MaScoot
kast me' liten bomullstuss
- Gick med
- 24 May 2005
- Hoj
- Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
48 e inte d tjejstorlek??
1. Träffade en snubbe på Triumph Center här uppe i Stockholm för några veckor sedan. Hans triple hade trollat bort 1 liter olja...resultat blev en skuren motor. Hojen står ned plockade på verkstan i väntan på delar just nu. Om han uillat mkt vet jag inte
2. Finns de som gasar/rycker upp den på 3:an utan att koppla...men då har de arrowssystemet på.
Det är inga andra som fått fylla på olja efter bara ett antal mil?
Jag var på Johans MC här i Gbg. Tydligen så är det inte ovanligt att behöva fylla på olja efter hård körning & ett antal uiiila. Jag fick fylla på ½ liter efter 200mil! Så kolla olja ofta folks!
Koppla upp den på 3:an är inte så bra för kopplingen. så för min del blir det till att börja uiiila på 2:an och växla mej fram. Om jag nu inte skaffar mej ett arrow, som "Mr Gasa upp den på 4:an"
Det är inga andra som fått fylla på olja efter bara ett antal mil?
Olja!? måste man ha sånt???
Ett smalt fetto
Precis som falo i ut i vår hage eller va den heter
Hallå. Har precis köpt en S3 -04 och vill veta bästa sättet att rensa bakdelen. Går det att bara skruva isär eller måste man fram med sågen....
Jag vet inte hur det är på 1050 triplen, men på 02-04 modellerna är jag ganska säker på att "läppen" baktill och underdelen är gjuten som ett enda stycke. Så då blir det till att köpa ny underdel eller ta fram sågen. Sågar man så måste man dit med ny montering för blinkers eftersom de försvinner med "läppen". Jag körde som du säger med vinkeljärn och en liten plåtbit som jag lackade. På eftermarknadsprylarna är det olika om det följer med fästen eller inte.Man behöver varken köpa eftermarknads grejer eller sätta sågen i den, om man inte vill. Det går bra att bara skruva bort och antingen bocka till en plåtbit eller använda vanligt "vinkeljärn" typ spikbleck. Kanske inte lika coolt men helt OK. Kolla tidigare i tråden.
Sen finns det ju djäligt snygga eftermarknads grejer om man vill.
jag kommer nog innom en snar framtid köpa en s3 men försäkrar alla med if?? själv gör jag det oxo iof men om man köper helt nytt har man väl vagnskade försäkring iaf
jag kommer nog innom en snar framtid köpa en s3 men försäkrar alla med if?? själv gör jag det oxo iof men om man köper helt nytt har man väl vagnskade försäkring iaf
jag kommer nog innom en snar framtid köpa en s3 men försäkrar alla med if?? själv gör jag det oxo iof men om man köper helt nytt har man väl vagnskade försäkring iaf
Jag var på Johans MC här i Gbg. Tydligen så är det inte ovanligt att behöva fylla på olja efter hård körning & ett antal uiiila. Jag fick fylla på ½ liter efter 200mil! Så kolla olja ofta folks!
Koppla upp den på 3:an är inte så bra för kopplingen. så för min del blir det till att börja uiiila på 2:an och växla mej fram. Om jag nu inte skaffar mej ett arrow, som "Mr Gasa upp den på 4:an"
Det är inga andra som fått fylla på olja efter bara ett antal mil?
Det verkar finnas kunnigt folk här på tråden så frågar.
Kan man öppna upp lufburken o isf var. Tycker in hålen ä för små. Tänkte till nästa år köra PC. Har KN filter Å Triumphs eget slipon. Kanske Daytona kammar?
Andra reks?
jag mötte förresten en blå s3:a igår i sollentuna...någon med skjuts på...någon här kanske?
Mmm...inte ofta man möter en "kollega"...vore jvlgt kul om vi kunde dra ihop fler S3r nån kväll i sthlm... Vi var 3st den 22:a på Barkarby
Förslag?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |