Triumph Speed Triple-tråden.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tjena grabbar!

En liten fråga som jag önskar ärligt svar på... Har en Tiger 1050 -07´a men hade den inne på service för et tag sen och fick låna en Triple... tyckte den var skitkul att köra och vart sugen...

Hur är dom att köra typ 10 mil på, blir man skittrött? Känns den liten? Saknar man möjligheter att hänga på boxar eller likn? Om man inte kan bakhjulsåka mm, har man kul ändå på den ändå... :rolleyes:

Eftersom jag fått dessa dumma tankar på att byta en sprillans hoj och förmodligen loosa en del pengar vill jag bara motivera mig att det inte blir galet... svårt nog att få medhåll hemma!

Är ju kanon nöjd annars med tigern, bekväm osv, men Triplen känns lite kaxigare och "busigare"

Vad tror ni, gör man dumt... kanske fel tråd att få något annat svar än BYT kanske???
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
skyddsväst någon?

4008453021.jpg


oanvänd, passar inte på mej helt enkelt. ny 1295 spänn, vill ha 1000 prutat och klart :D Storlek medium.
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Tjena grabbar!

En liten fråga som jag önskar ärligt svar på... Har en Tiger 1050 -07´a men hade den inne på service för et tag sen och fick låna en Triple... tyckte den var skitkul att köra och vart sugen...

Hur är dom att köra typ 10 mil på, blir man skittrött? Känns den liten? Saknar man möjligheter att hänga på boxar eller likn? Om man inte kan bakhjulsåka mm, har man kul ändå på den ändå... :rolleyes:

Eftersom jag fått dessa dumma tankar på att byta en sprillans hoj och förmodligen loosa en del pengar vill jag bara motivera mig att det inte blir galet... svårt nog att få medhåll hemma!

Är ju kanon nöjd annars med tigern, bekväm osv, men Triplen känns lite kaxigare och "busigare"

Vad tror ni, gör man dumt... kanske fel tråd att få något annat svar än BYT kanske???


Kan bara svara för mig själ, tycker den e FÖRBANNAT rolig att köra, kommer på mig själv ibland att jag flinar inne i hjälmen. Man har hur kul som helst även om man inte åker på bakhjulet, det är inga problem att köra 10mil eller mer med den, om du skulle uppleva sadelns som hård finns det en "gelsadel" i tillbehörssortementet.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Kan bara svara för mig själ, tycker den e FÖRBANNAT rolig att köra, kommer på mig själv ibland att jag flinar inne i hjälmen. Man har hur kul som helst även om man inte åker på bakhjulet, det är inga problem att köra 10mil eller mer med den, om du skulle uppleva sadelns som hård finns det en "gelsadel" i tillbehörssortementet.

Håller med, riktigt kul maskin med riktigt bra vrid och attityd! det breda styret gör att den känns riktigt hanterbar! lätt i chassit. Som mest tourade jag 40 mil på den med flyscreen på. Bara man hittat en bekväm körställning är vinddraget inget direkt problem! fast det går ju inte jämföra med en 675:a hehe :D
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Tjena grabbar!


Hur är dom att köra typ 10 mil på, blir man skittrött? Känns den liten? Saknar man möjligheter att hänga på boxar eller likn? Om man inte kan bakhjulsåka mm, har man kul ändå på den ändå... :rolleyes:

kanske???
Det funkar bra att brumma långt på Triple inte lika vindfritt som tigern men roligare.. Jag har tok tourat flera gånger över 180 mil på en helg funkar OK. Väskor finns som tankväska och jag har fixat en liten hållare så jag kan ta med mig en dry bag bak på. så det går att lösa men 90 % av tiden har man inget med sig ändå. En kul grej är att S3 gör inte bort sig på bana och är skit kul att svänga med.
Tigern är praktisk med det orkar jag inte, vill ha mer attityd.....
Hade´
 

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Någon som vet vad det e för bultstorlek och stigning på fästena där man skall montera kraschpuckarna på en speed triple 1050 06a ?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tjena grabbar!
sugen...

Hur är dom att köra typ 10 mil på, blir man skittrött? .....


30-40mil på en dag har jag kört flera gånger. 65mil på en dag har jag kört och 21mil i ett sträck har jag också kört. Jag är 1,95m/102kg/51år och det har funkat utan problem för mig.

Edit:
Någon som vet vad det e för bultstorlek och stigning på fästena där man skall montera kraschpuckarna på en speed triple 1050 06a ?

M12x1,25 om det är dom grova skruvarna du menar.

EDIT2:
Vad sägs om onsdag 22 aug? ...

Jag kan inte den 22, är i Falun på jobb då :mad:
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Triple-kväll Barkaby


Jag kan inte den 22, är i Falun på jobb då :mad:

Då missar du en schysst kväll, Stunt/street-kvällarna på Barkaby e mycke hojjar å mycke bus!

Så vad händer på triple-tråden, blir det nåt den 22:a ELLER?!?
18.00 Rapido MCK (vid Gullmars) sen vidare till Barkaby street/race-kväll.

1. Magnif Bastard
2. Ma Scoot
3.
4.
5.
6.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ja tyvärr missar jag det. Jag hade tänkt vara med men igår fick jag reda på att jag måste vara i Falun då. (Stor kund - Stor order, inte mycket att göra). Det går fler tåg. Ha det så kul, det blir det säkert.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Ja tyvärr missar jag det. Jag hade tänkt vara med men igår fick jag reda på att jag måste vara i Falun då. (Stor kund - Stor order, inte mycket att göra). Det går fler tåg. Ha det så kul, det blir det säkert.

Tell me about it...
Faan, vi får väl fixa en Triple-kväll till nästa Barkaby den 5 sept oxå...jag ska definitivt dit iaf...
 

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Speed Triple-05
Tjena grabbar!

En liten fråga som jag önskar ärligt svar på... Har en Tiger 1050 -07´a men hade den inne på service för et tag sen och fick låna en Triple... tyckte den var skitkul att köra och vart sugen...

Hur är dom att köra typ 10 mil på, blir man skittrött? Känns den liten? Saknar man möjligheter att hänga på boxar eller likn? Om man inte kan bakhjulsåka mm, har man kul ändå på den ändå... :rolleyes:

Eftersom jag fått dessa dumma tankar på att byta en sprillans hoj och förmodligen loosa en del pengar vill jag bara motivera mig att det inte blir galet... svårt nog att få medhåll hemma!

Är ju kanon nöjd annars med tigern, bekväm osv, men Triplen känns lite kaxigare och "busigare"

Vad tror ni, gör man dumt... kanske fel tråd att få något annat svar än BYT kanske???

Om du inte tänker hårdsatsa på touring med väskor skulle jag definitivt rekommendera Speed Triplen. Jag kollade på Tigern innan jag köpte min och det är en bra hoj, men oj vilken skillnad i skojfaktor! :D Dessutom är det som de andra skrivit här att det går bra att köra rätt långt med Triplen oxå.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Då missar du en schysst kväll, Stunt/street-kvällarna på Barkaby e mycke hojjar å mycke bus!

Så vad händer på triple-tråden, blir det nåt den 22:a ELLER?!?
18.00 Rapido MCK (vid Gullmars) sen vidare till Barkaby street/race-kväll.

1. Magnif Bastard
2. Ma Scoot
3. Snajdarn
4.
5.
6.

Måste ordna me grabben bara
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
suck och stön

När man äntligen skall upp på hojen i söndagseftermiddagen efter att varit borta en i en vecka och kommer ut vad ser man... Inget tändningslås kvar... samt åverkan på kedjan. Vet inte om man skall vara glad att hojen står kvar eller om man skall sura för att man åker på några tusenlappar för att skaffa nya lås...

Fråga 1. Är man en idiot som tror att man kan få ha kvar en 95.000 kronors hoj om man bor i sthlm? - dvs. skall man sälja och köpa något mindre stöldbegärligt?
Fråga 2. Hur lång tid tar det igentligen att ta bort tändningslåset? 30 sekunder? det verkar ju inte speciellt komplicerat.
Fråga 3. Någon som vet vad ett nytt tändningslås till en s3-06:a kostar?

Nu sitter jag och väntar på bärgaren för att köra den till verkstan.. (Hojen får inte stå kvar eftersom den måste vara låst med 2 lås och nu är ju ett borta... )

Suck och stön, inget hojande på säkert minst en vecka :mad: :huvet

Hoppas ni andra hade kunde njuta av dagen lite bättre....
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
När man äntligen skall upp på hojen i söndagseftermiddagen efter att varit borta en i en vecka och kommer ut vad ser man... Inget tändningslås kvar... samt åverkan på kedjan.

Va trist, det är nog så illa att allt som går att sno eller ha sönder ska snos eller has sönder! Det som hjälper är garage men inte ens det är säkert. I kvarteren där jag bor har det varit en rajd mot HD hojar och tjuvarna har plockat ut olika garage där HD fanns inlåsta och snodde ett gäng på en natt..
Ett tändnngslås är inte så dyrt och lätt att sätta dit, kolla med skroten där finns det nog en billig om det inte går på försäkringen.
Trist med hojen hoppas på snabb lösning.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
När man äntligen skall upp på hojen i söndagseftermiddagen efter att varit borta en i en vecka och kommer ut vad ser man... Inget tändningslås kvar... samt åverkan på kedjan. Vet inte om man skall vara glad att hojen står kvar eller om man skall sura för att man åker på några tusenlappar för att skaffa nya lås...

Fråga 1. Är man en idiot som tror att man kan få ha kvar en 95.000 kronors hoj om man bor i sthlm? - dvs. skall man sälja och köpa något mindre stöldbegärligt?
Fråga 2. Hur lång tid tar det igentligen att ta bort tändningslåset? 30 sekunder? det verkar ju inte speciellt komplicerat.
Fråga 3. Någon som vet vad ett nytt tändningslås till en s3-06:a kostar?

Nu sitter jag och väntar på bärgaren för att köra den till verkstan.. (Hojen får inte stå kvar eftersom den måste vara låst med 2 lås och nu är ju ett borta... )

Suck och stön, inget hojande på säkert minst en vecka :mad: :huvet

Hoppas ni andra hade kunde njuta av dagen lite bättre....

För jävligt, hoppas det löser sej snabbt! :huvet
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06

Ett tändnngslås är inte så dyrt och lätt att sätta dit, kolla med skroten där finns det nog en billig om det inte går på försäkringen.
Trist med hojen hoppas på snabb lösning.

Med arbete för tändningslås, tanklås & sadellås så går kalaset på drygt 5000 spänn.:mad: (ganska precis vad självrisken ligger på hos triumphförsäkringen...)

Man kan få det för lite drygt halva om man bara tar tändningslåset och inte de andra. Dvs. Man får ha två olika nycklar...

Jag valde dock att köra i alla nya.:gnissla

Med liiite tur kan det vara klart till helgen :yoparty (dock med mindre monejsar i fickan, men det är bara att betala och glömma)
/Martin
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Triumph Larm?

Hej är det någon som pluggat in Triumph larm i sin S3:a (eller liknande) och har några erfarenheter av det?

Drygt 4000 skall de visst ha för det.

//Martin
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top