Triumph Speed Triple-tråden.

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
speed trippel
måste byta startmotor på hojen, har ringt runt till lite skrotar men hittar inte min årsmodell... jag har en tripple -03:a, passar -01:ans startmotor eller -06:ans?

Har hittat en startmotor ftån en tiger -04:a också... det ska väl sitta samma motor på den eller??

Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
måste byta startmotor på hojen, har ringt runt till lite skrotar men hittar inte min årsmodell... jag har en tripple -03:a, passar -01:ans startmotor eller -06:ans?

Har hittat en startmotor ftån en tiger -04:a också... det ska väl sitta samma motor på den eller??

Rimligen så borde startmotorer från andra modeller passa iaf de som hade likadan motor.

Ställ frågan på TriumphRat och The Speed Triple oxå, fler triple användare och därmed större sammanlagd kunskap:

http://www.triumphrat.net/forumdisplay.php?f=16
http://www.thespeedtriple.com

Lycka till!

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
speed trippel
Rimligen så borde startmotorer från andra modeller passa iaf de som hade likadan motor.

Ställ frågan på TriumphRat och The Speed Triple oxå, fler triple användare och därmed större sammanlagd kunskap:

http://www.triumphrat.net/forumdisplay.php?f=16
http://www.thespeedtriple.com

Lycka till!

Tack för tipset!... Fick en bra länk till http://www.bikebandit.com där man kan jämföra delar på serienumret på motorn.

Nu skulle jag bara vilja veta ett motornummer på en -05 eller nyare, eller -01 eller tidigare.

Det vore guld värt!!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Barkarby stunt & street: onsdag 5 sept

Sist var vi tre s3:eek:r som drog till Barkarby, kul kväll! :tummenupp
Skön avslutning på nynan, Obi-Wan Kenobi :Bugar

Blir vi fler den 5:e sept?? Näst sista stunt/street-kvällen för säsongen.

Vilka kan?
1. Magnif Bastard - ja
2. MaScoot - ?
3. Snajdarn - ??
4. Fenster - ???
5. mba - ????
6. sTf_paPs - ?????
7. Andra s3:eek:r..??????

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Tack för tipset!... Fick en bra länk till http://www.bikebandit.com där man kan jämföra delar på serienumret på motorn.

Nu skulle jag bara vilja veta ett motornummer på en -05 eller nyare, eller -01 eller tidigare.

Det vore guld värt!!

Detta är VINs för 1050 triplar årsmod 2005-2006 med plast tank.
VIN 281466 to 305059 (Plastic tank)

1999 till 2004 så var det 955 motor. Här är några VINs på såna:
VIN 141872 to 147920
VIN 147921 to 207554
VIN 207555 - ???????

Vilka kan?
1. Magnif Bastard - ja
2. MaScoot - ?
3. Snajdarn - ??
4. Fenster - ???
5. mba - ????
6. sTf_paPs - ?????

Är rå sugen på att haka...måste ju kolla en del saker som du redan vet. Har en smygande om att baben jobbar kväll...:huvet

Trevlig wheelie du bjöd på när det var ajöss :D Sån't blir man alltid glad av!:yoparty

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Är rå sugen på att haka...måste ju kolla en del saker som du redan vet. Har en smygande om att baben jobbar kväll...:huvet

Trevlig wheelie du bjöd på när det var ajöss :D Sån't blir man alltid glad av!:yoparty

Yepp, I know...hoppas det löser sig, annars well... det går alltid fler tåg. Kul ikväll dock, bulten e aldrig fel..! :tummenupp

Du skulle sett porschen jag slangade om lite längre fram förresten...faan va han blev putt...hahahaa...hade tjejjen bredvid sig kanske...?? :D :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)

Vilka kan?
1. Magnif Bastard - ja
2. MaScoot - ?
3. Snajdarn - ??
4. Fenster - ???
5. mba - ????
6. sTf_paPs - På

Skall försöka hålla den femte ren, ser ba ut.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Hmmm..
HAr smått börjat fundera på clipon styre. Har torrtestat lite. Funderar på Daytona:s orginal. Går detta med flyscreen. Har en 03:a. Vill ju inte få för extrem ställning. Åker ju gärna lite långisar ibland.
Har förstått att det finns nåra som åker med sådana styren.
Japp utlåtanden please!!!!

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Har en liten fundering, lambdasonden som sitter på/i ljuddämparen, kan man ta bort den? om man ska montera ett avgassystem som inte har möjligheten att koppla på lambdasonden.

Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Varför Speedtriple 1050??

Hej. Jag funderar starkt på att byta upp mig till en sp3 1050. Har dock även funderat på Superduke, Fz1 och Buell xb12s.

Är det någon av er som kör sp3, som också jämfört med dessa andra hojar???

Varför valde ni Speedtriple??

Hoppas slippa åka halva Sverige runt för att provköra hojar.....

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Hej. Jag funderar starkt på att byta upp mig till en sp3 1050. Har dock även funderat på Superduke, Fz1 och Buell xb12s.

S3:an är enligt mig en grym allround-hoj, allt från lugnt till riktigt super-bus...med en otroligt schysst motorkaraktär...
Superduke är lite lynnigare å lite mer krävande.
FZ1 tyckte iaf jag vid test kändes lite "klunsigare", inte lika kvick & busig. Ok, bra hoj, men föll inte riktigt mig i smaken...
Buell vette f-n, aldrig testat...

Sen har du ju försäkringskostnaden att tänka på oxå... runt 11 papp helår/helförs (i sthlm) tycker jag e helt ok för S3:an.

All in all...du BÖR nog starkt ändå överväga att testköra tycker jag... :tummenupp

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
på nätet kom jag upp i 20k hel försäkring på en sp3 på bilsport mc....så det är ca 9k dyrare än if

TS3

Rookie
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Speed Triple -03
Har skaffat en Triple i sommar och är MYCKET nöjd med mitt köp! :tummenupp Undrar dock om fler än jag smälter högerdojjan på det högdragna systemet...?:va

Jag har skissat på hur jag kan göra ett skydd i alu, liknande de hälskydd som sitter vid fotpinnen, men så tänkte jag att då kanske jag försöker uppfinna hjulet igen...? :huvet Finns det någon som redan gjort det, eller är det nån som vet om det finns att köpa?

Ni får ursäkta om det blir nåt fel här, försöker lära mej hur det här funkar...:confused::)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Barkaby 5/9

1. Magnif Bastard - ja
2. MaScoot - ?
3. Snajdarn - ??
4. Fenster - ???
5. mba - ????
6. sTf_paPs - På
7. TS3 - ?
8. Andra s3:eek:r..??????

Har skaffat en Triple i sommar och är MYCKET nöjd med mitt köp! :tummenupp Undrar dock om fler än jag smälter högerdojjan på det högdragna systemet...?:va

Jag har skissat på hur jag kan göra ett skydd i alu, liknande de hälskydd som sitter vid fotpinnen, men så tänkte jag att då kanske jag försöker uppfinna hjulet igen...? :huvet Finns det någon som redan gjort det, eller är det nån som vet om det finns att köpa?

Ni får ursäkta om det blir nåt fel här, försöker lära mej hur det här funkar...:confused::)

Hej 1050 har ju Al värmesköldar på orginalburkarna och -07 har ju även värmesköldar på kröken vid höger fotpinne (kanske går att använda). Antingen gör du själv i AL (Al plåt plus rostfria slangklämmor och lite rostfria bultar ) eller kollar du tillbehörs firmor.

Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.

Har en 03:a . Har Triumphs egna high slipon. Där sitter en liten värmesköld på röret .Valsa en liten rostfri plåt Och be nån svetsa fast ett par m5 muttrar.

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Traja S3 -06
Har en liten fundering, lambdasonden som sitter på/i ljuddämparen, kan man ta bort den? om man ska montera ett avgassystem som inte har möjligheten att koppla på lambdasonden.

Jag förstår inte riktigt vad du menar? Du ska plocka bort i ljuddämparen men byta ljuddämpare?:confused: :confused: :confused:
Menar du förkatalysatorn i grenröret alldeles under foten?

Nja du, Duken är en grym hoj!! Buellen är ryckig och saknar egentligen ganska mycket. Men trött blir man av allt huffande och puffande.
FZ1-N tyckte jag var ganska schysst...lite symaskin i jämförelse och inte samma grunt kändes det som. Det kan vara pågrund av utväxlingen men den kändes lite mesigare på något sätt. Förrutom när man varvar för kung och fosterland dvs...då gör man nästan på sig. Där upplevde jag ett enormt sug! Fast i slutändan så fanns det inget som slog S3:ans charm, busighet och coolhetsfaktor. Ljudet och karaktären från trepipan är svårslagen!!!

Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR

superduken e en plastig leksaksmotorcykel som alla ktm, hade en duke innan (duke 2).. buell har mycket motor men ingen kraft så den e ju nge vidare..
fz1 har ja ingen aning om...

Triplen går ju o göra jävligt snygg o sen går dom ju bra oxå me system på!

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Du ska plocka bort i ljuddämparen men byta ljuddämpare?:confused: :confused: :confused:
Menar du förkatalysatorn i grenröret alldeles under foten?

Har jag fel? (det e ganska troligt) men det sitter en givare av nåt slag på röret upp till ljuddämparen (vid foten som du säger) vad händer om man tar bort den? om man ska montera nån annan ljuddämpare.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln