samma sätt som din gjorde....arrow burken känns rätt dämpad faktiskt.

Forza Frölunda! Nu drar det snart igång..måtte fanskapet vara bättre i år :huvet
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Sparade du Triumphs tune på något sätt innan du började härja runt?

Frågan är om inte din pipa är betydligt öppnare än min arrow....undra om den kommer poppa och leva rövare på samma sätt som din gjorde....arrow burken känns rätt dämpad faktiskt.

Forza Frölunda! Nu drar det snart igång..måtte fanskapet vara bättre i år :huvet

Nej jag gjorde faktiskt inte det, man kan ju alltid gå tillbaka och lägga in orginalmappen. Faktum är att jag såg inte att man kunde spara tills det att det var för sent. Jag vet egentligen inte HUR viktigt det är.
Jo det är den nog iofs. Men avi8ors tune gjorde att det small rejält alltså. Om man jämför med Bob:s på ChainReaction. Den jag fick av honom var ganska kass om jag skall vara ärlig. Men iofs, arrow är nog lite mer dämpad. Vi säger så här, du kommer nog märka om du måste blocka eller inte:D
Jag hade en halvmeter lång flamma som sköts ut mellan varje växling så för min del var det ganska viktigt.:yoparty

Jo, i år vinner vi serien!
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Jo, men jag tror att tuneboy endast känner igen orginalmappningen och säger att det är den som är i ECU:n. Så är det för mig med oavsett hur många gånger jag byter och testar. Men skillnad är det ju och så länge det står download complete så skall det ju funka. Och kör ECU:n ett självtest efteråt så är det bara att tuta och köra! :D
Monterat fel? Hur då menar du? Jag tyckte det såg bra ut??
Själv skall jag in på garantiservice och byta packningarna mellan luftburk och insuget. Någon skitmekaniker har haft en dålig dag och klämt sönder en (nej inte jag alltså, även om jag är en skitmekaniker). Det tråkiga är väl att jag måste ta bort min SAI-block tillfälligt. Annars kanske dom börjar jävlas...jag vet inte...säkrast så iallafall.

Han monterade det upp och ner :hihi

Man lär sig av att göra misstag:tummenupp
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Han monterade det upp och ner :hihi

Man lär sig av att göra misstag:tummenupp

Nämen tänk att det ska va' så j-vla svårt å knipa käft då

:D

Jag har legat å grubblat över hur det kunde bli så tokigt. Jag har den perfekta förklaringen nu....kan vi ta en annan gång.

Men spoon!:D
Jo sannerligen, speciellt när man måste plocka isär allting två gånger..:huvet

Not one of my finest moments!
 
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Nämen tänk att det ska va' så j-vla svårt å knipa käft då

:D

Jag har legat å grubblat över hur det kunde bli så tokigt. Jag har den perfekta förklaringen nu....kan vi ta en annan gång.



Not one of my finest moments!


Det var alltså därför ditt lyse inte låg så flush mot undertailen?:D
Okej, vi väntar på den fantastiska förklaringen...:va

Tyvärr har jag inga bra tips på bromsbelägg...
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Nånn som sett någon begagnad svart triple 1050 stå och vänta på köpare i stockholmstrakten? tror jag såg en på mcvaruhuset senast, fast ny! Ska man verkligen slå till på en ny? vill ha svart, det är ju som diskuterats tidigare den snabbaste färgen Eller? :D
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Nånn som sett någon begagnad svart triple 1050 stå och vänta på köpare i stockholmstrakten? tror jag såg en på mcvaruhuset senast, fast ny! Ska man verkligen slå till på en ny? vill ha svart, det är ju som diskuterats tidigare den snabbaste färgen Eller? :D

Så sant så sant! Det är den snabbaste...och det är köpläge på alla lediga S3:eek:r!:yoparty
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
hehe men vart! har skådat en vit... men vit?!?! tvekar!
:huvet

Jag är rätt säker på att den vita är den näst snabbaste speedyn faktiskt. Galet cool!!

Hade jag inte hittat min mattsvarta hade jag lätt köpt en vit...blir asballa när de är blingade med allt det sedvanliga godiset :yoparty

Förövrigt så står det en sprojtans 08:a hos Triumph Länna....svart.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top